• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 23:49
Hallo allemaal,

Ik heb een zeer vreemd probleem...

Kort mijn netwerk:

VDSL2 (van Dommel in .be) komt binnen via een telefoonstekker aangesloten op een Sagem F@st 3464.
De Sagem F@st 3464 staat in bridge mode aangesloten met een ethernet kabel op mijn TP-Link TL-WDR3600.
Op de TP-Link TL-WDR3600 zit mijn desktop en een laptop docking station aangesloten met een ethernet kabel, verder verbind de laptop en de nexus 7 met 5ghz wifi, en tenslotte ook nog een draadloze printer met 2,4ghz.

Om de paar dagen verliezen alle aangesloten apparaten hun internet verbinding (zowel via kabel als draadloos). Er komt dan in Windows een geel uitroeptekentje staan bij de netwerk aansluiting dat er geen internet verbinding meer is. Het lokale netwerk werkt nog wel perfect.

Om alles terug te laten werken moet ik de Sagem en de TP-Link een ongeveer een kwartier uit laten staan vooraleer ze terug aan te zetten

1st dacht ik dat het die crappy Sagem was die oververhitte, maar na wat testen ontdekte ik :
1) De TP-Link meld dat ie nog steeds een WAN verbinding via de Sagem heeft (incl internet IP assigned enzo)
2) Als ik in de TP-Link naar diagnostics ga, dan kan ik daar nog steeds internet IPs / adressen pingen en tracen, terwijl die zelfde internet adressen op aangesloten toestellen niet eens meer resolven naar een IP.
3) Laatste keer dat het gebeurde, bleek dat enkel de TP-Link een kwartier uit zetten ook voldoende was. Maar het kan wel zijn dat door de TP-Link uit te zetten, de Sagem ook kan afkoelen.

Heeft iemand idee wat hier aan de hand is?

Alvast bedankt!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:35

Tazzios

..

Nu ik lees; Ik merk hetzelfde probleem met TP-Link TD-W8980. Ik heb hem al iets meer dan een jaar en de laatste tijd heb ik er last van. Heb sinds de aankoop de firmware meerdere keren bijgewerkt. Ik durf echter niet te zeggen dat het sinds de laatste update is.

Heb jij de laatste update er op staan? of loop je wat achter?

• Mastakilla
heb dit momenteel:

Firmware Version:
3.13.31 Build 130320 Rel.55761n
Hardware Version:
WDR3600 v1 00000000

Zou kunnen dat ik wat achter sta ivm geen zin om alles opnieuw in te stellen :/

edit :
net ff gechecked en ik sta idd 1 versie achter, maar het geen ik hierboven beschrijf staat niet in de bugfixes

Added the support of TP-LINK Tether iOS and android app;
Improve IGMP Snooping function.

[ Voor 36% gewijzigd door Mastakilla op 17-09-2014 15:30 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Makkelijke manier om de WDR3600 uit te sluiten: zet de Sagem tijdelijk alsnog in routed mode, haal de WDR3600 er tussenuit en kijk of probleem aanhoudt.

Overigens is het wat kort door de bocht om de WDR3600 nu al te beschuldigen: het kan goed zijn dat de Sagem kort uitvalt en dat de WDR3600 simpelweg niet in staat is om verbinding te herstellen zonder reboot. Dat merk ik met m'n (zelfgebouwde) thuisserver ook: als ik rommel aan de router is hij z'n IPv4-adres kwijt tot ik ofwel handmatig DHCP renew laat doen danwel een reboot geef.

Oslik blyat! Oslik!

• Mastakilla
Bedankt voor de tip, maar ik vrees dat dat niet zo gemakkelijk gaat
* De sagem staat 10 meter van de tp-link, dus is niet zo gemakkelijk qua kabels
* Het is echt wel voor een reden dat ik de sagem niet als router will gebruiken. Die wifi daarop werkt echt voor geen meter. Ik vrees dat ik niet 3-5 dagen zonder wifi kan overleven om dit te testen.

Het was ook niet mijn bedoeling de TP-Link nu al te beschuldigen. Ik weet niet welk device het probleem vormt...
Het vreemde is dat er nog wel perfect werkend internet is vanop de TP-Link wanneer dit gebeurt. (ping and traceroute werken) Dit internet wordt echter niet meer "gedeeld" met de aangesloten devices. (hierdoor wil mijn beschuldigende vinger toch wel iets liever richting de TP-Link wijzen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Nadat ik gisteren weeral een paar uur zonder internet zat (kwartiertje hielp deze keer niet), heb ik de Sagem open gesmeten en er een fan boven gehangen.

Als het de Sagem was die oververhitte, dan zou dat nu niet meer mogen gebeuren... ben benieuwd...

Andere tips zijn nog steeds welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:35

Tazzios

..

16-9 is er een firmware update uitgekomen voor de 3600:
- Added the support of TP-LINK Tether v2.0 IOS;
- Fixed some minor bugs and improved security;
- Login name has changed to http://tplinkwifi.net , but http://tplinklogin.net is still available.

eerst een backup maken gezien hij de instellingen altijd weggooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
ter info:

Het lijkt erop dat de oorzaak toch oververhitting van de Sagem was... (ik heb het firmware nog niet geupdate)

Na de volgende mod met een fan, wat saté stokjes, elastiekjes, plakband en een doorgesneden usb kabel, is mijn internet niet meer uitgevallen

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/Mastakilla/Sagem-mod.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Mastakilla op 07-10-2014 10:12 ]

Pagina: 1