iCloud - hoe bestanden te lezen

Pagina: 1
Acties:

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 15:24

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Topicstarter
Met de uitrol van IOS8 ben ik aan het spelen gegaan om te zien hoe de integratie is.

Ik heb op mijn OSX via preview een paar PDFs de cloud in gestuurd en ook via https://www.icloud.com/#iclouddrive een paar PDFs geupload. Dit lijkt allemaal goed te gaan. Maar wat nu? Op mijn iPad heb ik in iBooks gekeken maar ik zie daar niets qua "document opener", ook zie ik niet een iCloud drive app oid.

Dus hoe werkt dit nieuwe speelgoed nu? Het zou zoals dropbox moeten werken, maar blijkbaar ben ik incompetent om zelfs maar een PDF te openen ;-)

• AnneLoog
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-09-2021
kijk eens onder settings, iCloud, Documents & Data, zie je ze daar wel?

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Topicstarter
Die hele optie heb ik niet?

Ik zie wel onder iCloud -> Storage -> Manage Storage onder "Other documents" en "Preview" dat ik meerdere encrypted bestanden heb, dit zullen dus dan wel mijn PDFs zijn. Helaas ook hier geen mogelijkheid deze te openen.

• tvtech
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 08:47
als je via icoud.com een pages document maakt en je hebt Pages op je iPhone of iPad dan zie je dit wel. Ik probeerde het ook met Numbers, via icoud.com een nieuw Numbers document gemaakt, op de iPhone waar ik geen Numbers heb zie je dit dan als encrypted file.

Omdat je geen preview op iOS hebt, kun je de pdf niet lezen is dan mijn conclusie.
Blijkbaar kan de iOS versie van Pages geen pdf openen.

Hoeiendag!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Topicstarter
Het is blijkbaar tot op heden dan toch iets anders (minder misschien zelfs) dan Dropbox oid. Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Het probleem met iCloud Drive is nu eigenlijk dat alleen een app di ene op je iDevice hebt, de documenten kan lezen (ik noem een Pages, One Note, 1Password, Numbers, ...).

Heb je documenten op je Mac opgeslagen in iCloud met bijvoorbeeld Preview, Pixelmator, Automator.... dan kun je daar helaas niet bij op je iDevice. Apple had wat mij betreft een Preview.app moeten installeren op je iDevice. Daarmee kun je gangbare documenten namelijk wél openen. Gemiste kans want andere apps hebben geen toegang tot de mappen in iCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Topicstarter
Diudelijk. Laten we dan maar afwachten hoe het in zijn echt werkt als ook mijn OSX geupdate is. Wie weet werkt alles dan wel een stuk duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackburger
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-11-2022
Pagina: 1