Toon posts:

externe HDD gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n vriendin wil graag een externe hdd om al haar foto's en dergelijke op te slaan, als soort van back-up mocht haar laptop het een keer begeven. 500 GB moet (voorlopig) wel genoeg zijn, maar 1 TB zou mooi zijn.
Ik heb zelf totaal 0 ervaring met externe schijven. En hier op tweakers kan ik ook niet vinden wat nou de meest gangbare schijf is. Daarom mijn vraag;
Wat is de beste bang for buck schijf momenteel? Of beste merk.
Het mag zo'n 50-70 euro kosten.. alvast bedankt!

O ja, ze heeft alleen usb 2.0 poorten. Maakt dit uit, of wordt het alleen trager weggeschreven?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2014 10:06 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:37

br00ky

Moderator Harde Waren

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:42
Open de pricewatch en soorteer op prijs en reviews? Zoveel makers van hardeschijven zijn er niet en volgens mij ook niet kwalitatief echt slechte.

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Wil je een 2.5" schijf? Makkelijk meenemen zonder extra voeding, maar iets duurder per GB.
Of kies je voor 3.5"? Groter en meest met aparte voeding, wel goedkoper per GB.

In 2.5" kan je tussen 1TB en 1.5TB krijgen voor tussen de 50 en 70. 1.5TB zit je rond de laagste prijs per GB op het moment geloof ik. Zelf heb ik een lichte voorkeur voor Western Digital. Maar volgens mij hebben de meeste merken de zaken goed voor elkaar.
Enige waar ik mee op zou passen zijn oplossingen van merken die niet hun eigen schijven bouwen. Dan weet je namelijk niet echt wat je koopt.
Zelf ben ik ook rond aan het kijken voor een 2.5" erbij(ook backup gerelateerd) en ik ben aan het twijfen om een 1TB te halen zodat ik 2 gelijke heb kwa maat, of het grootste te kopen wat nu economisch is zodat de verzameling kan blijven groeien.

Mocht je voor 3.5" gaan dan zou ik overwegen wat de meerprijs is van een netwerkschijfje. Dan heb je helemaal niet te slepen met dat ding en is de schijf makkelijk toegankelijk voor iedereen in huis.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Mijn broer heeft deze dacht ik:
pricewatch: Seagate Expansion Portable USB 3.0 1TB Zwart

Is er zeer tevreden mee, werkt op Mac als Windows :)

En met USB 2.0 gaat het gewoon iets trager, maar het werkt gewoon :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info, ik heb mijn keuze kunnen maken!
Het wordt een 2,5" van WD.
Pagina: 1