When does the hurding stop?
Verwijderd
En waarom zouden ze dat niet moeten zijn?
- AMD kan beter leveren.
- AMD levert snellere producten.
- AMD is goedkoper.
Niks op tegen hoor .. mijn volgende word ook een AMD
- AMD kan beter leveren.
- AMD levert snellere producten.
- AMD is goedkoper.
Niks op tegen hoor .. mijn volgende word ook een AMD
Maar de moederboarden zijn instabieler.
AMD is gewoon goedbezig met processoren 
ipv van Intel
. Duron & Athlon best price best performance verhouding.
Mobo is een ander verhaal maar die fabrikanten gaan toch gebukt onder de druk van Intel (chipsets)Ze zijn nu heeeel afhankelijk van VIA
Alleen jammer voor de zovele super socket 7 gebruikers want die staan na de K6-2 550 in de kou en MOETEN als ze meer performance willen toch diep in de buidel tasten.
NEE geen geef mij maar AMD !!!
ipv van Intel
Mobo is een ander verhaal maar die fabrikanten gaan toch gebukt onder de druk van Intel (chipsets)Ze zijn nu heeeel afhankelijk van VIA
Alleen jammer voor de zovele super socket 7 gebruikers want die staan na de K6-2 550 in de kou en MOETEN als ze meer performance willen toch diep in de buidel tasten.
NEE geen geef mij maar AMD !!!
www.tradealliance.nl
Sluit me volledig aan bij de mensen hierboven. Alle argumenten staan hierboven al gegeven, dus hoef ik het niwet meer te doen 
AMD in mijn keus.
AMD in mijn keus.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
AMD is da best!
HlpDsK zegt het allemaal.
HlpDsK zegt het allemaal.
ok
hartelijk bedank voor jullie steun,
p.s Dit schreef een collega van MysterX
Tevens ook AMD FAN
MysterX
p.s Dit schreef een collega van MysterX
Tevens ook AMD FAN
MysterX
Het argument dat AMD-ready mobo's niet stabiel zijn kan ik toch weerspreken.
Ik weet toevallig dat bij de Gemeente Apeldoorn sinds kort 600 AMD's staan, we hebben nog nooit zulke goede systemen gehad in prijs/kwaliteit/snelheid/reliability verhoudingen!
Ik heb zelf altijd INTEL processoren.
Vorige week heb ik een ATHLON 750 systeem in elkaar gezet voor een vriend van me, en dat beviel me PRIMA !
Mij maakt het niet uit dus ...
Vorige week heb ik een ATHLON 750 systeem in elkaar gezet voor een vriend van me, en dat beviel me PRIMA !
Mij maakt het niet uit dus ...
Verwijderd
Ik vraag me nog steeds af waarom tweakers.net geen AMDzone.com heet.
En volgens mij was de vraag ook om argumenten tegen AMD te geven niet voor. Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen en zijn jullie zo verliefd op je AMD processor dat je werkelijk niet een minder goed punt kunt noemen.
Ik weet er wel eentje
Volgens is een 1 ghz P3 sneller met Q3 dan die 1 ghz dondervogel, viel mij echt vies tegen van die dondervogel. Ik weet niet wanneer AMD met een opvolger komt maar het wordt daar wel tijd voor.
Oja en volgens mij is de athlon de eerste fatsoenlijke processor van AMD de rest was gewoon om te huilen, tenzij je een kamer zonder verwarming had.
En volgens mij was de vraag ook om argumenten tegen AMD te geven niet voor. Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen en zijn jullie zo verliefd op je AMD processor dat je werkelijk niet een minder goed punt kunt noemen.
Ik weet er wel eentje
Volgens is een 1 ghz P3 sneller met Q3 dan die 1 ghz dondervogel, viel mij echt vies tegen van die dondervogel. Ik weet niet wanneer AMD met een opvolger komt maar het wordt daar wel tijd voor.
Oja en volgens mij is de athlon de eerste fatsoenlijke processor van AMD de rest was gewoon om te huilen, tenzij je een kamer zonder verwarming had.
Verwijderd
En het stroomverbruik was dacht ik toch ook redelijk aan de hoge kant.
En over mobo's. Hoeveel vragen ik toch alweer niet gelezen heb over vastlopende systemen met een AMD proc erin, waarvoor eerst een aantal mobo patches gedownload moeten worden voordat het werkt.
Tuurlijk ligt dit niet aan AMD, maar het is voor mij iig een reden om voorlopig te wachten totdat de totale 'package' klopt.
En over mobo's. Hoeveel vragen ik toch alweer niet gelezen heb over vastlopende systemen met een AMD proc erin, waarvoor eerst een aantal mobo patches gedownload moeten worden voordat het werkt.
Tuurlijk ligt dit niet aan AMD, maar het is voor mij iig een reden om voorlopig te wachten totdat de totale 'package' klopt.
Nou jij bent dus duidelijk anti-AMD ... En veel succes bij het vinden van een 1Gz Pentium III (als je er tenminste geen Dell-systeem omheen wilt kopen). Na een lange reeks Intel-procs ben ik sinds kort overgestapt op de Athlon, en hij bevalt me prima. In combinatie met het Asus K7V bordje is het stabieler (of iig net zo stabiel) dan mijn voorgaande (intel/intel) systemen, dus geen klachten hiero
.
