Kan ik nog windows Home XP volledig installeren

Pagina: 1
Acties:

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 13:05
Ik bezit nog een legale versie van WIN XP Home (nergens anders gebruikt )en zou die graag installeren op mij Labo PC , omdat de poorten onder XP beter toegankelijk zijn voor mijn hobby .
Weten jullie of nog al de downloads gebeuren of moet ik berusten dat dit niet meer mogelijk is . Graag jullie mening als experts
Met dank

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:46
Mijn testomgeving hier heeft op 13 spetember nog updates binnengetrokken (dit betreft trouwens een feit, geen mening).

Maar doe jezelf een lol en sluit dat ding niet aan op het internet. Of installeer XP in een VM.

[ Voor 12% gewijzigd door ShitHappens op 17-09-2014 19:24 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met ^. Het update nog wel, maar online laten is spelen met vuur IMO. Is er iets heel specifieks wat je niet met 7 of 8 kan? Welke poorten heb je 't over en wat is je hobby?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 13:05
Beste,
Ik ben hobbyist en werk met een wat oudere PCgeen (laptops) . Computers waar de poorten RS232 en parallelle poort nog aanwezig zijn . Ik hou met bezig met programmeren van microproccessors , programmeer taal JAL van Bert Van Dam en ook proton Pic basic . Ik vind XP super voor mij toch .
Waarom als ik het kan installeren , niet aan het net koppelen ?. Het is en volledige ligale versie

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Omdat er inmiddels zoveel bekende problemen zijn met Windows XP (en Internet Explorer, max. versie8) die nooit mee gefixt zullen worden.

De PC aan het internet hangen achter een router is het probleem nog niet, het met IE op internet gaan wel.
Kortstondig aan internet hangen om de laatste updates binnen te halen en dan nooit meer ermee op internet gaan zou ik willen aanbevelen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hobbyist-pc schreef op donderdag 18 september 2014 @ 08:52:
Waarom als ik het kan installeren , niet aan het net koppelen ?. Het is en volledige ligale versie
Omdat het (mogelijk) zo lek is als een mandje. De kans dat er wat vervelends gebeurd met die PC is aanwezig en wordt na verloop van tijd alleen maar groter als mensen meer tijd hebben gehad om lekken te vinden en een manier te bedenken om die te misbruiken.

Maar als je een XP bak hebt die verder geen vrije toegang heeft tot 't internet, dan hoef je je daar niet bijzonder veel zorgen om te maken.

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Je moet de dingen ook niet overdrijven. In het afgelopen voorjaar eindigde de ondersteuning door Microsoft. Dat eindigen betekende dat er geen periodieke updates meer werden verstuurd. Maar al die zwakheden die door die updates zouden worden gerepareerd zaten er al vanaf het begin in, alleen waren ze blijkbaar nog niet eerder opgemerkt.. En verreweg de meeste gebruikers hebben ook nooit iets van die zwaktes gemerkt. TS geeft min of meer aan dat hij weet heeft van een en ander en hoe hij hier mee om moet gaan, dat is wel een cruciaal aspect. Kortom, hoe groot zou nou bij hem werkelijk de kans zijn dat hij van een koude kermis thuiskomt? Dit met een goede antimalwarebescherming gecombineerd met een gezonde alertheid waarvan hij blijk van geeft (of lees ik dat verkeerd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De online updates werken gewoon maar een systeem activeren ben ik ook benieuwd naar of die functie nog werkt vandaag de dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:46
Ook activeren werkte vorige week nog.
Voor de rest deze user lekker laten hobby'en, loopt wel vaker een paar Windows versies achter.
Pagina: 1