Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aankoop advies 55-60" TV

Pagina: 1
Acties:

• evolbyte
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-01-2023
Geachte mede tweakers.

Graag had ik van jullie wat advies over de aankoop van een nieuwe TV.

Ik verhuis binnen een 14-tal dagen en moet heel wat zaken aankopen. (tv - versterker - luidsprekers ....)

Ik ben zeer technisch onderlegd maar volg de markt van TV toestellen niet op de voet.

Ik heb al meerdere malen de discussie gehad over het aankopen van een UHD of 1080P, maar naar mijn mening heeft het weinig zin om nu al een UHD tv te kopen met lage refresh rate.

Ik las dat 4K media pas eind 2015 wat meer beschikbaar zou worden dus dat spreekt ook niet in het voordeel van een UHD tv.

Graag had ik van jullie wat advies over de aankoop van een 55-60" TV met als budget ongeveer 1500-1650 € tot maximaal 2000 € indien er veel beter toestel zou zijn.

Ik heb geen specifieke voorkeur voor een merk hoewel ik uit ervaring altijd graag Samsung & Philips tv's gebruikt heb. De andere merken zoals LG, Sony, Panasonic, Pioneer, .... heb ik minder ervaring mee maar wil ik ook gerust kopen.

Het toestel zou zoals verwacht hoofdzakelijk dienen voor films, series, tv en het aansluiten van mijn pc.

Is er iemand die mij een beetje advies kan geven welke tv ik best zou kopen ?

EDIT. Ik heb een NAS met HDMI poort & tevens ook pc aan de tv dus smart tv of quad core is niet heel noodzakelijk, hoewel je voor deze prijs klasse dat automatisch hebt :p

Na even zoeken kwam ik bvb uit op deze tv Samsung UE55F8000 (model 2013)

Alvast bedankt voor de tijd en moeite!!!
Greets Thomas

[ Voor 15% gewijzigd door evolbyte op 17-09-2014 13:40 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het zal niet mee vallen om nog een exemplaar te vinden maar met jouw budget zou ik op zoek gaan naar een VT60 van Panasonic. Als dat nog zou lukken ten minste. Verder heeft Sony erg leuke modellen in de W8 en W9 series.

Voor aankoopadviezen hebben we overigens een aparte afdeling op het forum, namelijk Consumentenelektronica Aankoopadvies. Ik verplaats je vraag dus!

• evolbyte
Alvast bedankt voor het snelle antwoord !

Bedoel je dat dit model UE55F8000 (model 2013) nog moeilijk te vinden is ?

https://www.plasmavisie.n...0r2gFe9Cx8BhMcaAv5H8P8HAQ

Ik heb weinig ervaring met de Panasonic tv's, waarom zou je deze verkiezen tov. een samsung ?

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10 11:07
Is de LG 55UB850V niet wat?

Deze is te koop voor een goede €1600 euro.

pricewatch: LG 55UB850V Zwart
https://www.plasmavisie.n...50V&utm_campaign=tweakers

Kiek em goan!

• evolbyte
Ziet er mooi uit maar ik lees er niet veel goed over :
http://www.hdtvtest.co.uk...v-201406033786.htm#update

Conclusion
The LG 49UB850V is not only the worst 4K TV we’ve tested, it’s also one of the worst-performing televisions we’ve reviewed to date in terms of image quality. Its subpar picture performance is made all the more difficult to accept by the display’s retail price of £1500. Sure, it’s 4K (even that’s not strictly true considering the significant drop in resolution with movement), but there exist many other critical elements of picture quality including contrast ratio, shadow detail and motion handling, and the UB850 flunked the majority of them.

