Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Duits bedrijf opent Europa's grootste installatie voor opsla

Pagina: 1
Acties:

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Topicstarter
nieuws: Duits bedrijf opent Europa's grootste installatie voor opslag groene stroom

In dit artikel wordt steeds gesproken over een capaciteit van 5 MW. Indien het echt over een capaciteit zou gaan zou het waarschijnlijk 5 mWh moeten zijn. Het is redelijk verwarrend aangezien er ook wordt gesproken van het bedienen van ongeveer 2500 huishoudens: hierbij zou een vermogen weer logischer zijn, maar dan is weer onbekend hoe lang dit vermogen kan worden geleverd.

Ik ontken het bestaan van IE.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:33
En dus gaan jullie blind na bovenstaande post alles maar naar 5MWh veranderen. Ik moet zeggen, de bron is ook wel erg slecht, maar daar wordt nergens gesproken over MWh, het enige wat er staat is een 5 Megawatt-Batterie...

Ik zou eerder stellen dat het toch wel om 5MW aan vemogen gaat waarbij men niet vrijgeeft wat de capaciteit van de installatie gaat. Wellicht is het het best eom contact op te nemen met de bron.

Aangezien dit vaker fout gaat op Tweakers.net eens een lesje in het verschil tussen een Watt en een Wattuur:

Watt
Vermogen in Joules per seconde. 1 Watt is gelijk aan 1 Joule per Seconde
1W = 1J/s en specificeert dus het vermogen.

Wattuur
Energiehoeveelheid (of capaciteit) in Wattuur. 1 Wattuur is gelijk aan 3600 joules. Een apparaat van 1 watt verbruikt welke een uur aan staat heeft na dat uur 1 wattuur verbruikt. Dat is dus 1W maal 60 seconden maal 60 minuten = 1x60x60 = 3600 joules.
Dus: 1Wh = 3600J en specificeert een hoeveelheid energie.

NB de laatste is dus geen Watt per uur (Watt/uur) wat de toename van het vermogen per uur zou aangeven 8)7...

Edit:
http://www.wemag.com/uebe...riespeicher-Schwerin.html
Blijkbaar dus zowel 5MW als 5MWh. Wellicht het artikel daar nog op aanpassen zodat het voor de lezers duidelijk wat het vermogen en de capaciteit zijn, want beide zijn interessante cijfers bij dergelijke installaties.

[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 17-09-2014 16:40 ]