Na heel veel topics doorgenomen te hebben van anderen en BGG's heb ik zoveel informatie opgedaan dat ik uiteindelijk toch ben gaan twijfelen. Er zijn zoveel verschillende game rigs samengesteld met vele verschillende onderdelen dat ik niet weer wat nu het beste is.
Vandaar dat ik ook een topic geopend heb.
Ook vernam ik dat het nogal moeilijk kan zijn om een topic in één keer goed te openen. Laat ik het maar goed doen "crossed fingers"
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk spellen op een redelijk hoge resolutie kunnen spelen. Daarnaast kijk ik regelmatig films, luister muziek en browse regelmatig op internet. Niet veel bijzonders allemaal. Gamen is prioriteit nummer 1
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop een leuk systeem te kunnen aanschaffen tussen 700 a 800 euro. Mocht het zo zijn dat ik met 50 euro extra er nog meer uit kan halen, sla ik dat absoluut niet af.
Deze prijs is wel inclusief verzendkosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem een Club 3d R9 280x Royalking mee naar het nieuwe systeem. Ook het beeldscherm, toestenbord en muis heb ik al.
Ik heb nog een modulaire Antec Basiq BP550Plus voeding liggen die altijd perfect mijn oude systeem heeft laten draaien. Kan ik deze meenemen of is het verstandig toch een nieuwe aan te schaffen? Voeding is circa 2 jaar oud en niet zoveel belast
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU
CPU koeler
Mobo
Geheugen
PSU ?
SSD
HDD
Behuizing
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ga sowieso voor Intel CPU. Altijd gehad en tevreden mee geweest.
Normaal gesproken zou ik voor een Nvidia GPU gaan maar naar veel fora te hebben doorgenomen ben ik er al wel achtergekomen dat AMD goede prijs/kwaliteit GPU's in de verkoop heeft. Vandaar ik ook al een R9 280x heb.
Voor de overige componenten sta ik open voor alle merken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Er wordt veel gekozen voor de Gigabyte G1 sniper B5 moederbord. De reden waarom ik deze niet wil is omdat ik een aantal keer gelezen heb dat er zich wel eens problemen voor doen met de bios. Ik ben wat dat betreft lui en besteed dan liever 20 euro extra uit voor iets dat dan beter is.
Grootte van de kast liefst een miditower. Geluidsniveau en energieverbruik maakt mij niets uit. Mijn oude systeem stond op het bureau, als het nieuwe systeem meer geluid produceert verstop ik die wel onder het bureau.
Ga je overklokken?
Ik ga nooit overklokken!
Zie hieronder mijn samengesteld systeem. Ik heb voor de GPU de royalqueen versie gekozen omdat de royalking versie er niet tussenstond. Ook heb ik een modulaire Seasonic voeding geselecteerd. Hopelijk hoef ik die niet mee te nemen naar het nieuwe systeem i.v.m. met oude Antec. Zoja dan moet het maar.
Als er tips, verbeteringen of afkeuringen zijn dan hoor ik dat graag
Vandaar dat ik ook een topic geopend heb.
Ook vernam ik dat het nogal moeilijk kan zijn om een topic in één keer goed te openen. Laat ik het maar goed doen "crossed fingers"
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk spellen op een redelijk hoge resolutie kunnen spelen. Daarnaast kijk ik regelmatig films, luister muziek en browse regelmatig op internet. Niet veel bijzonders allemaal. Gamen is prioriteit nummer 1
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop een leuk systeem te kunnen aanschaffen tussen 700 a 800 euro. Mocht het zo zijn dat ik met 50 euro extra er nog meer uit kan halen, sla ik dat absoluut niet af.
Deze prijs is wel inclusief verzendkosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem een Club 3d R9 280x Royalking mee naar het nieuwe systeem. Ook het beeldscherm, toestenbord en muis heb ik al.
Ik heb nog een modulaire Antec Basiq BP550Plus voeding liggen die altijd perfect mijn oude systeem heeft laten draaien. Kan ik deze meenemen of is het verstandig toch een nieuwe aan te schaffen? Voeding is circa 2 jaar oud en niet zoveel belast
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU
CPU koeler
Mobo
Geheugen
PSU ?
SSD
HDD
Behuizing
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ga sowieso voor Intel CPU. Altijd gehad en tevreden mee geweest.
Normaal gesproken zou ik voor een Nvidia GPU gaan maar naar veel fora te hebben doorgenomen ben ik er al wel achtergekomen dat AMD goede prijs/kwaliteit GPU's in de verkoop heeft. Vandaar ik ook al een R9 280x heb.
Voor de overige componenten sta ik open voor alle merken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Er wordt veel gekozen voor de Gigabyte G1 sniper B5 moederbord. De reden waarom ik deze niet wil is omdat ik een aantal keer gelezen heb dat er zich wel eens problemen voor doen met de bios. Ik ben wat dat betreft lui en besteed dan liever 20 euro extra uit voor iets dat dan beter is.
Grootte van de kast liefst een miditower. Geluidsniveau en energieverbruik maakt mij niets uit. Mijn oude systeem stond op het bureau, als het nieuwe systeem meer geluid produceert verstop ik die wel onder het bureau.
Ga je overklokken?
Ik ga nooit overklokken!
Zie hieronder mijn samengesteld systeem. Ik heb voor de GPU de royalqueen versie gekozen omdat de royalking versie er niet tussenstond. Ook heb ik een modulaire Seasonic voeding geselecteerd. Hopelijk hoef ik die niet mee te nemen naar het nieuwe systeem i.v.m. met oude Antec. Zoja dan moet het maar.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 158,80 | € 158,80 |
| 1 | MSI H97 GUARD-PRO | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Club3D Radeon R9 280X royalQueen | € 228,- | € 228,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 47,99 | € 47,99 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,50 | € 30,50 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 21,95 | € 21,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 66,77 | € 66,77 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 59,70 | € 59,70 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 91,89 | € 91,89 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 785,55 | |
Als er tips, verbeteringen of afkeuringen zijn dan hoor ik dat graag