Video's op Youtube of de directe link

Pagina: 1
Acties:

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Beste,

Op het moment gebruiken jullie een eigen videoplayer (en hosten jullie alle video's zelf). Ik kan dit begrijpen: het zorgt uiteraard voor veel meer vrijheid in veel opzichten.

Helaas werkt de videospeler op mijn mobiele apparaten vaak heel brak (voornamelijk Nexus 5 met Chrome). Laden duurt vaak lang, full screen werkt heel lastig, play/pauze gaat heel lastig enzovoort. Ik was van plan een soort demonstratie video te maken om te demonstreren hoe vervelend het vaak eigenlijk werkt....

Een tijdje hadden jullie een makkelijke oplossing voor dit probleem: een directe link naar de video. Zo kon je een stream openen met de ingebouwde videoplayer van een device (bv. Mx Player). Dat werkte dan uiteraard weer uitstekend. Dat jullie daar vanaf gestapt zijn snap ik helemaal, je kan er immers geen reclames mee weergeven...

Ik vroeg mij eigenlijk af waarom jullie niet gewoon over gaan op Youtube?! Dat werkt op mobiele (en eigenlijk ook op grotere pc's) veel beter. Daarnaast is het voor jullie ook goedkoper, lijkt mij. Oké, je zal er vast iets minder geld voor krijgen per reclame. Maar als ik op mijn mobiel een reclame krijg voor de video, kan ik de pagina gewoon herladen en dan begint de video wel gewoon...
Overigens betekent het gebruiken van Youtube ook meteen dat jullie die Chromecast ondersteunen.

Is het misschien ook een optie video's zowel op Youtube als via het huidige systeem aan te bieden, en dan onder de video een soort "Klik om op YouTube te bekijken'' knop?

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:40

_David_

FP ProMod

llama llama duck

YouTube: tweakers
loopt wel aardig achter

De videoplayer werkt trouwens prima op mijn Nexus 5 met chrome

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:08

D4NG3R

kiwi

:)

Ook hier werkt de videospeler prima, geen Nexus 5 (Zopo C2) maar wel Chrome.

Youtube video's op Chrome zijn echter wel hatelijk, ik krijg direct de melding dat er een of andere error is.. De YT url kopieren en dan plakken (Zodat de YT app word aangesproken en geopend) werkt wel. :')

Daarnaast is de custom player van t.net een stuk scherper bij eigen gemaakte video's.

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 17-09-2014 16:47 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
+1, videoplayer geeft op mijn desktop altijd een wazige security error en bij een tweede keer op play klikken doet hij het.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:08

D4NG3R

kiwi

:)

Mental schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:39:
+1, videoplayer geeft op mijn desktop altijd een wazige security error en bij een tweede keer op play klikken doet hij het.
Zet je adblocker uit of stel hem beter in.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:16
Mental schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:39:
Zet je adblocker uit.

De videoplayer is niet geoptimaliseerd voor mobiel gebruik, maar op mijn Nexus 5 werkt hij prima. Het selecteren van een andere kwaliteit is het enige waar ik wel eens tegen aanloop, maar om er dan maar helemaal van af te stappen is ook weer wat te. Dan kunnen we geen prerolls meer serveren, en heel simpel gezegd is het zonder prerolls direct over met de video's op Tweakers.

Gebruik je de stable van Chrome? En heb je verder nog iets geïnstalleerd staan wat js of Ads tegen kan werken?

• Appel105
  • Niet online
Ik gebruik de stable van Chrome, zonder iets van adblock of zoiets. Het werkt zeker wel, maar te vaak werkt het gewoon niet lekker. Dat probleem doet zich sterker voor met een trage verbinding. Of het selecteren van een andere kwaliteit werkt vaak niet lekker. Op mijn Nexus 5 werkt hij inderdaad nog relatief goed, maar op mijn oudere Galaxy Nexus bijvoorbeeld niet.

Over de prerolls, dat snap ik helemaal. Maar met YouTube kan je toch ook gewoon instellen dat voor elke video prerolls verschijnen?

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:40

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Appel105 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 17:10:
Over de prerolls, dat snap ik helemaal. Maar met YouTube kan je toch ook gewoon instellen dat voor elke video prerolls verschijnen?
Daar krijg je een stuk minder geld voor aangezien Youtube daar ook nog 30% van neemt.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Appel105
  • Niet online
_David_ schreef op woensdag 17 september 2014 @ 17:11:
[...]

Daar krijg je een stuk minder geld voor aangezien Youtube daar ook nog 30% van neemt.
Ja dat snap ik, maar het kost toch ook een heleboel om al die video's te hosten, de software te onderhouden en de video's zelf te converteren? Dat kan YouTube allemaal voor je doen... En via YouTube krijg je extra viewers...

twee voorbeelden:
video: Driver: San Francisco - Roadtrip deel 1: 11.440 views
YouTube: Driver: San Francisco - Roadtrip deel 1: 136.373 views

video: Sony Xperia Z: 27.982 views
YouTube: Hands-on: Sony Xperia Z: 34.865 views

[ Voor 38% gewijzigd door Appel105 op 17-09-2014 17:27 ]

Pagina: 1