beschadigde sd kaart uitlezen

Pagina: 1
Acties:
  • 906 views

Anoniem: 621602

Topicstarter
Ik heb een tweetal SD kaarten waarvan de behuizing kapot is. De data wil ik er graag vanaf halen maar mijn sandisk leest de kaart niet meer. Is er een mogelijkheid de data eraf te halen? En hoe doe ik dit?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ligt er heel erg aan hoe kapot de behuizing is. Is de chip nog wel verbonden met de contactvlakjes, of valt dit te reconstrueren ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Anoniem: 621602

Topicstarter
Het gaat om het buitenste plastic laagje waar de chip in zit, daar zit bij 1 een scheurtje in en kan je hem nu als het ware open klappen, de ander is van de buitenste rand stukje afgebroken en de "lock" is er af.
Kan ik bijvoorbeeld van een andere sd kaart die ik niet meer gebruik de behuizing gebruiken om de chip in te doen van de beschadigde?

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-05 10:10
Kun je er geen foto van maken?

Dat zegt waarschijnlijk meer dan 1000 woorden

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:36
Een beschadigde behuizing is niet erg, als de inhoud maar niet beschadigd is ("de printplaat met chips") en je de kaart nog eenmaal goed in de lezer kunt krijgen. Als je de connector nog op zijn plaats kunt krijgen in de SD-kaartlezer: meteen uitlezen, dat is waarschijnlijk de laatste keer dat je erbij kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 653731

Terug van vakantie blijkt de SD-kaart defect. Via verschilende gratis software de kaart gescand, maar niks gevonden. Ook de fotozaak lukt het niet om data van de kaart te halen. Wat blijkt: als de computer de kaart niet herkent werkt software niet. Ook formatteren was niet mogelijk. Op internet een adres in duitsland gevonden: *knip*. Ze hebben de sd-kaart uit elkaar gehaald en we hebben 98% van onze foto's terug!! Deze site kan dus gebruikt worden als je kaart niet meer herkend wordt. De behuizing was kapot, maar de inhoud dus niet. Helemaal super!! :)

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 15758 op 30-01-2015 05:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Oud topic met spamkick, mag dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.