Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Macbook pro 13,3 inch graphics

Pagina: 1
Acties:

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-11 21:23
Mijn vraag is erg simpel, maar het personeel in de apple store kon me er geen overtuigend antwoord op geven: zit er verschil in grafische performance tussen de 13,3 inch modellen van de macbook pro?
Ze hebben allemaal Iris 5100 graphics die bij mijn weten op dezelfde snelheden geklokt zijn. De rekenkracht van de processoren varieert echter tussen 2,6 en 3 ghz. Heeft dit nog invloed op de grafische performance of is het verschil verwaarloosbaar?

Het liefst zou ik een dedicated videokaart erin hebben maar deze zijn helaas alleen in het 15 inch model, en 13,3 inch is een must. Alvast bedankt voor jullie antwoord!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

wat bedoel je met grafische performance? een video afspelen? een game spelen? photoshop? video bewerken? ms paint in een VM?

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-11 11:12
Alle 13 inches hebben de zelfde videokaart. Het geheugen van de videokaart is afhankelijk van het RAM. Ik heb de 8gb ram versie en hij geeft max 1,5gb aan de videokaart. Als je echt video performance wil moet je wel naar de 15 inch versie.

De iris graphics zijn meer dan voldoende voor photoshop, lightroom, illustrater, indesign, final cut pro x (afhankelijk hoe intensief je dat gebruikt) en wat simpelere spellen zoals diablo 3.

• LeBrun
Ik wil er wat lichte spellen op kunnen spelen, zoals LOL en diablo 3. Heeft het voor zulke toepassingen zin om voor een zwaarder processor te gaan?

Verwijderd

De processor snelheid heeft niets te maken met de snelheid van de grafische unit. Voor al die ULV processoren met Iris is de snelheid van de grafische unit bijna hetzelfde. Het goedkoopste type is 1,1GHz max en die duurdere i5 en i7 zijn 1,2GHz.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2014 16:02 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:28

Croga

The Unreasonable Man

LeBrun schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:38:
Ik wil er wat lichte spellen op kunnen spelen, zoals LOL en diablo 3. Heeft het voor zulke toepassingen zin om voor een zwaarder processor te gaan?
Nope, voor die toepassingen niet. Als je World of Warcraft wilt spelen en wilt raiden dan wel, daar ligt meer druk op de CPU dan op de GPU (behalve dat de GPU geen Ultra settings zal trekken; medium trekt ie wel goed)

• LeBrun
Dan weet ik genoeg, erg bedankt voor jullie input!

Wel bedroevend trouwens, dat 3 Apple 'geniuses' het tegendeel beweerden. Zonder duidelijke argumenten overigens.

[ Voor 53% gewijzigd door LeBrun op 19-09-2014 02:28 ]

Pagina: 1