• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Beste tweakers,

Ik zit met het volgende.

Vorig jaar augustus heb ik een Logitech F540 voor 70 euro aangeschaft bij een webshop.

Nu werkt deze niet meer naar behoren. Om de 15 min moet ik deze resetten omdat het geluid steeds wegvalt.

Logitech gebeld en die geeft aan dat het een hardwarematig defect is en dat dit onder garantie valt bij de webshop.

Nu heb ik contact opgenomen met de webshop en die bevestigd dat het een defect is.
Alleen het probleem is dat deze niet meer leverbaar is. Nu bieden ze mij 49,90 euro voor de dagwaarde van de headset.

Als ik dan een andere draadloze logitech headset met dezelfde oorschelpen (G930) wil aanschaffen moet ik daar 140 euro bijleggen. zelfs een goedkopere versie (g430) met draad moet ik dan nog 20 eu bijleggen

Wat ik me dan afvraag is of ik niet het volledige bedrag dien te krijgen. Ik wil best bij deze webshop een nieuwe headset aanschaffen alleen zijn ze (nu) duurder dan de concurrentie.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit lijkt mij geen aankoopadvies. Ik geef hem een schopje richting Shopping Forum.

Verwijderd

jaar oud, 20 euro afschrijving...
ik zou het voorstel doen dat ze een gelijkwaardig alternatief leveren of het poduct alsnog repareren.

dagwaarde is een grijs gebied dat weten ze zelf ook wel, daarnaast hij is nog leverbaar:
https://maxict.nl/product...c&utm_campaign=pricewatch

weliswaar 2x zoveel als jij betaald hebt maar dat is niet direct jouw probleem.

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 13:14
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:47:
jaar oud, 20 euro afschrijving...
ik zou het voorstel doen dat ze een gelijkwaardig alternatief leveren of het poduct alsnog repareren.

dagwaarde is een grijs gebied dat weten ze zelf ook wel, daarnaast hij is nog leverbaar:
https://maxict.nl/product...c&utm_campaign=pricewatch

weliswaar 2x zoveel als jij betaald hebt maar dat is niet direct jouw probleem.
Ik zou maxict niet gebruiken als bron voor leverbaarheid. Die hebben werkelijk niks op vooraad.

Zoek een product uit bij hun en doe dat als tegenvoorstel.

Verwijderd

Check even Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Je hebt recht op een deugdelijk product. Als het product binnen de te verwachten levenstermijn kapot gaat moet de verkoper het product repareren of vervangen. Als dit beide niet kan mag je de koop ontbinden. Je hebt dan recht op het volledige aankoopbedrag.

Het is in dit geval langer geleden dan zes maanden dat je het product hebt aangeschaft, dus de bewijslast ligt bij jou. Dit wil zeggen dat je moet kunnen aantonen / aannemelijk maken dat het product stuk is gegaan bij normaal gebruik (en dus niet door externe beschadiging o.i.d.).

Probeer er samen met de webshop op een vriendelijke manier uit te komen.
Als ze totaal niet mee willen werken, kijk dan of ze zijn aangesloten bij een keurmerk en kaart de zaak daar dan aan.

Succes!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 23:15
Als vaststaat dat hier sprake is van non-conformiteit dan heb je inderdaad recht op het volledige aankoopbedrag (art. 7:10 lid 3 BW). Desondanks oordelen rechter doorgaans dat je iets moet betalen voor het gebruik. En bij verlies kost een rechtszaak veel. Eventueel kun je ook naar de geschillencommissie, maar de kans dat je van hen gelijk krijg is lager.

Als je op een redelijk bedrag kunt uitkomen dan zou ik daar voor gaan. Als ik uit ga van een levensverwachting van 5 jaar of 60 maanden en een gebruik van 1 jaar of 12 maanden, dan zou ik op basis daarvan 56 euro verwachten. Misschien stemt de verkoper hier mee in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Heb het bij de webshop voorgelegd en heb nog eens 30 eu er bovenop gekregen om een andere aan te schaffen (Corsair Vengeance 2100).

Thanks voor jullie input!

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Quadradial schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 08:26:
Heb het bij de webshop voorgelegd en heb nog eens 30 eu er bovenop gekregen om een andere aan te schaffen (Corsair Vengeance 2100).

Thanks voor jullie input!
30 euro boven op de 49,90 die ze al aanboden? En dus meer dan de prijs die je ervoor betaald hebt? (70e)
Dat is toch wel heel netjes van die shop vind ik.

(die 30e is dan wel geen 30e omdat je bij hun een nieuw headset aanschaft, inkoop/verkoopprijs)

[ Voor 10% gewijzigd door Kenzi op 19-09-2014 08:47 ]

Pagina: 1