Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Solidworks laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
SolidWorks 2014 - 2015 We moeten een technische tekening maken in Solidworks en een performator maken. Graag zou ik ook op de langere termijn goed en degelijk met Solidworks kunnen werken.

Wat is je budget?
900 euro? Misschien wat meer...

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laten we zeggen drie van de 5 schooldagen. Misschien in de toekomst dagelijks.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefste Lenovo, maar als het niet anders kan Asus.
Ik had een Asus N750JK-T4068H besteld en het 17.3 inch scherm was erg prettig, alleen deze laptop is stuk gegaan (toetsenbord werkte niet goed). Ik heb deze laptop retour gestuurd, maar de laptop is nergens meer te koop. Ik had de laptop voor 925 gekocht en nu kost hij ruim 1050 (wat ik super duper duur vind). Wat ik fijn vond aan deze Asus was vooral het scherm en de design. De rest niet zo zeer.

Ik twijfel ook tussen de lenovo Y50, alleen de stap terug van 17.3 naar 15.3 vind ik minder. Daarom zat ik te denken om een laptop te kopen van 800 euro zodat ik een scherm kon kopen voor 150 o.i.d.

Op het moment zie ik de bomen door het bos niet meer... en ik heb toch heel snel een nieuwe laptop nodig! Want school gaat door :/

Thanks voor het helpen

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Voor die prijs kun je een prima SolidWorks-laptop kopen. De meeste moderne laptops voldoen en als je een Core i5-laptop of beter neemt met NVidia graphics, moet alles in orde komen. Wel ervoor zorgen dat je minimaal 8GB RAM hebt. Het mooie is dat 17" laptops vaak goedkoper zijn dan even krachtige 15" laptops. Als je op school ook gewend bent aan een 17" laptop en dit ook weer wilt hebben, dan zou ik ook een 17" laptop nemen. Wat ik voor je budget eventueel zou nemen:

pricewatch: Asus N750JK-T4171H
Heel snelle cpu en gpu. Hiermee draai je zelfs de nieuwste games soepel op hoge settings en SolidWorks heeft voor zover ik weet baat bij een snelle gpu van NVidia vanwege de CUDA technologie. Net een tikje sneller dan je vorige laptop en lijkt er veel op.

Lenovo's

pricewatch: Lenovo IdeaPad Z710-00822
Wat minder snelle gpu, maar SolidWorks moet nog steeds goed draaien. Minder geschikt voor high-end gaming.

pricewatch: Lenovo IdeaPad G710-00706
Idem.

Er zijn denk ik ook echt wel goedkopere modellen die geschikt zijn, het is maar net wat je zoekt.

[ Voor 19% gewijzigd door JoepD op 17-09-2014 16:32 ]

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
JoepD schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:23:
SolidWorks heeft voor zover ik weet baat bij een snelle gpu van NVidia vanwege de CUDA technologie. Net een tikje sneller dan je vorige laptop en lijkt er veel op.
Maakt SolidWorks dan gebruik van CUDA?

• JoepD
wappiewappie schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:59:
[...]

Maakt SolidWorks dan gebruik van CUDA?
Ik dacht van wel, maar kan er inderdaad niet echt wat over vinden. Ik heb wel gevonden dat cpu kracht behoorlijk belangrijk is, dus een snelle i7 is dan wel handig. Wat betreft de gpu is het wel zo dat een NVidia Quadro chip of een AMD FirePro chip de boel aardig kan versnellen, maar dan kom je wel uit op een hele dure laptop.

Ik zou met het budget alsnog voor de Asus gaan die ik voorstelde. Hij is al een Asus gewend met i7-4700HQ processor en met de meeste andere laptops ga je dan toch downgraden wat betreft de cpu. Ik denk niet dat de bedoeling is.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi JoepD,

Dank je wel voor jouw reactie! Na het lezen van het eerste gedeelte van jouw bericht had ik al eigenlijk besloten om pricewatch: Asus N750JK-T4171H te kopen. De vorige Asus die ik had, had wat toetsenbord problemen, maar was opzich een mooi design, ondanks dat ik moet wennen aan Asus. Lenovo is meer mijn merk, maar daar kan ik niet echt iets van vinden, dat ik en mooi vind en ook in de Asus klasse valt (en mijn budget).

