Ik zoek een?
Nieuwe videokaart voor mijn systeem van ~3 jaar oud.
Wat is je budget?
Circa 250 Euro, wellicht meer. Het is een beetje de vraag. Ik twijfel over hoeveel ik uit moet geven voor een significante upgrade ten opzichte van mijn oude kaart.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Tot nu toe heb ik alleen maar Nvidia gebruikt, maar ik hoor ook goede dingen over de 280/290 kaarten.
Ik weet niet goed waar ik op moet letten mbt compatibiliteit met de bestaande onderdelen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige systeem bestaat uit:
Asus P8Z68-V PRO
i7-2600 @ 3.4 Ghz
16 GB Corsair RAM
Asus Nvidia 570 GTX DC-2 (3-slot monster)
Corsair Gaming GS600 (CMPSU-600G)
125 GB Kingston SSD
1 TB Samsung HDD
Het doel is om op zn minst de videokaart te vervangen en het hele handeltje in een nieuwe case te plaatsen. De topfan van mijn huidige (Antec) case is beschadigd en maakt heel veel lawaai. Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor games. Met het oog op de aankomende grote releases (ACUnity, DAInquisition) wil ik mijn systeem weer richting Ultra/High takelen
Bonusvraag: Is het upgraden van mn VK voldoende? of moet, bijvoorbeeld, de processor er ook aan geloven?
Alvast bedankt voor jullie tijd en wijsheid!
Nieuwe videokaart voor mijn systeem van ~3 jaar oud.
Wat is je budget?
Circa 250 Euro, wellicht meer. Het is een beetje de vraag. Ik twijfel over hoeveel ik uit moet geven voor een significante upgrade ten opzichte van mijn oude kaart.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Tot nu toe heb ik alleen maar Nvidia gebruikt, maar ik hoor ook goede dingen over de 280/290 kaarten.
Ik weet niet goed waar ik op moet letten mbt compatibiliteit met de bestaande onderdelen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige systeem bestaat uit:
Asus P8Z68-V PRO
i7-2600 @ 3.4 Ghz
16 GB Corsair RAM
Asus Nvidia 570 GTX DC-2 (3-slot monster)
Corsair Gaming GS600 (CMPSU-600G)
125 GB Kingston SSD
1 TB Samsung HDD
Het doel is om op zn minst de videokaart te vervangen en het hele handeltje in een nieuwe case te plaatsen. De topfan van mijn huidige (Antec) case is beschadigd en maakt heel veel lawaai. Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor games. Met het oog op de aankomende grote releases (ACUnity, DAInquisition) wil ik mijn systeem weer richting Ultra/High takelen
Bonusvraag: Is het upgraden van mn VK voldoende? of moet, bijvoorbeeld, de processor er ook aan geloven?
Alvast bedankt voor jullie tijd en wijsheid!