Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop 900-1000e

Pagina: 1
Acties:

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-11 18:56
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zal mijn laptop vooral gebruiken voor mijn studie. Ik studeer 3D architectuur en landschap voor films en games. Dit betekend dus veel renderen en veel gebruik maken van mijn grafische kaart (Ik werk ook met Unity). Buiten dat wil ik uiteraard ook in de avond zelf een spelletje kunnen spelen. De spellen die ik speel zijn veelal RPGs als Diablo 3/Guildwars 2. Buiten dat speel ik af en toe Batman Origins en Starcraft.

Wat is je budget?
900-1000EUR.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
ik neem mijn laptop iedere dag mee naar school, het maakt mij niet uit of hij lelijk is maar graag niet groter dan 15,4".

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
ik heb persoonlijk hele slechte ervaring met Alternate en Medios, vroeger ook slechte ervaring gehad met Acer maar dit is al gauw 6 jaar geleden.

PS: graag wil ik dat de luchtafvoer goed is. Mijn vorige Alternate werd namelijk 90 graden tijdens het gamen (15P35).

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• Chris van der G
Persoonlijk had ik deze op het oog:

pricewatch: MSI GP60 2PE-068NL

http://m.mediamarkt.nl/sh...0-%2859425511%29-1472245/

Helaas heb ik zelf niet zo heel veel verstand van laptops. Ivm afvoer, stevigheid etc.

[ Voor 17% gewijzigd door Chris van der G op 17-09-2014 20:11 ]

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• Chris van der G
Helaas bump ik mijn topic, dit vanwege het feit dat mijn eigen laptop het gister begeven heeft en ik dus een nieuwe nodig heb. Helaas heb ik hier zelf niet genoeg verstand van om de aankoop zomaar aan te durven.

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
De Y50 van Campsshop?
Scherm is wel een minpunt bij dat type laptop.

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Ga voor de Y50. pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL
Om een beetje serieus te kunnen gamen heb je een goede GTX gpu nodig, de GT varianten zijn veel trager. Voor dat budget is dit de enige laptop die eigenlijk voldoet. Er zit ook nog eens een razendsnelle cpu in. Reviews noemen het scherm als minpunt, maar ik verwacht eigenlijk dat deze wel volstaat.

[ Voor 11% gewijzigd door JoepD op 18-09-2014 09:33 ]

• Chris van der G
Ik ben inderdaad al een tijdje naar de Y50 aan het kijken. Is 5400RPM niet te traag?

Ik lees ook veel dat de zwart waardes niet kloppen. Als creatieve opleiding is dit niet handig als het grijs is.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:27

13art

Moderator Mobile
Hey scherm is makkelijk te vervangen voor een ips scherm wat beter is. Op YouTube staan instructiefilmpjes. Komt er wel nog iets meer dan 100 euro bij. Maar dan heb je wel een goede laptop. Om het helemaal af te maken zou je er nog een ssd in kunnen zetten.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• psvunited
JoepD schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:33:
Ga voor de Y50. pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL
Om een beetje serieus te kunnen gamen heb je een goede GTX gpu nodig, de GT varianten zijn veel trager. Voor dat budget is dit de enige laptop die eigenlijk voldoet. Er zit ook nog eens een razendsnelle cpu in. Reviews noemen het scherm als minpunt, maar ik verwacht eigenlijk dat deze wel volstaat.
Heb de Y50 zelf ook. (gehad)
Maar onder op het scherm was het zo licht vergeleken met de bovenkant dat ik hem terug heb gestuurd. Waarschijnlijk krijg ik een nieuwe toe gestuurd.

Het scherm zelf viel opzich wel mee imo, je kan het met calibration files toch wel flink verbeteren.

Ben benieuwd...

• Chris van der G
Ik zal het eens aankijken. Eind vandaag bestellen, van te voren even doorzoeken of ik toevallig nog iets kan vinden.

Mits hij niet goed is wil ik hem best vervangen met een IPS schermpje, maar is dit daadwerkelijk veilig?
Ik heb er graag een SSD in maar heeft de Lenovo Y50 niet maar 1 hdd slot?