Voor SolidWorks is een 17.3 inch gewoon een must. Hoewel ik ook mensen bezig heb zien gaan op een 15.6 scherm met een i3 processor en zij doen dezelfde opdracht als ik! Zij ondervinden geen hinder van het scherm of de i3 processor, dus waarschijnlijk zijn de (voorlopige) opdrachten die wij doen, niet heel erg zwaar.

Op het moment gebruik ik mijn oude laptop met een i5 processor. Ik speel nu wat rond in de tutorial van SolidWorks, maar vergeleken met de Asus is het wat trager en moet ik lang wachten. Ook is het opstarten van Win 7 een stuk trager vergeleken met Win 8. Dunno of dat komt door de OS of simpelweg door de inhoud van mijn laptop.

pricewatch: Asus N750JK-T4171H is nog niet overal te koop; maar misschien kan een computer winkeltje in mijn dorp het ding aanschaffen en het aan mij verkopen voor 930 euro (: Anders zal het wss online worden. PS. De laptop is pas morgen te koop (volgens Bob)

Nogmaals Thanks (:

• JoepD
Geen probleem!

Ik zou zeggen, kijk nog eens goed rond en bedenk hoe snel je wil gaan. Als je de snelheden van een i5 kunt accepteren, is dat misschien een goede optie. Dan kun je nog wat besparen. Het enige minpunt wat ik heb op de Asus is de langzame harde schijf (5400 rpm). Dat zie je meestal bij laptops met goede cpu en gpu onder de 1000-1100 euro. Een ssd in plaats van een harde schijf levert echt een veel sneller systeem op, maar je kunt natuurlijk later zelf altijd nog beslissen om te upgraden (kost je dan wel weer een euro of 90). Vreemd genoeg kan ik in de Pricewatch geen model vinden met dezelfde specificaties en een ssd, die dan een beetje duurder is. Zelf upgraden is dan goedkoper in dat geval.

Verwijderd

Topicstarter
JoepD schreef op donderdag 18 september 2014 @ 00:53:
Geen probleem!

Ik zou zeggen, kijk nog eens goed rond en bedenk hoe snel je wil gaan. Als je de snelheden van een i5 kunt accepteren, is dat misschien een goede optie. Dan kun je nog wat besparen. Het enige minpunt wat ik heb op de Asus is de langzame harde schijf (5400 rpm). Dat zie je meestal bij laptops met goede cpu en gpu onder de 1000-1100 euro. Een ssd in plaats van een harde schijf levert echt een veel sneller systeem op, maar je kunt natuurlijk later zelf altijd nog beslissen om te upgraden (kost je dan wel weer een euro of 90). Vreemd genoeg kan ik in de Pricewatch geen model vinden met dezelfde specificaties en een ssd, die dan een beetje duurder is. Zelf upgraden is dan goedkoper in dat geval.
Snelheid is wel belangrijk bij mij, wachten op dingen vind ik niet zo leuk. Bij bobshop en Modern moet je bijbetalen voor de credit card. Helaas heb ik het geld nog niet terug van bol.com, hierdoor kan ik het nog niet kopen en moet ik nog even wachten.

Misschien komt hij binnenkort in andere winkels uit? Weet alleen niet hoe lang zulke dingen duren. In ieder geval thanks (:

Ik zou misschien wel een kleine laptop kunnen kopen; ik gebruik nu ook een monitor om met solidworks bezig te gaan en op school hebben ze dat ook...Alleen een kleine lenovo laptop met dezelfde spcs (:, denk niet dat die vooralsnog bestaan

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2014 19:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb de laptop binnen! Dank je wel voor het advies (:

De reden dat ik mijn vorige laptop heb geretourneerd was het toetsenbord. Dit toetsenbord voelt al wel beter aan (Connect beter), maar heb nog steeds het geoel dat het niet goed connect. Weet niet of het een Asus-ziekte is, maar ik zie geen mogelijkheid om een andere te kopen (van Lenovo bijv) heb de specs nodig voor school (zucht).
Pagina: 1