• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Nokia 8210 versus Siemens s35i

Beiden zijn klein en hebben een modem.
Mijn 2 vereiste voor een mobiel. De nokia is het kleinst dus lijkt voor mij mijn eerste keus te worden. Alleen heb ik 'verhalen' gehoord dat die nokia 8210 nogal makkelijk kapot gaat en dat die siemens s35i een degelijk ding is. Klopt dit?

En hoe zit het met de accu's? Nokia heeft 50-160uur standby tijd en de siemens heeft 6-220uur. Komt dit in de praktijk overeen?

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 12:32

ThE_ED

Stuffed Animal

Ik heb weleens gehoord dat de accu's van Siemens niet zo lang goed blijven, maar ik weet niet of dit een broodje aap verhaal is.

Ik ben fan van dingen

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
ik zou voor de nokia gaan.
ik vind siemens net zo mooi op de sl45 na

"If u do something do it with style, or do it at all."

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De Siemens heeft WAP en een groter scherm. Je zou hem eigenlijk moeten vergelijken met de 6210, niet de 8210.

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Ze hebben allebei een Li-Ion batterij, dus dat maakt niet zoveel uit. Aan WAP heb je niet zoveel. Leuk om te hebben maar in praktijk gebruik je het amper.

De 8210 is een toestel dat erg gewild is en zijn waarde behoudt. Bovendien is de gebruiksvriendelijkheid van de 8210 10x beter. Nadeel is wel dat de 8210 inderdaad kwetsbaar, maarja je hebt een jaar garantie en bij een Nokia Service Center hebben ze veel gebreken binnen een half uur verholpen.

De Siemens is gewoon een no-nonsense telefoon. Niet mooi, ook niet heel lelijk. Eigenlijk is er geen flikker aan, maar dat zie je meestal ook aan de prijs. Siemens toestellen zijn vrij goedkoop en niet erg waardevast. Hij zal wel een stuk steviger zijn.

Ik zou sowieso voor de 8210 gaan, dat is persoonlijk.

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

• Paul_
Op dinsdag 12 juni 2001 12:02 schreef Bigs het volgende:
De Siemens heeft WAP en een groter scherm. Je zou hem eigenlijk moeten vergelijken met de 6210, niet de 8210.
6210 is te groot en ik hoef geen wap.
Op dinsdag 12 juni 2001 11:57 schreef jazzVL het volgende:
ik zou voor de nokia gaan.
ik vind siemens net zo mooi op de sl45 na
Uiterlijk maakt me niet zoveel uit.

Maar wat is snel kapot bij de nokia 8210?

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-03 21:23
Op dinsdag 12 juni 2001 11:53 schreef Paul_ het volgende:
Nokia 8210 versus Siemens s35i

Beiden zijn klein en hebben een modem.
Mijn 2 vereiste voor een mobiel. De nokia is het kleinst dus lijkt voor mij mijn eerste keus te worden. Alleen heb ik 'verhalen' gehoord dat die nokia 8210 nogal makkelijk kapot gaat en dat die siemens s35i een degelijk ding is. Klopt dit?

En hoe zit het met de accu's? Nokia heeft 50-160uur standby tijd en de siemens heeft 6-220uur. Komt dit in de praktijk overeen?
http://www.kieskeurig.nl voor verhalen over de kwaliteit van de 8210

• Paul_
Op dinsdag 12 juni 2001 12:54 schreef xxxMaverick het volgende:

http://www.kieskeurig.nl voor verhalen over de kwaliteit van de 8210
Hmmmm, daar komt de nokia 8210 niet echt goed vanaf...

Verwijderd

Over die Nokia kan ik je weinig vertellen. Het schijnt dat de meeste die reageren voornamelijk op uiterlijk het apparaat beoordelen.

Het waardevast zijn van mobiele telefoons is naar mijn mening een belachelijk verhaal. Elke paar maanden komt er weer een nieuw model....... Beleg je geld maar in die Nokia's en hou me aub op de hoogte van het waardevast zijn van jullie beleging.

Ik heb de S35i(sinds nov.2000), prima toestel, modem werkt ook goed alleen heb ik wel eens problemen met de ir-poort. Maar dat kan ook aan mijn Laptop liggen? ik heb het nooit verder uitgezocht. Batterij doet het prima en het grote scherm is erg fijn. De menu's steken anders in elkaar dan die van de Nokia's en dt is even wennen. Het enige dat ik van Nokia echt beter vind dan aan de Siemens is de geluidskwaliteit. De siemens klinkt veel blikkeriger, de Nokia's hebben een mooi warm geluid.

Als dat modem belangrijk voor je is moet je eens kijken naar de Nokia 7110 die heeft dacht ik een 14k4 modem en die andere toestellen hebben een 9600 modem. Nadeel is dat ie wat groter is.....

Succes

Verwijderd

De Nokia 6210 is voor datatransport nog sneller:
High Speed Circuit Switched Data (HSCSD) maakt snelheden van 43.2 kbps voor datacommunicatie mogelijk (NT)

Dataondersteuning 9.6 & 14.4 kbps enkelvoudig slot of HSCSD (2+2, 3+1, niet-transparant) via IrDA of kabel

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

mijn 8210 doet het perfect, nog geen 1 keer een probleem mee gehad.

39

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:36

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb zelf een S35i.

Ding is heel erg degelijk. Ik bel weinig, en gemiddeld houd hij het dan 24/7 uit. (Inderdaad, een volledige week).

Hiervoor een 6110 gehad, maar die ging stuk (In de plee laten vallen.. |:( )daarna deze gekocht. (De S35 dus)

Menustructuur is wat anders, en even wennen.

Voor de rest erg degelijk, is al een paar keer op het beton gekeild, maar heeft alleen maar wat krasjes. Valt me op dat het display niet echt krasgevoelig is.

Hoewel ik nogal lomp grote handen heb, kan ik toch de knopjes lekker bedienen, daar is wel over nagedacht.

Eigenlijk niets dan lof.

Aannames zijn fataal.

• Paul_
Iedereen bedankt voor de suggesties! Ik heb voor de Siemens s35i gekozen.

• bavara
  • Laatst online: 26-02 00:29
Ik denk inderdaad dat de meeste mensen op het uiterlijk afgaan, maar ik denk dat je met de Siemens een goede aankoop hebt gedaan. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik ook voor de Nokia zou gaan.

Verwijderd

siemens wind!
check consumenten gids!
(welke weet ik niet meer!)

maar zelf vind ik siemens degelijker en orgineler!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Nokia scheet ;)

Crisis, wind.. met een D.. maargoed.. Nokia zou ik absoluut doen.. Is kleiner, dus makkelijker in je broekzak.. Je kanner meer mee. Waarom twijfel je nog? :7

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 12:21 schreef Paul_ het volgende:

[..]

6210 is te groot en ik hoef geen wap.
[..]

Uiterlijk maakt me niet zoveel uit.

Maar wat is snel kapot bij de nokia 8210?
Na verloop van tij d valt je display constand weg (maar een harde beuk op tafel verhelpt dit weer snel) :)
verder is het een top toestel (heb er zelf ook een)

Verwijderd

De display in de nokia 8210 staat erom bekend na verloop van tijd moeilijk te gaan doen.
Pagina: 1