Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• DyroB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-10 18:41
Beste Tweakers,

Ik heb even jullie mening nodig. Sinds 2010 in het bezit van een iPhone (2010-2012 de 4 en 2012-2014 de 5) en ben eigenlijk altijd tevreden geweest over het toestel, zowel hardware als software matig. Nu loopt mijn abo over enkele dagen af en omdat ik de iPhone 6 gewoon veel te duur vind voor wat je krijgt, en er geen 32gb variant is bij de keuzemogelijkheden (minder is te weinig, meer is overbodig), had ik eigenlijk besloten om maar een sim only abo af te sluiten en in de toekomst een los toestel aan te schaffen, waarschijnlijk dan alsnog de iPhone 6 die tegen die tijd weer goedkoper zal zijn.

Ik blijf gewoon bij T-mobile, en daar is een sim only abo met 2GB en onbeperkt bellen en visual voicemail (erg handig op de iPhone) 32.49 euro. Nou keek ik toch nog even in de store bij de telefoons en daar heeft t-mobile momenteel een actie. Voor 35.40 euro hetzelfde abo als de simonly, minus de visual voicemail, en gratis de LG G3 erbij. De reviews en beoordelingen beschouw ik als goed genoeg en de telefoon heeft dan ook mijn interesse gewekt. Maar dan de twijfel: moet ik wel overstappen naar Android? Zoals ik aangaf ben ik tevreden met de IOS ondanks de beperkingen met het tweaken, en zou ik eventueel nog een jailbreak kunnen uitvoeren. Maar na 4 jaar begint de iOS ook wel wat vanzelfsprekend te worden, vandaar dat ik Android overweeg. Ook de mogelijkheid om emulators erop te draaien vind ik een grote pluspunt, maar dit kan na een jailbreak volgens mij ook.

Wat ik voornamelijk op m'n iPhone doe naast gebruikelijk bellen/whatsapp:
- muziek luisteren (en dit vind ik erg overzichtelijk op de iPhone)
- Apps als nu.nl en AD
- webbrowser

Zelden games, buitenshuis luister ik liever muziek + beetje browsen dan game, al zou een emulator wel vaak gebruikt worden.

Wat vinden jullie? Moet ik de overstap naar Android maken en voor die paar euro extra gebruik maken van de deal waar de LG G3 bijzit? Of het bij m'n iPhone houden en als ik echt zo graag emulators wil gebruiken de iPhone maar jailbreaken? Ga ik de simpliciteit/gemak en het overzicht bij bijvoorbeeld muziek missen wat iOS biedt? Of biedt Android gewoon hetzelfde en is het een kwestie van tweaken en/of gewenning?

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Tijdje ook van 5S naar HTC one M8 gegaan. Android is niks op aan te merken. Doet gewoon zijn ding. Als je even wat anders wilt, moet je dat gewoon doen (vind ik). Ik ga nu wel de Plus halen, maar als trouwe Apple gebruiker is Android niet slecht.

Wel is zo dat ik geen ervaring heb met LG, ik vind de skin niet netjes afgewerkt.

Kan je niet proberen om nog een goedkopere simonly aan te schaffen? Je zou naar Choozze kunnen kijken. Zo hou je maandelijks wat geld over waarvoor je kan sparen voor de 6.

hi!

• DyroB
Hallo RWK, Dankje voor je reactie.

Hoewel er idd goedkopere simonly alternatieven zijn, ben ik gewoon erg tevreden met tmobile. Altijd bereik, en zo goed als altijd internet. Het netwerk hier en in omgeving is erg goed, en ik wil niet in kwaliteit achteruitgaan. KPN/Hi en tmobile zijn eigenlijk de enige opties die ik overweeg qua mobielnetwerk, en aangezien de prijzen dicht op elkaar zit zie ik niet echt de noodzaak om over te stappen.

Grootste nadeel vind ik momenteel dat de lg een microsim gebruikt en de iPhone een nanosim. Mocht ik dus uiteindelijk de Lg nemen en Android niks vinden, zou ik dus weer extra moeten betalen voor een nanosim om terug naar de iPhone 5 te gaan. Over de behuizing van de LG G3 kan ik weinig zeggen, ik moet hem nog even vasthouden. Maar voor zover ik kon oordelen op YouTube ziet het apparaat er erg goed uit (naar mijn smaak).

