Herinstalleren Windows 8, how to?

Pagina: 1
Acties:

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hi Tweakers,

Nee, dit is niet zo'n "noob" topic over hoe ik daadwerkelijk Windows moet installeren, wees gerust.
Ik heb zo'n 6 maanden terug een Lenovo laptop gekocht, hier zat een 2,5" HDD in die ik direct heb vervangen met een SSD.
Nu wil ik graag Windows herinstalleren op die SSD, maar waar pluk ik Windows vandaan? Moet ik gewoon een OEM versie nemen omdat hij de key uit de bios haalt? Of hoe zit dat?
Op Windows & de Lenovo site kan ik niet direct dit antwoord vinden :( Hopen dat iemand hier het weet

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Met je serienummer kun je gewoon een Windows 8(.1) downloaden van de MS-site

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• DennusB
  • Niet online
Jester-NL schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:46:
Met je serienummer kun je gewoon een Windows 8(.1) downloaden van de MS-site
Serienummer van laptop? Interessant... kan alleen zo snel niet vinden waar dat is.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe heb je het de eerste keer geïnstalleerd dan? :?

Maar als het goed is staat op de oude HDD een recovery-partitie, daar zal waarschijnlijk het een-en-ander te vinden zijn.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:10

ShadowBumble

Professioneel Prutser

DennusB schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:47:
[...]

Serienummer van laptop? Interessant... kan alleen zo snel niet vinden waar dat is.
Nee het serienummer op de licensie sticker onderop je laptop ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:31
Onderkant, stickertje?

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:45
Als het goed is er een stikker geplakt op je laptop, waarschijnlijk op de onderkant. Op deze stikker is je licentiecode te vinden. Met deze code zou je windows moeten kunnen instaleren. Je kan hiervoor gewoon een willekeurige windows dvd met de goede windows versie gebruiken.

• DennusB
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:49:
Hoe heb je het de eerste keer geïnstalleerd dan? :?

Maar als het goed is staat op de oude HDD een recovery-partitie, daar zal waarschijnlijk het een-en-ander te vinden zijn.
Er stond Linux op :) En de oude HDD heb ik niet meer!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:05

NSG

Je weet niks!

Linux bij aanschaf? Dan zal er vast geen Windows licentie in het bios gebakken zitten, dus nogmaals, hoe heb je het in eerste instantie geïnstalleerd?

• DennusB
  • Niet online
Enes_81 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:53:
Linux bij aanschaf? Dan zal er vast geen Windows licentie in het bios gebakken zitten, dus nogmaals, hoe heb je het in eerste instantie geïnstalleerd?
Er stond Windows 8 op toen ik hem kreeg en heb er zelfs Linux opgezet na het er in schroeven van de SSD..

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Enes_81 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:53:
Er stond Windows 8 op oude hdd, heeft-ie vervangen door SSD waar hij Linux op gezet heeft.
Als ik het goed begrepen heb :)

@TS: Maar zit er een licentiesticker op de onderkant?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• DennusB
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:54:
[...]

Ben nu niet thuis, dus kan nu niet kijken. Doe ik direct als ik thuis kom !

• J ten brink
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-10 12:22
RamonK schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:50:
Als het goed is er een stikker geplakt op je laptop, waarschijnlijk op de onderkant. Op deze stikker is je licentiecode te vinden. Met deze code zou je windows moeten kunnen instaleren. Je kan hiervoor gewoon een willekeurige windows dvd met de goede windows versie gebruiken.
Voor zover ik weet zit er tegenwoordig ook geen windows 8 sticker met een code op de onderkant van een laptop. Meestal is dit inderdaad via de bios ingebakken.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:47
Je kan je Windows 8 licentie uitlezen met het programma RWEverything: http://www.nextofwindows....em-product-key-from-bios/ (even naar beneden scrollen naar het kopje "But if not"). Er staan meer tips op die pagina.

Dan zou je een Windows 8 ISO moeten kunnen downloaden.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:05

NSG

Je weet niks!

Twee opties:

Je leest je licentie uit (zie link Arjan90) en voert deze op een andere Windows PC met dezelfde architectuur in, in dit programma van MS op zo de ISO te downloaden.

Of je googled naar een 8.1 RTM .iso [MD5: D16D0FA8EEFBA437F89E7DC2B5D3EA80]

• DennusB
  • Niet online
Enes_81 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:13:
Twee opties:

Je leest je licentie uit (zie link Arjan90) en voert deze op een andere Windows PC met dezelfde architectuur in, in dit programma van MS op zo de ISO te downloaden.

Of je googled naar een 8.1 RTM .iso [MD5: D16D0FA8EEFBA437F89E7DC2B5D3EA80]
Thanks. Dat moet lukken!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ShadowBumble schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:49:
Nee het serienummer op de licensie sticker onderop je laptop ;)
RamonK schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:50:
anandus schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:54:
Nee, nee, zou != zijn, dus nee en nee. Er is geen sticker meer onderop.
J ten brink schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:56:
[...]

Voor zover ik weet zit er tegenwoordig ook geen windows 8 sticker met een code op de onderkant van een laptop. Meestal is dit inderdaad via de bios ingebakken.
Juistem! Eentje die 't wel doorheeft dat het tegenwoordig daar te vinden is. Maarja, die uitlezen zonder een draaiende Windows, succes. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

• DennusB
  • Niet online
Krijg in die download tool dat ik die key niet kan gebruiken om een handelsversie van Windows 8 te downloaden :( Zucht

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 22:27
Dan moet je gaan zoeken naar een ISO van Windows 8.0 of 8.1 (ligt eraan waarmee je laptop kwam) en deze op een usb zetten. De code wordt automatisch gevonden/herkend bij het starten van de installatie.

• DennusB
  • Niet online
Stef42 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:10:
Dan moet je gaan zoeken naar een ISO van Windows 8.0 of 8.1 (ligt eraan waarmee je laptop kwam) en deze op een usb zetten. De code wordt automatisch gevonden/herkend bij het starten van de installatie.
Trying maar nergens is een fatsoenlijke normale ISO zonder allemaal cracks en zo te vinden... way to go, Microsoft :(

Pagina: 1