Advies upgrade Videokaart

Pagina: 1
Acties:

• sovereignthrone
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02 20:08
Ik zoek een?
Nieuwe videokaart voor mijn systeem van ~3 jaar oud.

Wat is je budget?
Circa 250 Euro, wellicht meer. Het is een beetje de vraag. Ik twijfel over hoeveel ik uit moet geven voor een significante upgrade ten opzichte van mijn oude kaart.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Tot nu toe heb ik alleen maar Nvidia gebruikt, maar ik hoor ook goede dingen over de 280/290 kaarten.
Ik weet niet goed waar ik op moet letten mbt compatibiliteit met de bestaande onderdelen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige systeem bestaat uit:

Asus P8Z68-V PRO
i7-2600 @ 3.4 Ghz
16 GB Corsair RAM
Asus Nvidia 570 GTX DC-2 (3-slot monster)
Corsair Gaming GS600 (CMPSU-600G)
125 GB Kingston SSD
1 TB Samsung HDD

Het doel is om op zn minst de videokaart te vervangen en het hele handeltje in een nieuwe case te plaatsen. De topfan van mijn huidige (Antec) case is beschadigd en maakt heel veel lawaai. Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor games. Met het oog op de aankomende grote releases (ACUnity, DAInquisition) wil ik mijn systeem weer richting Ultra/High takelen :)

Bonusvraag: Is het upgraden van mn VK voldoende? of moet, bijvoorbeeld, de processor er ook aan geloven?

Alvast bedankt voor jullie tijd en wijsheid! _/-\o_

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-02 13:48
Tweedehands r9 290x via v&a niet iets ? Voor jou budget lijkt me dat op dit moment het beste!

En is ook een van de snelste kaarten op de markt

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 21:17
Het systeem wat je hebt zou nog prima moeten draaien in mijn ogen. Volgens mij is die i7 zelfs vandaag de dag nog een behoorlijk beest. Ook heb je meer dan genoeg geheugen. Ook je videokaart is niet echt slecht te noemen, alleen heeft hij onder andere wat weinig geheugen. Als ik jou was zou ik er een pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost in stoppen. Dan heb je voor 160 euro een heel goede kaart die eigenlijk hetzelfde is als de R9 280. Je kunt hem eenvoudig zelf tot een R9 280X overklokken eventueel. Het is niet de allerbeste kaart, maar wel voor het geld. Games kun je op de hoogste settings gewoon draaien.

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-02 11:24
r9 290x zou ik niet doen , ga dan voor een 2ehands r9 290, dat ia in jouw geval denk ik het beste.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Voor circa €250 zou ik persoonlijk gaan voor een tweedehands Sapphire R9 290 tri-x OC. Dit is een geweldige kaart met 3 fans (stil & koel) en je kan met gemak alle games op ultra spelen.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Morgen (vrijdag) komt een nieuwe Nvidia lijn uit, misschien daar op wachten? Misschien dalen andere kaarten ook nog wel in prijs.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• sovereignthrone
Thanks voor het advies! Ik heb zelf ook al naar 2ehands kaarten zitten kijken, maar ik weet dan niet goed waar ik op moet letten. Ik wil niet het risico lopen dat ik een defecte kaart aanschaf ;)

Ah, is dat vrijdag al? Het zou wel tof zijn als de andere kaarten dan in prijs dalen, want dan opent er een heel nieuw segment, of worden de eerdere kaarten nog goedkoper :D

Thanks guys!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:37

br00ky

Moderator Harde Waren
sovereignthrone schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:06:
Thanks voor het advies! Ik heb zelf ook al naar 2ehands kaarten zitten kijken, maar ik weet dan niet goed waar ik op moet letten. Ik wil niet het risico lopen dat ik een defecte kaart aanschaf ;)
De high-end AMD kaarten die nu haast voor een appel en een ei in de V&A staan zijn voornamelijk ex mijnbouw kaarten. Daar is in principe niks mis mee. De kaarten zijn vaak ondervolt geweest en draaiden stabiel, waar ze theoretisch beter bestand tegen zijn dan de pieken in temperatuur die je normaal bij gamen hebt. Als bonus zit er vaak nog een vrij lange garantie op. Al met al kan je daar nu echt je slag slaan. Let wel op, dat mocht je dit overwegen er ook veel 290(x)'s met stock koeler in de verkoop staan. Die zijn vrij luidruchtig. Als je zo een aanschaft, moet je er eigenlijk een aftermarket koeler op zetten.

• sovereignthrone
De nieuwe Geforce kaarten zijn aangekondigd! ik ga denk ik mijn budget opschroeven naar de 970! daar lees ik smeuïge dingen over! Nu alleen nog even kiezen tussen de verschillende merken. Is er naar jullie mening veel verschil tussen de verschillende merken?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-02 21:37

Thomg

Aww yiss

Van wat ik heb begrepen zit het ongeveer zo.

Asus
+ Weer een stille koeler die het gewoon goed doet
+ Backplate!
- Waarschijnlijk duur
- Niet leverbaar
- Lage clocks

MSI
+ Goede koeler
+ Relatief goedkoop
- Geen backplate

EVGA
+ Verassend goedkoop
+ Hoge clocks
+ Backplate
- Maar je moet er wel zelf achteraan
- Mindere koeler
- Oude koelerdesign, kan je wegdenken als je het prima vind, maar innoveren is voor mij altijd een +.

Gigabyte
+ Hoge clocks
+ Backplate
+ Een van de beste koelers
- Verassend genoeg duur
? Erg lang, let op of het past.

[ Voor 4% gewijzigd door Thomg op 22-09-2014 09:26 ]

• sovereignthrone
Thx thomg! Ik denk dat ik dan voor de msi of gigabyte ga. Mijn huidige kaart is ook gigantisch, dus het zou moeten passen. Ik zal er ook op letten bij het aanschaffen van een nieuwe kast :)
Pagina: 1