Ik zoek een?
Videokaart upgrade voor mijn huidige systeem.
Wat is je budget?
150-250 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, AMD of NVidia is mij om het even. Verder maakt ook de rest niet uit (MSI, Asus, etc.)
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Binnen mijn huidige systeem bestaande uit:
Core i5 3550
128GB SSD (Samsung)
16GB Corsair LP geheugen
520Watt voeding (volgens mij, ik zoek nog uit welke precies)
Fractal Design Define R4 Black Pearl
Op het moment draai ik op een AMD Radeon HD 6850. Ik ben op zoek naar een goede vervanger voor deze kaart, die binnen het huidige systeem past maar wel meer power heeft. Ik speel regelmatig een spelletje, maar dit hoeft niet op Ultra settings etc. Game op 1920x1080, voorbeeld van wat ik veel speel is Skyrim + heleboel texture improvement mods. Ik merk dat de HD6850 daar moeite mee heeft.
Wat ik als ideeen had voor vervanging:
MSI Radeon R9 270X Gaming 2GB - 170 euro
MSI Radeon R9 280 Gaming 3GB - 190 euro
MSI Radeon R9 280X Gaming 3GB - 240 euro
*Dat dit allemaal MSI is, is puur toeval, die stonden bovenaan in het lijstje qua populariteit.
Wat ik voornamelijk wil weten; welke gaat goed passen binnen het systeem? Is de 280x zwaar overkill of gaat de processory dit bij kunnen houden? Misschien zit de 280 dan meer in het "sweetpoint". Daarnaast valt het op dat ik binnen dit segment geen NVidia's vind, maar misschien kijk ik verkeerd? Zijn er voordelen voor de één of de ander?
Ik heb geen plannen om andere onderdelen te vervangen, buiten misschien een upgrade van de harde schijf voor meer ruimte. Verder ook geen plannen voor SLI/Crossfire.
Videokaart upgrade voor mijn huidige systeem.
Wat is je budget?
150-250 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, AMD of NVidia is mij om het even. Verder maakt ook de rest niet uit (MSI, Asus, etc.)
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Binnen mijn huidige systeem bestaande uit:
Core i5 3550
128GB SSD (Samsung)
16GB Corsair LP geheugen
520Watt voeding (volgens mij, ik zoek nog uit welke precies)
Fractal Design Define R4 Black Pearl
Op het moment draai ik op een AMD Radeon HD 6850. Ik ben op zoek naar een goede vervanger voor deze kaart, die binnen het huidige systeem past maar wel meer power heeft. Ik speel regelmatig een spelletje, maar dit hoeft niet op Ultra settings etc. Game op 1920x1080, voorbeeld van wat ik veel speel is Skyrim + heleboel texture improvement mods. Ik merk dat de HD6850 daar moeite mee heeft.
Wat ik als ideeen had voor vervanging:
MSI Radeon R9 270X Gaming 2GB - 170 euro
MSI Radeon R9 280 Gaming 3GB - 190 euro
MSI Radeon R9 280X Gaming 3GB - 240 euro
*Dat dit allemaal MSI is, is puur toeval, die stonden bovenaan in het lijstje qua populariteit.
Wat ik voornamelijk wil weten; welke gaat goed passen binnen het systeem? Is de 280x zwaar overkill of gaat de processory dit bij kunnen houden? Misschien zit de 280 dan meer in het "sweetpoint". Daarnaast valt het op dat ik binnen dit segment geen NVidia's vind, maar misschien kijk ik verkeerd? Zijn er voordelen voor de één of de ander?
Ik heb geen plannen om andere onderdelen te vervangen, buiten misschien een upgrade van de harde schijf voor meer ruimte. Verder ook geen plannen voor SLI/Crossfire.