Toon posts:

Be6-2 minder ruimte dan bh6 (peltier kan er niet meer op)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een be6-2 gekocht vanwege het softmenu III gedoe. alleen nou kwam ik tot mijn verbazing dat de geheugenbanken dichter bij het slot 1 gebeuren zit. conclusie die kon trekken: mijn converter met celly 466, peltier copperplate en alpha7ho koeler kwam tegen mijn geheugen aan 4mm er over heen zelfs. mijn peltier moest ik dus weghalen. dan past ie er niet in 1mm over alleen verstoord dat geheugens plakje wel de airflow, neemt 25% van het "zicht" van de koeler weg.
Ik baal er best wel van :(. nou dat wilde ik ff kwijt

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Kun je hem niet terugbrengen dan ???

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
jawel, maar ben met waterkoeling bezig (3 weken maar zoek het niet om de laatste spulletjes te halen, een verloop tuutje de vorige lekte.). denk dat ik dat maar morgen ga doen (moet natuurlijk wel eerst een verloop tuutje halen). dus daarom breng ik hem niet terug. maar toch, slecht detail van abit. komt omdat ze meteen 4 ide controllers erop moesten knallen das toch 2 cm minder ruimte :(

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Nou ik zal het maar niet hebben over mijn Asus K7V bordje ... de ruimte tussen het CPU-slot en de DIMM-sloten is geloof ik iets van 1cm ;) :'(. Zelfs met een Alpha met de fans aan de zijkant verlies ik al een DIMM-slot.

PC Specs

• Ikarus
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Is het misschien een idee om een kleinere cold plate te gebruiken (platter) misschien past ie dan wel. (wel weer extra werk)

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Neelsjan: Is het dan niet mogelijk om een Dimm bank te laten schieten en dan die andere twee gebruiken.Ik heb ook dat bord Abit BE6 II en ik wil dat ooit ook es gaan proberen met Peltier Colplate Alpha p3125 .
Ik had het ergens een keer gelezen als je met die Alpha gaat werken dat 1 Dimmbank komt te vervallen maar met 2 reepen van 256MB/pc133 heb je ook een aardig systeempie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de eerste twee dimm banken al laten schieten en hij zit al bijna aan de derde, dat bedoelde ik met geen ruimte meer, en zelfs als ik de coldplate achterwege laat haalt die ut nog niet, of ik moet mijn dimm 1 mm naar de buitenkant forceren.

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Oh ik dacht dat het om 1 dimmetje ging.
Nou dat is zeker balen dan. ik hoop dat ik met een slot 1 PentIII en Alpha P3125 s niet in de problemen komt op het Abit bord.
Pagina: 1