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-11 15:52
evolbyte schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:38:

https://www.plasmavisie.n...0r2gFe9Cx8BhMcaAv5H8P8HAQ

Ik heb weinig ervaring met de Panasonic tv's, waarom zou je deze verkiezen tov. een samsung ?
Omdat het een plasma tv is. Deze geven beter en mooier beeld ten opzichte van de LCD tv's. Hoe ik het altijd omschrijf, is dat LCD tv's wat meer hufter proof zijn. Maar dat je met plasma beter beeld hebt en lekkerder kijkt. Persoonlijke mening!! ;)

Verder wat betreft 4K en UHD ben ik het met je eens dat het kopen van zo'n tv nog geen tot weinig nut heeft. Er is nog weinig content voor beschikbaar, zeker via de legale manier. Mocht je toch graag zo'n tv willen hebben wacht dan nog even, en koop voor de tussentijd een goede/redelijke 1080p tv. Dan wanneer de techniek wat breder beschikbaar is, en de content overvloediger aanwezig. Doe een upgrade naar een nieuwe tv...

• evolbyte
Kan je mij wat meer vertellen over het burn in risico van een plasma panasonic.
Ik gebruik nogal vaak de pc via hdmi. Is er veel risico dat te windows balk of andere objecten de pixels beschadigen ?

Ik veronderstel dat dit gedurende de garantie periode gedekt zal worden ?

• S1NN3D
  • Niet online
Ik ben zelf ook een erg tevreden plasma-kijker en zou geen andere tv willen hebben. Beeldkwaliteit is fantastisch ten opzichte van lcd's uit dezelfde prijsklasse Last van inbranden heb ik gelukkig niet, retentie is minimaal en snel weg. Maar inzetten als pc scherm van een plasma is imho niet de meeste handige keuze.

• evolbyte
Het is niet de bedoeling om altijd als pc scherm te gebruiken maar in het weekend zit ik vaak toch wel wat uren te surfen en series te kijken vanuit de sofa. Ik neem aan dat dit niet echt een probleem geeft ? Of heeft het toch een risico dat de windows balk kan inbranden ?

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-11 14:25
Ieder weekend en paar uur statische beelden bekijken kan funest zijn voor de plasma. Dat zien we ook al bij heldere logo's van tv zenders. Als dit echt 1 van de eisen is, zou ik niet voor een plasma kiezen, hoeveel beter het beeld ook is t.o.v. een lcd

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-11 15:52
Upper schreef op donderdag 18 september 2014 @ 19:42:
Ieder weekend en paar uur statische beelden bekijken kan funest zijn voor de plasma. Dat zien we ook al bij heldere logo's van tv zenders. Als dit echt 1 van de eisen is, zou ik niet voor een plasma kiezen, hoeveel beter het beeld ook is t.o.v. een lcd
Mee eens.

Als je elk weekend/avond naar statische browsers gaat kijken, dan zou ik je aanraden om een LCD scherm te halen. Zeker, het kan wel op een plasma maar dan kost het je vervolgens ook weer moeite om je scherm 'schoon' te krijgen.

BTW series kijken zal natuurlijk gaan zonder moeite en problemen. Heb bekijken van statische beelden (browserbalken etc.) zou voor probleempjes kunnen gaan zorgen.

• evolbyte
Spijtig had graag de best mogelijke beeld kwaliteit gehad. Maar ik wil natuurlijk niet dat ik al na enkele maanden problemen heb met burn in :/

Ik denk dat ik dan eerder voor de Samsung UE55F8000 kies of een andere samsung LCD.

• RevQ
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-11 13:38
Ben bezig met precies dezelfde zoektocht. Na consumententest, hdtvtest en dit forum grondig te hebben doorzocht zijn de opties die ik overweeg:

Samsung 55f8000
Samsung 55H7000
Samsung 55H8000 (gebogen)
Sony 55w805B (goedkoper)
Sony 55w905

Plasma ook voor mij geen juiste keuze, zeer lichte woonkamer en Mac mini draait het meeste op de tv.
Nu nog ff doorsparen zodat tv, versterker en speakers allemaal tegelijk aangeschaft kunnen worden.

/nog even gekeken: redcoon verkoopt H8000 voor 1679 (http://tinyurl.com/pjqanc7). Via samsung krijg je nog 200 euro retour. Totaal dus 1479 voor 55H8000

[ Voor 15% gewijzigd door RevQ op 20-09-2014 12:09 ]

• evolbyte
Hoi,

Wat zou jij kiezen de F8000 of curved H8000.

