Outlook gegevens definitief verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 621731

Topicstarter
Hallo,
Ik ben nieuw hier en vraag al meteen om hulp, ik ben 69 jaar. Veel van die oudjes zullen hier niet actief zijn, maar ik hoop toch dat de jongere generatie mij kan helpen.

Ik heb mijn Laptop verkocht en ben nu aan het schoonmaken.
Eerst heb ik alle software verwijderd via het configuratie scherm (software verwijderen).
Daarna heb ik alle bestanden verwijderd.
Toen heb ik ccleaner gebruikt (gegevens wisser) om alles over te schrijven.

Nu was ik steekproefsgewijs wat bestanden aan het zoeken via startknop (programma en bestanden zoeken) of inderdaad alles weg is.
Het blijkt dat toch nog wat ergens achtergebleven is. Het zijn allemaal bestanden van Outlook (MS Office 2007). Het lijkt wel dat complete PST bestand ergens verstopt is. Het zijn 3195 bestanden en volgens de Verkenner zitten ze in "Persoonlijke mappen". Ik zie alle E-mails, Agenda onderwerpen en Notities. Compleet, ook alles wat ik in afgelopen jaren verwijderd heb. Ik kan ze niet openen omdat Office al verwijderd is, maar ik herken alle titels. Met de Verkenner kan ik de map met de naam Persoonlijke mappen niet vinden.

Zo kan ik mijn Laptop niet afleveren, want als de koper ook Office pakket gaat gebruiken kan hij al mijn e-mails etc. lezen.

Ik weet het niet meer, help mij alstublieft. Mijn laptop draait onder Windows 7 PRO 64 bit.

Met vriendelijke groet, Jeroen

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De PST bestanden staan in verborgen mappen. Zoek even op Outlook PST locatie om te zien waar precies.

Afgezien hiervan is iets deleten niet echt verwijderen. Op zijn minst zou ik de laptop opnieuw installeren of recoveren. Liever nog eerst de schijf echt wissen door deze volledig te overschijven en daarna opnieuw Windows er op. Dat laatste zal waarschijnlijk wat lastiger zijn maar voor dan op zijn minst de fabrieks recovery uit zodat Windows er opnieuw op staat.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:20
Wil je het PST bestand nog bewaren of mag dit weg. Als je weg mag zou je kunnen aanmelden met het administator account en je huidige profile deleten

(is de standaard locatie voor PST niet: C:\Documents and Settings\user_id\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook )

[ Voor 30% gewijzigd door HKLM_ op 17-09-2014 20:40 ]

Cloud ☁️

Anoniem: 583798

Ik denk dat het makkelijkste is om Windows opnieuw te installeren. Laptop hebben vaak een recovery mode die kan je activeren door bij het opstarten f12/11/10/9 in te drukken.

• PilatuS
  • Niet online
Een nieuw profiel maken en dan het oude profiel verwijderen met alle bestanden is ook al een stuk beter dan de bestanden uit het huidige profiel verwijderen. Dat is wel een goed idee inderdaad. Maar ook hier zijn de bestanden dus niet echt weg.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 17-09-2014 20:40 ]

• HKLM_
Het opnieuw installeren / recoveren voordat je de laptop verkoopt is inderdaad het beste idee. je zou ook eens naar http://technet.microsoft.com/en-us/library/hh824920.aspx kunnen kijken.

Cloud ☁️

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties.

Ik heb alles geprobeerd wat hierboven wordt geadviseerd maar helaas zonder resultaat.

Er zit waarschijnlijk niets anders op dan de Laptop opnieuw te installeren/recoveren.

Topicstarter
Hier ben ik weer. Op het seniorweb.nl heb ik nog een tip gezien.

1. maak nieuwe administrator account
2. verwijder de oude admin incl. de bestanden

En het werkte! Geen van de bestanden zijn nu niet meer te vinden. Ze zullen er zijn, want weg is eigenlijk niet weg.

Morgen ga ik evengoed de laptop herinstalleren.

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 621731 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 21:54:
Hier ben ik weer. Op het seniorweb.nl heb ik nog een tip gezien.

1. maak nieuwe administrator account
2. verwijder de oude admin incl. de bestanden

En het werkte! Geen van de bestanden zijn nu niet meer te vinden. Ze zullen er zijn, want weg is eigenlijk niet weg.

Morgen ga ik evengoed de laptop herinstalleren.
Precies dus wat Downloader_NL in zijn eerste reactie aangeeft :P

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 17 september 2014 @ 21:56:
[...]

Precies dus wat Downloader_NL in zijn eerste reactie aangeeft :P
Sorry dat ik het niet begrepen heb.
Heer Downloader_NL bedankt voor uw tip.

• HKLM_
_/-\o_ :9

Cloud ☁️

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Anoniem: 621731 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:35:
Hallo,
Ik ben nieuw hier en vraag al meteen om hulp, ik ben 69 jaar. Veel van die oudjes zullen hier niet actief zijn, maar ik hoop toch dat de jongere generatie mij kan helpen.
Beste Jeroen,

Welkom op Tweakers! Ik vind het geweldig om te zien dat iemand van uw leeftijd de weg naar Tweakers weet te vinden en zichzelf ook prima kan redden met een computer. Er zijn zat mensen van 35 die er minder goed mee om kunnen gaan. Het is goed te lezen dat u uw uiteindelijke doel bereikt heeft. Met wat vallen en opstaan weliswaar, maar dat doet geen afbreuk aan het resultaat. Complimenten! :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1