Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

mediaplayer streamen via wifi naar tv

Pagina: 1
Acties:

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 08:39
Is het uberhaubt mogelijk om de XBMC stream vanaf mijn laptop via wifi te streamen naar mijn philips smartTV?

Zo ja, hoe?

Ik heb in de XBMC UPnP geactiveerd. Nu kan ik wel bij de opgeslagen bestanden van XBMC. maar een live stream krijg ik niet zonder een directe aansluiting via HDMi voor elkaar.
Ik kan vanaf onze android devices wireless beelden (foto's) tonen op mijn TV. (iOS devices niet)

Dus ik vermoed dat dit mogelijk moet zijn, maar kan niet vinden hoe.

"Today is the worst day since yesterday"

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan moet je op je XBMC een mediaserver gaan draaien. Alternatief kun je proberen of je met de geinstalleerde mediaplayer rechtstreeks naar je TV kunt streamen.

Dat gezegd hebbend: streamen via wifi is ruk. Je mag blij zijn als het niet hapert. Bovendien wil je films graag in een fatsoenlijk DTS geluid hebben, en das nou net wat TV's vaak niet door kunnen geven.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 08:39
OK dank je.
Ik denk dat ik dit idee maar laat schieten.

"Today is the worst day since yesterday"

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
Nukar schreef op woensdag 17 september 2014 @ 18:58:
Is het uberhaubt mogelijk om de XBMC stream vanaf mijn laptop via wifi te streamen naar mijn philips smartTV?

Zo ja, hoe?

Ik heb in de XBMC UPnP geactiveerd. Nu kan ik wel bij de opgeslagen bestanden van XBMC. maar een live stream krijg ik niet zonder een directe aansluiting via HDMi voor elkaar.
Ik kan vanaf onze android devices wireless beelden (foto's) tonen op mijn TV. (iOS devices niet)

Dus ik vermoed dat dit mogelijk moet zijn, maar kan niet vinden hoe.
Zonde dat je het idee laat varen...
Je tv heeft wifi 802.11n onboard, je laptop wellicht ook (even nakijken).
Ik heb zelf ook een Philips smart tv, en ik stream niet met XBMC, maar met Universal Media Server.
Werkt uitstekend (in het menu van je tv even naar "media servers" zoeken, en hij zal je laptop weergeven)
Kwestie van proberen.

• Stefanto
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 16:11
Ik heb verder geen ervaring met Philips TV. Wat ik wel weet, is dat je kan beginnen met testen met XBMC op een laptop. Verder gaan met bijvoorbeeld RaspberryPi met XBMC er op of een dure mediaspeler.

Succes verder, wat je ook kiest.