Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

(Aankoopadvies) Nieuwe televisie voor schoonouders

Pagina: 1
Acties:

• Ezio Auditore
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-07 10:52
Schoonouders... ja dat lees je goed. Dat maakt het allemaal weer even wat ingewikkelder natuurlijk. Er werd gezegd dat er geen maximum budget is, maar ik wil niet aan komen zetten met een tv duurder dan €1000.

Er wordt voetbal gekeken en gewoon televisie. Als ik langskom neem ik vaak even een filmpje mee en die spelen we af via de laptop-hdmi-tv. Zoals je wel begrijpt zijn het niet veeleisende gebruikers en zal goedkoper dan €1000 ook prima zijn. Maar het moet wel een tv zijn die de komende 5 jaar gewoon goed mee gaat. Het geluid moet ook goed zijn aangezien de huidige tv op dat gebied erg slecht presteert. Ik denk trouwens ook dat in de toekomst een dienst als Netflix ook veel gebruikt zal worden, dus dat moet zeker mogelijk zijn.

Voor ik begon met zoeken had ik voorkeur voor Samsung en Panasonic tv's, maar ik had ook veel goede dingen gelezen over het nieuwe OS van LG. De afmeting waar ik eerst naar zocht was 40 inch, omdat ik denk dat ze eerst een tv van 46-48 erg groot zullen vinden. Echter met de oog op de toekomst is een 46 natuurlijk wel mooi..

De eerste tv's die ik tegenkwam en me wel aanstonden waren:
pricewatch: Samsung UE40H6400AW Zwart
pricewatch: LG 42LB630V Zilver (alleen ben ik niet zo fan van zilver)

Alleen nu kwam ik ook de Philips 42PUS7809 tegen, die nu bovenaan staat bij pricewatch qua populariteit. Ik weet echter persoonlijk vrij weinig van Philips tv's.
pricewatch: Philips 42PUS7809 Zwart

En nu ben ik ook nog deze tv's tegengekomen:

pricewatch: Samsung UE40ES7000
pricewatch: Samsung UE40D7000

Zoals je wel door hebt verdrink ik in de keuzes en opties. Iemand hier aanwezig die mij kan helpen door middel van een heldere analyse van de tv's (of andere tv's)?
Alvast erg bedankt!

• Stefanto
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 16:11
Dag Ezio Auditore,

Dit antwoord zal mogelijk niet veel helpen maar ik denk dat je al veel onderzoek heb gedaan.
Als ik een TV zoek, kijk ik wat ik nodig heb kwa aanlsuitingen en specificaties. Daarnaast vind ik consumenten bond een goede bron voor TV's.
Heb je nog steeds te veel keuze's dan zou ik "secondaire" keuze maken om je list te verkleinen. Bijvoorbeeld door stroom verbruik, garantie, kosten of grote.

Succes verder met je zoek tocht.

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Ga vooral in een winkel voelen hoe de software reageert. Niets is zo vervelend als een trage TV.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Persoonlijk heb ik helemaal niets met de Consumentenbond wanneer het gaat over televisies en zie ik dit zelf niet als een al te beste bron om je keuze op de funderen. Voor goede reviews raad ik je hdtvtest.co.uk aan.

Op je shortlist heb je nu een Philips en 2 Samsungs staan. In relatie tot de opmerking van Ruud hierboven over smart-tv, zou ik dan willen toevoegen dat de smart-omgeving van Samsung doorgaans het meest uitgebreid is en dat Philips doorgaans erg trage systemen levert. Voor wat het waard is overigens want zelf hecht ik geen enkele waarde aan smart-tv maar ben ik van mening dat je met een mediaspeler of htpc veel beter af bent.

Overweeg ook eens de W8 serie van Sony eens; prima modellen. Tot enige tijd geleden zou een Panasonic plasma bovenaan het lijstje gestaan hebben maar deze zijn helaas bijna niet meer te krijgen.

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-11 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Zelf heb ik geen ervaring met phillips tv's maar ik hoor hier vaak op tweakers dat je ver van Phillips Tv's af moet blijven.

Xbox: Gulpener88

• Ezio Auditore
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben komende week weer in Groningen dus dan zal ik even langs de Mediamarkt daar om ze "live" te bekijken. Ik denk dat het een Samsung gaat worden, de vraag is alleen nog even welke.

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
Ezio Auditore schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:32:Het geluid moet ook goed zijn aangezien de huidige tv op dat gebied erg slecht presteert.
Wellicht een wat goedkopere tv nemen maar dan wel met een simpele soundbar erbij. Ik heb dat ook gedaan (Philips HTL5120) voor mijn ouders en die waren daar zeer over te spreken.

[ Voor 20% gewijzigd door janser01 op 18-09-2014 15:20 ]

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

• Ezio Auditore
Momenteel een top 3 geselecteerd, en dat komt neer op de volgende tv's:

http://tweakers.net/price...;379402;333562/categorie/

Mijn voorkeur gaat uit naar de Samsung, echter vind ik het design niet echt mooi.
Pagina: 1