Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slechte verbinding Playstation 4 netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Whatadous
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-01-2024
Hallo,

Ik heb regelmatig netwerk problemen op mijn Playstation 4. Vooral bij het spelen van online games (Destiny, Last of us) heb ik vaak lag of wordt ik uit de game gegooid. Nu is dat niet altijd en kan ik soms gewoon een aantal sessies goed gamen. Echter gaat online gamen op mijn PC prima zonder dat deze problemen voorkomen.

Nu is het zo dat ik op zolder zit en de router (KPN Experia box) beneden in de huiskamer staat. Hierdoor varieert mijn signaalsterkte op de Playstation tussen de 45 en 58 procent, niet echt hoog. Daarbij heb ik ook ouders, broer en zusjes die gebruik maken van het internet in huis wat ook kan meespelen denk ik.

Zelf denk ik dat mijn probleem verholpen wordt door gewoon een internet kabel te leggen. Maar omdat mijn ouders dat niet willen valt mijn oplossing al weg.

Mijn tweede oplossing was om in de router, poorten open te zetten die de Playstation gebruikt. Mijn Playstation heeft een NAT-type 2 wat volgens mij betekent dat elke ingaande data via de firewall moet gaan. Door poorten open te zetten krijg je een directe verbinding met het netwerk en gaat alles sneller maar minder veilig. Ik heb deze informatie via een tutorial dus weet niet of dit klopt en gaat werken voor mij.

Waar ik nu aan zit te denken is om een acces point (Wifi-extender) te gaan kopen om het signaal te vergroten en hopen dat daardoor mijn netwerk probleem minder is.

Ik heb al via KPN assistent de kanaal veranderd die voor mij het beste was maar het resultaat is nihil.

Weten jullie wat ik het beste kan doen?

Alvast bedankt!