Data Corrupt van ex sdcard van HDMI stick

Pagina: 1
Acties:

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-01 23:51

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Topicstarter
Beste LS,

Ben in het bezit van een Pluggy HDMI TV STICK oftewel een Telechips CX-01

Allemaal mooi prachtig spul, maar een drama wat betreft performance.
Adverteren ze bij pluggy, lekker makkelijk uit je luie stoel snel iets opzoeken op je TV via internet.
Nou, ik ben nog sneller 20 km verder op gereden om daar gebruik te kunnen maken van een 10gbit glasvezel verbinding en mijn doel daar behaald te hebben, dan ook maar iets te doen "thuis van uit de luie stoel" met die pluggy stick.

Streamen werkt voor geen meter, daar is de processor en het wifi signaal niet te krachtig voor denk ik zo.
Dus ik denk ik zet er een Samba Server configuratie op.
Ook dat ging niet vlekkeloos met installeren. Heb heel wat ermee geëxperimenteerd. En dat duurt en dat duurt. Bij een factory reset, duurt het weer minimaal 1 uur voor dat de playstore met al zijn toeters en bellen weer actueel is. Dat ligt niet aan een trage wifi verbinding o nee, maar aan de 1 GHZ chip die maar op 800mhz werkt en 200mhz voor beeldscherm is gereserveerd. Eigenlijk om te huilen gewoon! :'(

Uiteindelijk lukt het mij om de Pluggy in mijn netwerk op te nemen met de volgende app.

Google Play: Samba Server

Het gaat er dus om, dat ik mnt/ext_sd kan opnemen in mijn netwerk, dat vanaf mijn PC die stick kan vullen met data. ( Namelijk geen zin elke keer die micro sdcard te verwisselen ) En de technologie die het mogelijk maakt, gemak dient de mens niet waar? :)

Ook deze app geprobeerd: Google Play: Samba Filesharing for Android
maar werkt niet met de Ext-SD card omdat deze NTFS is en alleen met FAT werkt.

Na 1 week tobben met die stick heb ik het dus eindelijk voor elkaar dat ik die stick in mijn netwerk is opgenomen. De externe SDCARD is dus NTFS geformateerd.

Nu is het zo als ik data naar de pluggy stuur over het netwerk, deze volgens mij correct aankomt.
Ik heb een CRC check op de bestanden erachteraan uit gevoerd en data is 100% volledig.
Als ik nu data ervan wil halen komt het corrupt terug op mijn NAS :/
Data grote is gelijk, maar die inhoud is een totale weer war. :O

Ligt het aan de SDCARD die ik NTFS heb geformateerd? Moet het misschien toch FAT32 zijn?
Kan ik er helaas geen iso's op zetten :( Dat moet toch niet het probleem zijn?

Wie weet er meer over te vertellen, of waarom raakt de data corrupt? Als ik deze als het waren van de SDCARD weer af trek?

Zelf ga ik nog experimenteren met ES File Explorer om het vanuit daar up te loaden naar mijn netwerk kijken of dat verschil maakt, maar ik kom er niet uit waarom het niet mogelijk is data 100% volledig uit de HDMI stick te trekken. Want dat is wat ik wil.

Zelf ben ik dus nog volop aan het experimenteren. En ga nu de sd card eruit halen en in mijn PC stoppen en kijken hoe het gesteld is met de NTFS partitie op de micro disk.

Ook heb ik gebruik gemaakt van apps als airdroid etc. Maar dat werkt niet met samba.
En volgens mij raakt zo ook de data corrupt.
Ik wil wel dat ik alle shares via mijn netwerk configuratie kan aanspreken.

Zelf heb ik dus het vermoeden dat het komt omdat ik hem NTFS heb geformatteerd heb, maar wie kan dat bevestigen of ontkrachten, dat moet niet uitmaken anders zou heel die stick niet overweg moeten en de app met een NTFS share. Bij kleine bestanden gaat het ook goed. Maar als ze groter worden dan 20mb gaat het fout.

To be continued :)

Speedtouch freak

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Even een update. Als ik de micro sdcard uitlees gewoon in de computer. Is de data 100% goed als ik er een hash of CRC check overheen gooi.
Dus daar ligt het niet aan. Het gaat puur fout als ik via een andere pc in mijn netwerk opdracht geef data over te halen van de HDMI stick naar een ander apparaat in mijn netwerk als de Externe sd card gemount is.
Het vullen gaat wel goed! Maar het weer terug halen niet :/ Iemand?

Speedtouch freak

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:19
Wat is precies je vraag?

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
lSltAlKeR schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:30:

Wie weet er meer over te vertellen, of waarom raakt de data corrupt? Als ik deze als het waren van de SDCARD weer af trek?

[ Voor 22% gewijzigd door lSltAlKeR op 19-09-2014 15:45 ]

Speedtouch freak

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door lSltAlKeR op 19-09-2014 15:45 ]

Speedtouch freak

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:19
Probeer het eens met een ander bestandssysteem op de SD kaart. Linux en NTFS lopen niet bepaald hand in hand.

FAT32 of EXT3/EXT4 is beter. Al kun je bij die laatste twee de SD-kaart niet meer onder Windows uitlezen.
Pagina: 1