Mijn ouders hebben een goedkope HP 15-r085nd laptop gekocht een tijdje geleden. Nu draait hier windows 8 op maar eigenlijk is dit systeem niet toereikend voor windows 8. Ik zou er daarom graag een lagere versie van windows op willen zetten. Alleen het probleem is dat de windows 7 dvd niet word opgestart ookal staat de dvd speler als eerste ingesteld. Nu hebben we al contact gehad met hp maar die zeggen dat het niet mogelijk is windows 7 hierop te installeren omdat deze laptop alleen voor windows 8 is gemaakt. Vreemd verhaal, het lijkt me dat er wel een manier moet zijn om windows 7 op deze laptop te krijgen toch? Iemand misschien enig idee?
Windows 7 en Windows 8 ontlopen elkaar niet echt qua benodigde resources...de overstap naar Windows 7 zal dus mogelijk niet zoveel oploeveren
Windows 7 draait over het algemeen trager dan Windows 8 dus dit raad ik af.. Ik zou liever kijken naar een SSD en een verse herinstallatie van Win8 zonder HP bloatware.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
SSD hebben we al geinstalleerd. Het probleem is dat b.v. de processor al voor meer als de helft word gebruikt door windows functies als er nog niks is gedaan met de laptop
Dan zou ik eens goed bekijken wat voor processen dit zijn en de niet noodzakelijk eens uitschakelen. W8 is echt een stukje lichter dan W7.
Wat voor Antivirus gebruik je? Mijn ervaring is dat deze nog wel is veel snelheid willen wegnemen op systemen met een wat minder krachtige processor
Bedankt voor de antwoorden ik ga even uitzoeken waar het probleem zit. Als antivirus draait er nu gewoon de ingebouwde versie in windows 8
Pagina: 1