Toon posts:

Samsung UE55HU7500 verbinden met TV in netwerk (WLAN + LAN)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer verbinding te maken met mijn PC om media af te spelen op mijn TV.

Het lukt met wel als beiden met WIFI verbonden zijn, maar het internet bereik van de 1ste verdieping is niet sterk genoeg om te streamen. Nu heb ik de PC verbonden d.m.v. een kabel op de router. Alleen op deze manier kan ik geen connectie maken met mijn PC omdat hij hem niet kan vinden. Ik heb Samsung Link geïnstalleerd op mijn PC.

Iemand ervaring hiermee?

• WilbertvdBroek
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:50
Ik kan alleen zeggen dat het mij ook niet gelukt is. Samsung link werkt misschien wel maar ik snap het niet. Hij maakt in elke map die je toevoegt een eigen samsung link map, maar vervolgens krijg ik niets te zien.
Ik heb op mijn pc alles opgezet en gedeeld maar via te tv geen content kunnen vinden.
Uiteindelijk maar opgegeven en alles op een stickje en hard disk gezet en rechtstreeks via usb gedaan...

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-12 12:56
Voor beide: je heb geen Samsung link nodig om te kunnen streamen van pc naar tv.
Zolang je zorgt dat de tv in dezelfde DHCP range ligt als de pc moet je de tv al kunnen zien in je netwerk.
Dan is het een kwestie om rechtsklik muis op een film en speel af naar tv te kiezen (play to in het engels)

Voor de mappen kiezen werkt het ongeveer hetzelfde alleen moet je de map sharen. Als je een film in een map stopt, dan is het rechtsklik map en delen met je domein kiezen ( in mijn geval homegroup). Daarna is het een kwestie om op je Samsung de smarthub op te starten en naar netwerkapparaten te gaan. Als het goed is zie je hier je pc erbij staan, en als je door de map heen scrolt....dan zie je jouw gedeelde map staan met de film.

Ik heb dezelfde tv als jullie en ik heb buiten de map sharen niets hoeven in te stellen. Ik heb het zelfs met popcorntime geprobeerd om de cache map te delen met de tv, ook dat lukt gewoon. Op popcorntime zet je de film op die dan cache opbouwd op de shared map...zo kan ik op de tv de film kijken, pauzeren en zelfs vooruitspoelen. Hier heb je dus geen chromecast voor nodig bijvoorbeeld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:30:
Ik probeer verbinding te maken met mijn PC om media af te spelen op mijn TV.

Het lukt met wel als beiden met WIFI verbonden zijn, maar het internet bereik van de 1ste verdieping is niet sterk genoeg om te streamen. Nu heb ik de PC verbonden d.m.v. een kabel op de router. Alleen op deze manier kan ik geen connectie maken met mijn PC omdat hij hem niet kan vinden. Ik heb Samsung Link geïnstalleerd op mijn PC.

Iemand ervaring hiermee?
Grote kans dat je wifi (router) in een andere ip-range zit dan bekabeld. Waarschijnlijk omdat beide ip's uitdelen.
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• Garlick69
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-05-2023
Oplossing om DLNA netwerk op je TV te streamen is door een DLNA server te installeren op een PC of op een Synology de Media Server package installeren.

Middels de ' Source' toets op je afstandsbediening van je TV zoeken naar die ingang en het werkt !!!!