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Misschien is de Nexus 5 ook een idee ? Erg goedkoop, erg goede specs en gewoon de "kale" Android, zoals het bedoeld is :) Eventueel kan dan een OnePlus One ook!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
De LG G3 is een prima toestel, ik zou persoonlijk niet twijfelen.
Al moet ik daarbij vermelden dat ik als Android fanboy niet geheel onpartijdig ben :+

[ Voor 10% gewijzigd door Petervanakelyen op 18-09-2014 12:49 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Ik lees je post en heb op dit moment dezelfde vraag. Op dit moment draai ik bijna twee jaar onder Android en dat bevalt me prima. Maar ik zit er aan te denken om weer terug te gaan naar iOS omdat ik daar heel veel apps heb gekocht. Ik vroeg me af hoeveel je geïnvesteerd heb op beide platformen? Dat kan misschien een doorslaggevende keuze zijn naast de prijs voor je telefoon slash abbo.

• DyroB
Dank voor jullie reacties!

@dennusb

Ik zat te twijfelen tussen LG G3 en de nieuwe Sony Z3 die er aankomt. Maar ik wil eigenlijk niet bijbetalen en met die tijdelijke actie van tmobile met de LG hoeft dat ook niet. Ook wil ik m'n abo onder de 40 euro houden aangezien ik de laatste 4 jaar 50+ pm betaalde wegens de overdreven prijsrange waar Apple inzit.

@peter

@boeddha

Ik heb nog nooit een Android toestel gehad, ook nog nooit in m'n handen gehad dus totaal nieuw voor mij. In de applestore wel wat Apps aangeschaft maar niet voldoende om daarvoor perse bij Apple te blijven.

Nog een vraag trouwens:
Whatsapp werkt op telefoonnummer, als ik nummer behoud maar wel overstap naar Android, blijft whatsapp dan gratis voor mij of moet ik het alsnog aanschaffen op Android?

Verwijderd

DyroB schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:39:
@boeddha

Ik heb nog nooit een Android toestel gehad, ook nog nooit in m'n handen gehad dus totaal nieuw voor mij. In de applestore wel wat Apps aangeschaft maar niet voldoende om daarvoor perse bij Apple te blijven.
Dan hoef je de investering niet mee te nemen in de keuze en dat maakt het imho makkelijker :)
Nog een vraag trouwens:
Whatsapp werkt op telefoonnummer, als ik nummer behoud maar wel overstap naar Android, blijft whatsapp dan gratis voor mij of moet ik het alsnog aanschaffen op Android?
Ik was nieuwsgierig en heb even gezocht maar kan er niks over vinden. Ik las dat als je dezelfde Apple ID houdt je dan niet hoeft te betalen, maar dat gaat niet op als je van iOS naar Android switcht.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
WhatsApp blijft gewoon gratis, daar moet je je geen zorgen over maken.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 22:21

skoozie

SCSI

Petervanakelyen schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:05:
WhatsApp blijft gewoon gratis, daar moet je je geen zorgen over maken.
Als je ooit gebruik gemaakt hebt van whatsapp in een iphone denkt whatsapp fdat je er voor betaald hebt en hoef je er nooit meer voor te betalen.

Ik vond de overstap van iPhone naar Android geweldig, de menu's zijn wat minder intuitief bij Android, maar dat je gewwon muziek kan downloaden/kopieren van en naar je telefoon, dat je kan laden/bestandsoverdracht/internet delen (beiden kanten op!!!) zonder iets in te stellen!

mijn vriendin is ook geswitched van iphone 4s naar android samsung S4 vanwege de hoge kosten (200 euro bij betalen bij het hoogste abonnement) en 'het is even wennen' en de grootte van het scherm moet je even afwegen of het een voordeel of een nadeel is. maar ik zie steeds meer mensen de switch naar android maken.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• DyroB
Oke, dank voor jullie reacties!

Ben zojuist de T-mobile store ingelopen en heb het toestel meegenomen. Ben erg benieuwd! Heb mijn (nano)simkaart gehouden en een adaptertje meegekregen om er een microsim formaat van te maken. Dus mocht ik het niks vinden, ben ik zo weer terug op de iPhone.

Nog tips voor eerst gebruik Android?

Verwijderd

DyroB schreef op donderdag 18 september 2014 @ 16:40:
Oke, dank voor jullie reacties!

Ben zojuist de T-mobile store ingelopen en heb het toestel meegenomen. Ben erg benieuwd! Heb mijn (nano)simkaart gehouden en een adaptertje meegekregen om er een microsim formaat van te maken. Dus mocht ik het niks vinden, ben ik zo weer terug op de iPhone.

Nog tips voor eerst gebruik Android?
Veel plezier! Misschien kun je in dit topic leuke apps vinden :)
Pagina: 1