Probleem Camera Roll iphone

Pagina: 1
Acties:

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Help! Na het updaten naar IOS8 heb ik een probleem:

Als ik vanuit mn homescreen naar 'Foto's' ga heb ik onderin 2 mappen staan: Foto's en Albums.

Voorheen stond in de map albums mn camera roll (met hierin zo'n 1500 fotos) en ook een map fotostream.

Na de update naar IOS8 heb ik mijn fotos alleen nog maar in de map 'Foto's' (links onderin) staan. Zwaar irritant, omdat hierbij ook de datumweergave tussendoor staat. Ik vind dit veel minder prettig scrollen door mijn fotos. Mijn foto's zijn dus niet verdwenen, dat is een geluk bij een ongeluk...

Ik heb zojuist zelfs mn iphone compleet gereset (en backup terug gezet) om te kijken of dit het probleem zou verhelpen, maar helaas...

Weet iemand hier misschien een oplossing?

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:35

Aight!

'A toy robot...'

Volgens mij is de filmrol bij iOs komen te vervallen.

Nu heb je dat recent toegevoegd kopje.

Vindt het wel fijn, is misschien even wennen. Dacht in het begin ook dat ik alles kwijt was.
Kan je geen album maken met alles erin of zo?

• DaFreakR
Aight! schreef op woensdag 17 september 2014 @ 23:46:
Volgens mij is de filmrol bij iOs komen te vervallen.

Nu heb je dat recent toegevoegd kopje.

Vindt het wel fijn, is misschien even wennen. Dacht in het begin ook dat ik alles kwijt was.
Kan je geen album maken met alles erin of zo?
Klopt! Alleen heb ik nu dus slechts 50 (van mn circa 1500 fotos) in deze map 'onlangs toegevoegd' staan.

Bestaat er een mogelijkheid om al mijn andere foto's aan deze map toe te voegen?
(Ik kan ze namelijk nu ook niet selecteren om te versturen vanuit Whatsapp ofzo....)

*EDIT*: Zojuist dit artikel tegen gekomen:

http://7labs.heypub.com/m...oll-all-photos-ios-8.html

Helaas heb ik weinig zin om 1500 foto's 1-voor-1 handmatig over te zetten in de 'onlangs toegevoegd' map.....

EDIT 2: Er zijn meer mensen die dit probleem ondervinden:

https://discussions.apple.com/thread/6537533

[ Voor 21% gewijzigd door DaFreakR op 18-09-2014 00:06 ]

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
[b]DaFreakR schreef op woensdag 17 september 2014 @ 23:50:[/b

Helaas heb ik weinig zin om 1500 foto's 1-voor-1 handmatig over te zetten in de 'onlangs toegevoegd' map.....

EDIT 2: Er zijn meer mensen die dit probleem ondervinden:

https://discussions.apple.com/thread/6537533
DaFreaKR, had dat probleem ook.
Foto's vanaf iphone gekopieerd naar pc en in een map gezet deze map weer via itunes gesynchroniseed met de iphone en nu heb je een extra map waar whatsapp ook bij kan.

• DaFreakR
edebee schreef op donderdag 18 september 2014 @ 07:53:
[...]

DaFreaKR, had dat probleem ook.
Foto's vanaf iphone gekopieerd naar pc en in een map gezet deze map weer via itunes gesynchroniseed met de iphone en nu heb je een extra map waar whatsapp ook bij kan.
Dan ga ik dat ook maar eens doen!

Zou je mij wellicht kunnen uitleggen hoe je dat gedaan hebt? In ITunes kan ik dit nergens vinden...

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
DaFreakR schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:38:
[...]

Dan ga ik dat ook maar eens doen!

Zou je mij wellicht kunnen uitleggen hoe je dat gedaan hebt? In ITunes kan ik dit nergens vinden...
Hoi, ik heb het niet met itunes gedaan maar gewoon via de verkenner van de pc de DCIM map iphone geopend en vanuit hier de foto's gekopieerd naar de pc.

Heb ook net begrepen dat er met een weekje een update komt voor Telegram waardoor die weer bij de foto's kan.

[ Voor 11% gewijzigd door edebee op 18-09-2014 13:28 ]

• wii06
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 14:50
Beter brengt apple gewoon de camera rol terug, dit is zo onoverzichtelijk. En whatsapp kan bijv niet bij je oudere fotos :(

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
wii06 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 18:01:
En whatsapp kan bijv niet bij je oudere fotos :(
Oplossing: maak een apart album aan waar je de oudere foto's (of video's) in plaatst die je met WhatsApp wilt versturen. WhatsApp heeft namelijk wel toegang tot albums op je apparaat wanneer je een foto of video wilt versturen.

Met de Facebook app gaat het trouwens ook mis. Probleem is dat al deze apps gebruik maken van Filmrol als default album, en dat is nu 'Onlangs toegevoegd' geworden. Best vreemd dat ontwikkelaars dit niet al lang zagen aankomen in de bèta's. Net als Appie die continu crasht en compleet onbruikbaar is 8)7
Pagina: 1