Ben je zeker over de 200 € cashback ? Ik zie op de stores hier nergens iets van ?

EDIT. ik zie op de samsung site iets over cashback, maar zie redcoon er niet tussen staan

Thomas

[ Voor 23% gewijzigd door evolbyte op 22-09-2014 08:14 ]

• S1NN3D
  • Niet online
Als je tussen die 2 modellen zou ik je adviseren om goed na te denken of je die curved tv niet wil schrappen. Lees er nog eens wat reviews over zoals bijvoorbeeld deze, zou ik zeggen. Het is maar een gemiddelde tv voor het geld. Door de curved-gimmick kun je het toestel sowieso nooit ophangen en is ook de beeldkwaliteit niet optimaal.

• evolbyte
Voor mij hoeft het niet een curved te zijn.... (ik ga de tv trouwens niet ophangen)

Ik dacht dat hij beetje improved was op sommige zaken tov. de F8000 aangezien hij bijna een jaar later is uitgekomen ?

Welk model raad je me dan wel aan ?
Plasma is geen optie aangezien ik te veel statische beelden ga gebruiken.

Ik kan eventueel overwegen om te investeren in de UE55HU8500 UHDTV maar vraag me serieus af of dit wel een goede aankoop is aangezien UHD relatief nieuw is en er vaak nog matige toestellen zijn .....

Na een paar dagen dit topic te volgen ben ik nog meer confused dan ervoor :P

Thomas

• RevQ
evolbyte schreef op maandag 22 september 2014 @ 08:13:
Hoi,

Wat zou jij kiezen de F8000 of curved H8000.

Ben je zeker over de 200 € cashback ? Ik zie op de stores hier nergens iets van ?

EDIT. ik zie op de samsung site iets over cashback, maar zie redcoon er niet tussen staan

Thomas
Mijn voorkeur gaat uit naar een platte, echter door deze prijs wordt het wel interessant. Ga deze week even kijken bij zaak in de buurt of dat curved wat is. Een f8000 en H8000 zijn nu even duur. Aan de andere kant heb je met de sony voor 300 euro minder een zeer goed beoordeelde televisie.

Voorwaarden samsung: https://api-samsung-promo...rwaardenTVmulitroomNL.pdf

Als je nu een actiemodel koopt krijg je 200 euro terug, ongeacht de winkel. H8000 zit in de actie.

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:22
Ik snap dat je een ruimer budget hebt maar wat vind je van deze TV?
pricewatch: Samsung UE55H6400AW Zwart

Stuk goedkoper en biedt volgens mij alles wat je wilt. Zeker aangezien je niet gaat voor:
-Curved
-UltraHD
-SuperDuper software op TV zelf.

Heb je weer wat extra budget voor versterker en speakers. :)

Prima.

• RevQ
tikkietrugjaap schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:17:
Ik snap dat je een ruimer budget hebt maar wat vind je van deze TV?
pricewatch: Samsung UE55H6400AW Zwart

Stuk goedkoper en biedt volgens mij alles wat je wilt. Zeker aangezien je niet gaat voor:
-Curved
-UltraHD
-SuperDuper software op TV zelf.

Heb je weer wat extra budget voor versterker en speakers. :)
Paar honderd euro goedkoper, bijna net zo goed als de topmodellen. Nooit overwogen eigenlijk maar ik ga voor deze. Eventueel h6700 (voet vele malen mooier) of h6410.

• evolbyte
Ik stond op het punt om de F8000 te bestellen tot ik besefte dat deze geen cashback heeft terwijl de curved H8000 het wel heeft.

Nu ben ik toch weer beginnen twijfelen.... 16xx - 200 € voor de curved of 16xx voor de platte :/

Thomas

• evolbyte
Iemand nog enig advies ? :*)

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:04

Bever!

3

Ik zou een pana ax800 kopen want displayport aansluiting. 4k hoge refresh en enige nadeel wat hij tot nu toe had was geen netflix 4k. Maar dat komt binnenkort dmv software update.
Oh en curved is zonde van het geld

[ Voor 9% gewijzigd door Bever! op 30-09-2014 08:04 ]

Pagina: 1