• Rhitik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-10 22:53
Iets over je budget heen, maar wel goed http://tweakers.net/product/375651/asus-n550jk/

Zie ook de review op notebookcheck.net: http://www.notebookcheck....book-Review.117726.0.html

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 22:14
De lenovo is een prima laptop als je kan leven met het TN scherm en het feit dat hij eigenlijk niet te upgraden valt. Verder is het een prima game laptop en alles kunner. Heb er een gehad, maar weer teruggestuurd. Ik kan nog ff wachten tot de Acer VN7 serie in Nederland uitkomt ( heb nog een desktop staan die redelijk is)
Als je goed wil kunnen games, kan je voor dat budget eigenlijk alleen maar uit met een GTX860 of een GTX850 in combinatie met een i5/i7 non U versie.
Qua keuzes heb je dan eigenlijk alleen de Lenovo Y50 en Acer V5 (helaas met i5 u, maar je houdt geld over voor een SSD) http://www.notebookcheck....view-Update.123403.0.html

Overige opties zijn vaak 17":
pricewatch: Asus N750JK-T4171H
pricewatch: Acer Aspire V3-772G-747a8G1TMakk (Belgisch model)
pricewatch: MSI Gaming Series GE70 2PC-443XNL (Apache)

• Chris van der G
Ik krijg juist te horen dat het scherm wel te vervangen is, zelf, alleen vervalt waarschijnlijk dan wel de garantie.

Wat dat betreft zijn pricewatch: MSI Gaming Series GE70 2PC-443XNL (Apache) & pricewatch: Asus N750JK-T4171H wel mooie toestelletjes. Is het daar mogelijk een 2e hdd in te doen? (SSD)

[ Voor 21% gewijzigd door Chris van der G op 18-09-2014 16:07 ]

• psvunited
Bij beide mogelijk ja, zie HDD caddy

[ Voor 27% gewijzigd door psvunited op 18-09-2014 17:19 ]

• Rhitik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-10 22:53
Het grote voordeel van de bovengenoemde ASUS is dat ze 2 fans hebben (dual thermal). Dat zal uiteindelijk minder warmte opleveren wat goed is voor de levensduur van de componenten.

• wesse1996
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-04-2021
de lenovo y 50 heeft toch wel een ssd of heb ik dat verkeerd begrepen?
http://www.laptopshop.nl/...ideapad-y50-70-00740.html
( kijk bij pluspunten)

• Chris van der G
Die inderdaad wel ja, maar die heeft maar een i5 processor. pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL is toch net een andere configuratie

EDIT: Na verder kijken is dat ook geen volwaardige SSD maar een cache-ssd
De functie van een cache-SSD is eenvoudig: alle data die binnenkomt, verwerken en doorsturen naar de harde schijf. Zo geniet je van de snelheid van een SSD, met de opslagcapaciteit van een grote harde schijf.
http://www.zdnet.be/help/...schijf-met-een-cache-ssd/

[ Voor 44% gewijzigd door Chris van der G op 18-09-2014 22:37 ]

• Chris van der G
Zojuist de Lenovo Y50 gehaald! Ik weet alleen niet wat het probleem is met het scherm, ik vind het goed zat! (IDD geen IPS, maar dat is ook echt niet persee nodig!)

• psvunited
Chris van der G schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:49:
Zojuist de Lenovo Y50 gehaald! Ik weet alleen niet wat het probleem is met het scherm, ik vind het goed zat! (IDD geen IPS, maar dat is ook echt niet persee nodig!)
Top om te horen, is het onderste gedeelte van het scherm stuk lichter?

• Chris van der G
Dat valt reuze mee, ik zie eigenlijk niets storend. Natuurlijk als je erop gaat letten ga je het zien (Of je denkt dat je het ziet...).

Net via paint fullscreen een zwarte afbeelding gemaakt maar ik zie (samen met mensen om mij heen) niet zoveel verschil tussen onder en boven tussen de waardes.

• psvunited
Chris van der G schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:00:
Dat valt reuze mee, ik zie eigenlijk niets storend. Natuurlijk als je erop gaat letten ga je het zien (Of je denkt dat je het ziet...).

Net via paint fullscreen een zwarte afbeelding gemaakt maar ik zie (samen met mensen om mij heen) niet zoveel verschil tussen onder en boven tussen de waardes.
Mooi!

Bij mij zag het er zo uit bij een roze achtergrond.
http://imgur.com/jpaCKpj

• mathieu76
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-11 21:08
Ik heb sinds een paar dagen een y50-70 in bezit, scherm valt me 100% mee. Niet heel anders dan m'n vorige laptop (dell XPS 17) alleen lekker hoge resolutie!
Verder heeft m'n laptop een sshd en die werkt een stuk sneller dan die in m'n oude laptop (750gb, 5400rmp).
Enige minpunt vindt ik de touchpad, kan ik niet zo lekker mee overweg, geeft niks gebruik liever een muis.Toetsenbord is wel prettig!
Pagina: 1