Beste medeTweakers,
Recent kwam ik een topic tegen over 'customer sleeving'. Leek me heel leuk om te doen bij mijn AX860 van Corsair.
Ik ben de persoon die het leuk vind om alles uit te zoeken en te pluizen voordat er iets gekocht wordt maar ik zit nu echt vast.
Omdat ik de garantie van mijn voeding niet wil schaden, heb ik besloten zelf de draden vanaf de grond op te bouwen en dan te sleeven i.p.v. de bestaande te sleeven.
Dit betekend dat ik zelf moet uitvinden welk draadje waar moet, maar bij sommige kom ik er echt niet uit.
Een (gegoogled) plaatje van de achterkant van mijn PSU:

De vondsten tot dusver:
De pinnetjes aan het einde van de draden heten Terminals.
De huls waar zij insteken zijn connectors (die op hun beurt in de componenten steken).
De EPS (CPU) is redelijk makkelijk:
Female connector, female terminals.
Schema gevonden, zie bron.
De PCI-E (GPU, geluidskaart) is ook simpel:
De ATX (Moederbord).
Mijn MB heeft een 24 pin connector. Hierop past dan een 20+4 of een 24.
De voeding heeft echter maar 18 pins waarbij ATX staat en dan nog een 10 pins waar ATX bij staat.
De originele Corsair kabel gaat dan ook van 18+10 naar 20+4. De kabel is gesleeved dus ik kan niet zien waar en hoe hij splits en ik kan online bij geen enkele handleiding hierover vinden.
Kijk wat ik vond!
Onder 'Corsair AX750, AX850 & AX860 by Lutro0'
bron:http://www.overclock.net/...-of-power-supply-pin-outs
Molex
Nu gebruik ik er eentje voor de fancontroller van mijn case. Maar ik denk dat ik daar later induik en deze gewoon direct aansluit op mijn PSU.
SATA power
Hiervoor ga ik push in connectors gebruiken.
Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ATX power loopt?
Even onderzocht welk materiaal ervoor nodigd was. Alles bij elkaar beetje prijzig vergeleken met de gewoon te verkrijgen sleeved extensions, echter vind ik het niet erg want het is leuk om een beetje aan mijn pc te sleutelen.
Bronnen:
Recent kwam ik een topic tegen over 'customer sleeving'. Leek me heel leuk om te doen bij mijn AX860 van Corsair.
Ik ben de persoon die het leuk vind om alles uit te zoeken en te pluizen voordat er iets gekocht wordt maar ik zit nu echt vast.
Omdat ik de garantie van mijn voeding niet wil schaden, heb ik besloten zelf de draden vanaf de grond op te bouwen en dan te sleeven i.p.v. de bestaande te sleeven.
Dit betekend dat ik zelf moet uitvinden welk draadje waar moet, maar bij sommige kom ik er echt niet uit.
Een (gegoogled) plaatje van de achterkant van mijn PSU:
De vondsten tot dusver:
De pinnetjes aan het einde van de draden heten Terminals.
De huls waar zij insteken zijn connectors (die op hun beurt in de componenten steken).
De EPS (CPU) is redelijk makkelijk:
De PCI-E (GPU, geluidskaart) is ook simpel:
De ATX (Moederbord).
Mijn MB heeft een 24 pin connector. Hierop past dan een 20+4 of een 24.
De voeding heeft echter maar 18 pins waarbij ATX staat en dan nog een 10 pins waar ATX bij staat.
De originele Corsair kabel gaat dan ook van 18+10 naar 20+4. De kabel is gesleeved dus ik kan niet zien waar en hoe hij splits en ik kan online bij geen enkele handleiding hierover vinden.
Kijk wat ik vond!
Onder 'Corsair AX750, AX850 & AX860 by Lutro0'
bron:http://www.overclock.net/...-of-power-supply-pin-outs
Molex
Nu gebruik ik er eentje voor de fancontroller van mijn case. Maar ik denk dat ik daar later induik en deze gewoon direct aansluit op mijn PSU.
SATA power
Hiervoor ga ik push in connectors gebruiken.
Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ATX power loopt?
Even onderzocht welk materiaal ervoor nodigd was. Alles bij elkaar beetje prijzig vergeleken met de gewoon te verkrijgen sleeved extensions, echter vind ik het niet erg want het is leuk om een beetje aan mijn pc te sleutelen.
Bronnen:
[ Voor 15% gewijzigd door MitchelDZ op 06-10-2014 10:39 ]
i5 3570K @4.2Ghz, Zalman CNPS9900 MAX (Blue led), MSI Z77A-G45, Gainward GTx 1080 GLH, G.Skill Sniper F3-1866C9D-16GSR, Corsair AX860, 2xSamsung 840 EVO 120GB Raid-0, Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001-2TB, Fractal Design Define R4 Pearl Black