Als jij perse de nadelen wilt horen:
- Korte levensduur mobo-chipset
- Applicaties ondersteunen vaker SSE/MMX dan 3DNow
- Stroomverbruik en warmte-afstoot
- Minder goed te FSB overclocken
- Korte levensduur mobo-chipset
- Applicaties ondersteunen vaker SSE/MMX dan 3DNow
- Stroomverbruik en warmte-afstoot
- Minder goed te FSB overclocken
*zucht*... gaan we weer... de never-ending story.
Athlon Rulez!
Athlon Rulez!
Lees eerst de hele thread voordat je replied.
Hij vroeg specifiek om de nadelen van de Athlon.
Ik ben zelf ook een Athlon fanaat, maar ook de Athlon heeft nadelen.
Dit is geen flame-thread AMD-Intel, maar gewoon een serieuze vraag, die ook best serieus beantwoord mag worden!
Hij vroeg specifiek om de nadelen van de Athlon.
Ik ben zelf ook een Athlon fanaat, maar ook de Athlon heeft nadelen.
Dit is geen flame-thread AMD-Intel, maar gewoon een serieuze vraag, die ook best serieus beantwoord mag worden!
ik zou ook wel een athlon willen kopen, maar in mijn geval is toch intel goedkoper, als ik zou willen naar AMD dan moet ik dan ook een nieuw moederbord + nieuwe voeding en dan nog een cpu en als ik een Intel wil hoef ik alleen maar me bios te flashen en er een p3 in te gooien, wat ik gister dus ook gedaan heb
How bad is it on a scale from one to Spurs
Daar heb je ook groot gelijk in, dat is een afweging die je zelf moet maken! In jouw geval kan het best goedkoper zijn om toch Intel te nemen... Daar is niks mis mee ofcourse.
Ik wordt alleen een beetje ziek van die gasten die gaan *zuchten* over een nog te ontstane flame-thread, die zelf dus niet doorhebben dat ze zelf dat soort threads veroorzaken.
Ik wordt alleen een beetje ziek van die gasten die gaan *zuchten* over een nog te ontstane flame-thread, die zelf dus niet doorhebben dat ze zelf dat soort threads veroorzaken.
Wel een nadeel van de Athlon Classic is natuurlijk die externe L2 cache, maar dat is gelukkig opgelost met de Thunderbird. En hoe vervelend ik het ook vind om te zeggen, de Intel Coppermine is ondanks zijn 'verschillende-keren-opgepepte-pentium' desing (zoals bv 32kb L1) toch sneller dan de Athlon (classic) in de meeste toepassingen en spellen. Maar ook hier weer, de Thunderbird maakt hier een einde aan. Zo, wat nadelen van de Athlon zoals u gevraagd had. Alleen jammer dat ik dus geen Thunderbird heb ...
Verwijderd
Intel rules, AMD rules. Het maakt volgens mij geen ene reet uit of je een amd processor hebt of een intel als je een beetje kan computeren krijg je het zaakje bij alle twee stabiel aan het draaien. Intel heeft alleen als nadeel dat ie duur is en amd is wat goedkoper. Intel is echter beter met de fsb te overklokken, en bij amd moet je toch echt wel een gfd gebruiken voor een aardig resultaat. Dus dat is weer wat duurder voor amd. Maarre de mzzl ;-)
T maakt mij op zich ook niets uit, maar het probleem is idd de chipsets/mobo's.
Ik wil over een maand of twee wat nieuws gaan kopen, en nou lijkt de Asus CUSL2 mij een heel goed bord (i815E): onboard LAN, UDMA100. Als er tegen die tijd een Socket A bord is dat deze specs heeft dan ga ik beslist daarvoor. Maar ik vrees van niet, dus zal mijn volgende proc. waarschijnlijk weer een CuMine worden...
Ik wil over een maand of twee wat nieuws gaan kopen, en nou lijkt de Asus CUSL2 mij een heel goed bord (i815E): onboard LAN, UDMA100. Als er tegen die tijd een Socket A bord is dat deze specs heeft dan ga ik beslist daarvoor. Maar ik vrees van niet, dus zal mijn volgende proc. waarschijnlijk weer een CuMine worden...
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Verwijderd
Ik hou me erbuiten (maar ik koop wel morgen een Athlon 950) (Shit ben ik er toch in betrokken geraakt
)
Iedereen moet zelf kiezen wat ie het beste vindt. Zo.
Iedereen moet zelf kiezen wat ie het beste vindt. Zo.
Bedankt voor jullie post 
Ik ben een stuk wijzer geworden. vooral tussen de verschillen van AMD en INTEL
Bedankt!!!
Ik ben een stuk wijzer geworden. vooral tussen de verschillen van AMD en INTEL
Bedankt!!!
Athlon en opvolgers hebben wel nadelen maar die wegen gewoon niet op tegen performance en vooral prijsverschil...
Nu is intel weer aan zet om een betere(en misschien eindelijk eens een goedkopere) processor te bouwen...
Maar op dit moment is AMD gewoon het best...
Nu is intel weer aan zet om een betere(en misschien eindelijk eens een goedkopere) processor te bouwen...
Maar op dit moment is AMD gewoon het best...
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Het is zeer irritant die die athlon borden zo duur zijn! 
Bijna net zo duur als de CPU zelluf!
Kan ik ook iets anders dan de Athlon op zo'n Athlon board prikken?
Bijna net zo duur als de CPU zelluf!
Kan ik ook iets anders dan de Athlon op zo'n Athlon board prikken?
Pagina: 1