Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe fout is een Lada nog?

Pagina: 1
Acties:

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-11 13:51
Zijn er meer gekken als ik, die een ouderwetse, vierkante lada hebben?
Op tweakers dan wel he, ik ken natuurlijk de lada club en het forum, maar daar is het stil... heel stil.

zijn er toevallig meer medetweakers die een lada hebben?
Of, gezien ik erg weinig mensen verwacht die net zo'n rare kronkel hebben als ikzelf, hoe fout vinden jullie een lada nu.

Vroegah was het een nogal foute auto, het mikpunt van spot, toch reed half nederland erin, omdat ze goedkoop, makkelijk en ruim waren.

Hoe staan we er nu tegenover, is het nog steeds een foute bak, of is ie veranderd in een icoon, een cult auto?
(let wel, ik heb het over de oude modellen, de 1200, 2104/2105/2107 series, de recentere auto's van lada vind ik nog steeds verschrikkelijk ;)

Ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden, is ie zo lelijk dat ie iconisch wordt, dit werkte bij de fiat multipla duidelijk niet... niet voor mij in ieder geval 8)

I have the body of a god, shame it's a buddha......

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:42

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Lada's zijn volgens mij eerder Cult

ik had een poolse collega die bv een verzamelaar en restaurateur was van Poolse Lada's (Polski LadaFiat, een specifiek in polen geproduceerde Fiat-variant)..
die verkocht ze ook (soms) verder en had ook een netwerk van andere geintersseerden en hij maakte ook vaker lange toeren door europa ermee.

De tijd dat erover Lada gelacht werd ws volgens mij begin jaren negentig, vooral Youp van 't Hek liet zich er negatief over uit...
maar ondertussen is die eerder zélf een lachertje geworden

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Ik vind ze top. Net als een Volvo 360. Heb daar al 3 van versleten. Iedereen vond die dingen maar niks in de jaren 80 en 90. Ouwe lullen bakken. Nou niet voor niks dat er een 360 racerij is. 2ltr met achterwielaandrijving en bladvering. Zelfs voor de verkeersheuvels hoef je niet eens af te remmen. En niet kapot te krijgen, nouja de roest dan.

Maarja ik vind alle auto's tof die voor 1986 gebouwd zijn, maakt me niet uit wat. Zelfs een Opel Kadett of Ford Sierra station.

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-11 13:51
Ik moet het met je eens zijn, ik heb ook een zwak voor die oude wagens, heb zelf een volvo 340 gehad, en deze viel ook ten prooi aan de roest.

Net zoals vrijwel alle oudere wagens vrees ik.
Mijn lada is er ook niet vies van in ieder geval, de dremel maakt overuren om de roest weg te krijgen bij tijd en wijlen.

Inderdaad, voornamelijk Youp maakte de lada belachelijk, volgens mij nog in dezelfde tijd als buckler bier.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vooral de Niva is natuurlijk vet! Jammer dat er zo'n klein en onzuinig blokje inligt, anders had ik m wel interessant gevonden als eigen auto :)

[ Voor 5% gewijzigd door noes op 17-09-2014 11:14 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Livecrew011
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik heb een lada Niva en dat ding is niet stuk te krijgen! Daarmee trek ik regelmatig mercedes 508 bussen de modder uit (die dingen zijn 3500+ kilo). Ben er ook al een keer over een betonnenvarkensrug mee gereden, hij ging nog steeds door 8)7.

Mooi? Zeker niet
praktisch? zeker wel :)

[ Voor 15% gewijzigd door Livecrew011 op 17-09-2014 11:17 ]

Controleer de controleurs

Verwijderd

Mooi dat misbruik van voertuigen. Ik help als vrijwilliger regelmatig met het opruimen van bossen. Dan pakte we meestal mn Volvo 240 om ze er uit te trekken als de boom die we om hadden gezagen bleef steken tussen andere bomen. Ding heeft nogal wat druk op de achteras. Met mn 360 en 740 lukte t alleen als er 3 mensen op de achterbank gingen zitten. Anders ging t alleen maar spinnen.

Ik moet er foto's van hebben, zal eens zoeken als ik thuis ben.
Pagina: 1