Muis met afkoppelbare kabel

Pagina: 1
Acties:

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-07 10:16
Ik zoek een?
Muis met losse kabel. Ik zag een collega er laatst met 1 werken, en dat leek me ideaal. Ik heb namelijk al een tijdje thuis een draadloze, maar ik ben er klaar mee om steeds met batterijen/opladers te werken, en merk dat ik zelf sneller een klein bedraad muisje pak omdat die gewoon altijd werkt. Het lijkt mij ideaal met deze optie dat je als je het nodig hebt, draadloos kan werken, maar als het niet hoeft, je hem met kabel gebruikt waarbij je direct zijn accu oplaad mocht je hem daarna weer draadloos willen gebruiken.
Het probleem is echter dat bij diverse muiswinkels de optie "Los te koppelen kabel" niet in de filters staat, dus vandaar dat ik het hier even vraag. Googlen op Mouse with detachable usb cable levert weinig op, en ik heb muizenshop.nl gemaild met de vraag, en die kwamen tot 1 alternatief. Ik kwam tot dusver op de Logitech Performance MX (die had mijn collega) en de Razer Mamba Elite via contact met die webshop. De Logitech vind ik wel wat groot, en de Razer wat duur. Vandaar mijn vraag: zijn er alternatieven?

Wat is je budget?
Een paar tientjes is prima, ik moet even de opties afwegen. De Logitech (€60) zou een aardige optie zijn (dat je geen goede optie in deze voor €20 hebt snap ik)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alternatieven. Tot zover kom ik dus alleen een Razer en een Logitech tegen. Heb al jaren Microsoft en Logitech muizen, maar andere merken zijn ook prima.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Kantoorwerkzaamheden, dus gaarne geen vaag ontworpen gamingmuizen. OS: Windows 7/8.1, hangend aan mijn werklaptop (HPElitebook840) of mijn thuistablet (SurfacePro), beide 64bit, en eventueel in te zetten bij diverse systemen waar ik voor mijn werk achter moet zitten (veelal Windows7, 32bit)

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-07 06:45
Ik gebruik deze:

pricewatch: Logitech Performance Mouse MX

Werkt perfect, je moet alleen wel een usb poort opofferen dacht ik voor de unify adapter. Er zit een oplaadbare (AA) batterij in die opgeladen kan worden dmv een usb kabel :)

EDIT: Je vind m te groot :) Ik weet niet of er nog andere opties hiervoor zijn....

[ Voor 12% gewijzigd door Kypo op 17-09-2014 09:53 ]

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:08
Ik gebruik Logitech G700 Wireless Gaming Mouse .

Ik heb deze muis een tijd, maar ik vind hem niet ideaal. Dat je hem telkens kan opladen is fijn, alleen een probleem is gewoon dat je hem na een tijd om de paar uur moet opladen. Ik game dan nog af en toe en als je de muis dan niet aan de lader hebt liggen dan voelt hij lichter aan dan dat als je hem aan de kabel hebt liggen. Wat niet echt fijn is.

Ook heb ik ondertussen al 3 nieuwe USB-receivers gehad van Logitech, omdat ze telkens niet meer werkte na een poos. Maar toen hij weer kapot ging heb ik maar besloten om de muis definitief aan de kabel te houden. Zo is de muis altijd even 'zwaar' en hij gaat niet op. Als ik hem eens moet los koppelen dan heb ik die mogelijkheid wel. Mijn USB Receiver was ondertussen voor de 4e keer stuk gegaan, weer Logitech gemailed. Toen kreeg ik ineens een ander antwoord, ze hadden een tooltje om die USB-Receiver opnieuw in te stellen, en wat blijkt. Na het gebruiken van dat tooltje dezen mijn USB-receivers er weer (Ik heb ondertussen 5 kleine USB-receivertjes in de kast liggen. :/ ).

Niet veel positiefs over de muis tot nu toe, maar ik vind de muis wel wat groot, dat is iets wat ik persoonlijk erg fijn vind. Ik heb maar een hekel aan kleine muizen, maar smaken verschillen. Voor de rest is dat er verschillende knoppen op zitten, die je weer bepaalde functies kan geven. Als je het nodig hebt kan het leuk zijn, anders is het vrij nutteloos vind ik.

Hier heb ik een andere optie voor je de Speedlink Nexus . Deze muis heeft een soort 'dockingstation'. Als je hem gebruikt pak je hem van de lader af, als je stopt met computeren zet je hem weer in de lader. Dus je kan hem niet opladen tijdens gebruik. :-(

Ik weet niet hoe goed de accu van die muis is. Een vriend van mij heeft een soortgelijk iets,maar als hij 's nachts zijn muis in de oplader vergeet te zetten is de kans dat hij morgen leeg is. Maar dat verschilt per muis natuurlijk. :)

Trouwens, in de Pricewatch is er gewoon een filter voor een oplaadbare accu. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door JST94 op 17-09-2014 10:10 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is wat TS bedoelt niet gewoon een draadloze muis met USB oplaadmogelijkheid? Als je daar structureel de kabel aan laat zitten wordt het wel een bedrade muis. Al is dan nog steeds de vraaghoe de commonucatie verloopt: via de kabel of via de BT.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Dank voor de tips! Die G700 lijkt erg op de Performance MX, en dan wint de performance het op prijs en uiterlijk. Ik had zelf ook nog de SteelSeries Sensei Wireless Gaming Mouse gevonden, maar die is stevig aan de prijs.
Aangezien ik vaak buiten de deur werk, heb ik liever geen dockingstation in mijn tas erbij zitten, en ik heb al wel een zooi van die USB-oplaadkabeltjes erin liggen, vandaar dat deze optie me wel wat leek. Die laatste zoekterm had ik nog niet gebruikt, maar levert ook niet veel nieuws op (Logitechs). Vandaar dat ik wel benieuwd was of hier mensen alternatieven wisten. Maar als het niet al te veel blijkt te zijn ga ik denk ik toch gewoon voor de logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-07 22:04

Sorbo

Uw hulp in huis!

Ik zou proberen de Performance MX wat langer te proberen, bijvoorbeeld bij een collega. Hij is wat forser inderdaad, maar het formaat en gewicht zorgen er wel voor dat ie ongelofelijk comfortabel muist. Het is in het begin even een dag wennen, maar als je eenmaal gewend bent aan hoe vloeiend je muisbewegingen zijn doordat je de muis een stuk meer ontspannen vast hebt, wil je niet meer terug :)

De G700 is de gaming-variant van de Perf MX, en dus totaal niet interessant voor jouw doel. Te duur, teveel zinloze knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Mede dankzij wat nieuwe tips en zoektermen van jullie heb ik toch een geschikte muis gevonden: de Gigabyte Aire M93 ICE. Bescheiden formaat met een usb-gat, en niet al te duur. Dank voor de input en dit topic mag dus dicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topics sluiten omdat de oplossing er is gebeurt op GoT in principe niet. Iemand mocht echteraf eens iets willen vragen of op willen merken, en dan is het wel handig als dat direct in het topic kan natuurlijk. QED ;)

Overigens vind ik 48 euro voor een muisje geld zat. Maar goed, dat ben ik, die al jaren tevreden met een bedrade Dell muis werkt :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1