Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor tropische temperaturen

Pagina: 1
Acties:

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Topicstarter
Daar mijn huidige laptop (Acer Timeline 5820TG) het op meerdere punten begeeft ben ik op zoek naar een nieuwe. Nu heb ik normale eisen zoals de meeste van ons maar 1 specifieke. En daar loop ik een beetje vast. Ik woon namelijk niet in het koude Nederland maar in het zuiden van China, waar het zo ongeveer het hele jaar door 30 graden is (en in de zomer regelmatig de 40 aantikt). Mijn huidige laptop trekt dat niet, na 1 uur valt hij vaak uit. Nu heb ik voor thuis zo'n fan-pad waar ik hem op zet, helpt ietjes maar onderweg heb ik die natuurlijk niet. Nu weet ik dat er laptops zijn die wat betere koeling hebben dan andere maar in reviews komt dat vaak niet echt naar voren helaas.

Wat ga je met je laptop doen?
Office, Photoshop (min 8gb ram dus) Indesign, wat games zoals World of Tanks

Wat is je budget?
Zo'n 6-700 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dat is de reden dat ik een Timeline heb (redelijk dun en 9cells accu

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merken waar ik zoal naar heb zitten te kijken zijn Lenovo, Asus, Acer en HP. Vooral Lenovo spreekt me nu erg aan. (heb vroeger veel IBM Thinkpads gehad

Vooral de Lenovo S440 spreekt me wel aan maar als ik dan een i7 + 8gb wil zit ik weer ver over mijn budget. En houdt die het wel uit in 30-40 graden.

(Panasonic Toughbooks zijn leuk maar te groot en duur :'( )

Is er een fabrikant die goed is in koeling en toch betaalbaar is?

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-11 02:59

auto660

1991 240 GL Brick

Tja, vaak gaat de combi goedkoop, krachtige hardware, klein, licht en mobiel vaak niet goed samen met een goede koeling. Al moet ik zeggen dat de koeling van de Acer timeline series wel heel dramatisch is. (ze werden ook met 20 graden al veel te heet) Mijn 3 jaar oude Acer Aspire 5560G wordt maar 75 graden standaard en kan ik zelfs overclocken zonder modificaties aan de koeling.

Maar om even to-the-point te komen:

Ik raad je sowieso een lenovo/business laptop aan aangezien die vaak wat meer bestand zijn tegen de wat meer buitengewone omstandigheden. Het beste is dan even te googelen naar reviews waar oa de koeling wordt besproken welke over de laptop gaat die je op het oog hebt.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU