Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Offline adresboek update niet meer

Pagina: 1
Acties:

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Het is een client probleem maar ik denk dat het vanaf de server het probleem ligt.

Sinds we een nieuwe mailserver hebben ex2k7 (die versie hadden we hiervoor ook). Update ons adresbook niet meer op de clients.

Nu heb ik al deels een oplossing gevonden.

Als je lokaal Offline Adressbook map de naam aanpast en dan weer outlook opstart dan update hij weer. Maak je een nieuwe gebruiker aan dan staat die gebruiker er niet bij tot je weer Offline Adressbook map aanpast. Dus ik kan keer op keer werkplekken afgaan (100+) dus dat schiet niet af.

Als ik cache uitzet van outlook dan heb ik direct nieuwe gebruikers in de lijst. Maar dat is de oplossing niet.

Iemand idee waar het probleem zit waarom het niet meer fatsoenlijk update?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Mijn ervaring met Outlook cached mode en het updaten van de OAB is niet echt denderend.
Op welke wijze wordt je OAB gepubliceerd? Via Web of via PFs?

En wat is er precies gewijzigd op je mailserver? Is het een complete nieuwe installatie van Exchange 2007 of heb je de bestaande server gemigreerd naar de nieuwe hardware?

• RobbyTown
  • Niet online
Eerst was de server fysiek. Hierna is een nieuwe server opgezet / nieuwe hardware en meteen virtueel, daarna mailbox voor mailbox verplaatst naar de nieuwe.

Web-based, PF staat uitgevinkt omdat tot 2003 nodig was (lees ik op internet). Geen idee als ik het aanvink meteen oplos / of de server omzeep help.

Gekke is voorheen werkte het wel hadden nieuwe medewerker dan stond hij hooguit na 1 week in je adressenboek erbij.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-11 15:37
Update de OAB niet meer (op de client), of staat deze continue op de status Updating Address Book in Outlook? In dat laatste geval: Draadloze Muis geïnstalleerd?

zie: http://social.technet.mic...wnload?forum=exchange2010 ).

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Webbased is prima maar het zijn meer je clients die dat moeten ondersteunen dan je server - welke versie van Outlook gebruik je?
Is Autodiscover correct geconfigureerd? CTRL-rechtsklik op Outlook icoon in system tray - Test email autodiscover.
Heb je de eventlogs nagelopen of er tussen 1 en 5AM ook ABS fouten gelogd worden?
Verder is er een hoop troubleshoot materiaal te vinden op de internet, van IIS fouten (denk aan SSL/auth/web.config perms) tot corrupte ABS bestanden.

http://blogs.msdn.com/b/d...b-generation-process.aspx
https://www.corelan.be/in...-and-distribution-issues/
http://exchangequery.com/...e-2003-mixed-environment/

• RobbyTown
  • Niet online
Outlook 2010 word er gebruikt. Op de server zie ik dat adresbook gewoon word geupdate. Lever ik een nieuwe pc af dan is je adres up to date. Echter na een tijd als er nieuwe medewerkers zijn update op de client pc het adresboek niet.

@draadloze muis echt een wtf moment. Kan mij niet voorstellen maar zou kunnen.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
RobbyTown schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 05:44:
Outlook 2010 word er gebruikt. Op de server zie ik dat adresbook gewoon word geupdate. Lever ik een nieuwe pc af dan is je adres up to date. Echter na een tijd als er nieuwe medewerkers zijn update op de client pc het adresboek niet.

@draadloze muis echt een wtf moment. Kan mij niet voorstellen maar zou kunnen.
Dit probleem kom ik dus vaker tegen met de gal icm cached mode (er is ook genoeg over te vinden).

Maar zoals wagenveld al vraagt : hoe zit het met je autodiscover? Ik heb de meest "vage" exchange problemen gezien omdat autodiscover niet (goed) was ingericht.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 13:26
Killah_Priest schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 09:38:
[...]

Dit probleem kom ik dus vaker tegen met de gal icm cached mode (er is ook genoeg over te vinden).
Klopt inderdaad. In 2007 was het al een probleem, en het is in 2010 niet beter geworden.
Zolang alle users allemaal in dezelfde GAL moeten komen is het niet zo'n probleem en kan je via de EMS gewoon de GAL forced laten bijwerken. Dit gebeurt normaal gesproken elke paar uur (ik meen 4 uur). Webbased kan je controleren of dat goed gebeurt. als je in de OWA de boel goed werkend hebt, kun je je daarna gaan richten op de clients. Is er een reden dat je de boel daar in cached mode draait? In de praktijk blijkt namelijk dat outlook in de meeste gevallen prima in online mode kan worden gebruikt, en het eigenlijk alleen meerwaarde biedt bij devices die ook offline beschikbaar dienen te zijn (lees: laptops)
Maar zoals wagenveld al vraagt : hoe zit het met je autodiscover? Ik heb de meest "vage" exchange problemen gezien omdat autodiscover niet (goed) was ingericht.
autodiscover zou hier geen enkele invloed op horen te hebben, maar het blijft de wondere wereld van Microsoft naatuurlijk

iRacing Profiel

• RobbyTown
  • Niet online
Opgelost. web.config had men geen rechten.

Pagina: 1