Ik heb recentelijk een Technotrend TT-Connect CT 3650 op de kop weten te tikken.
Echter na een bepaalde tijd idle lijkt de tvkaart niet meer te werken. XBMC geeft dan de melding 'no input detected'. Na een herstart ofwel herladen van de dvb_usb_ttusb2 lijkt alles weer te werken.
Ik heb geprobeerd de usb idle modus uit te zetten door te runnen en initrd opnieuw te maken
Dmesg lijkt niet echt debug info te geven als het niet werkt.
In de syslog zie ik vooral meldingen als deze
Ook heb ik geprobeerd de instellingen van tvheadend te wijzigen ("Close device handle when idle") maar beide instellingen werken niet.
De adapter blijft altijd te zien in de tvheadend web interface, met alleen het signaal op 0 %.
Is er een nette methode om dit op te lossen? Of moet ik elke keer maar als er live tv gekeken zal gaan worden de modules herladen? (Kan dit?)
Gebruikte software:
Debian Testing
HTS Tvheadend 3.4.27 (nieuwste uit de repository)
Echter na een bepaalde tijd idle lijkt de tvkaart niet meer te werken. XBMC geeft dan de melding 'no input detected'. Na een herstart ofwel herladen van de dvb_usb_ttusb2 lijkt alles weer te werken.
Ik heb geprobeerd de usb idle modus uit te zetten door te runnen en initrd opnieuw te maken
code:
1
| echo -1 >/sys/module/usbcore/parameters/autosuspend |
Dmesg lijkt niet echt debug info te geven als het niet werkt.
In de syslog zie ik vooral meldingen als deze
code:
1
2
| Sep 17 23:33:39 NAS tvheadend[2862]: Service: Subscription "IP.ADRES.SERVER [USER | XBMC Media Center ]": Probing adapter"_dev_dvb_adapter0_Philips_TDA10023_DVB_C312000000" without stealing for service "Philips TDA10023 DVB-C/KPN-ITNS Brabant: 312,000 kHz/RTL4" Sep 17 23:33:49 NAS tvheadend[2862]: Service: Philips TDA10023 DVB-C/KPN-ITNS Brabant: 312,000 kHz/RTL 4: Status changed to [Graceperiod expired] |
Ook heb ik geprobeerd de instellingen van tvheadend te wijzigen ("Close device handle when idle") maar beide instellingen werken niet.
De adapter blijft altijd te zien in de tvheadend web interface, met alleen het signaal op 0 %.
Is er een nette methode om dit op te lossen? Of moet ik elke keer maar als er live tv gekeken zal gaan worden de modules herladen? (Kan dit?)
Gebruikte software:
Debian Testing
HTS Tvheadend 3.4.27 (nieuwste uit de repository)
[ Voor 3% gewijzigd door Debian23 op 17-09-2014 23:49 ]