• deky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-03 09:36
Ik ben op zoek naar een htpc behuizing waar je de lcd scherm zoals de Origen AE S21T
eruit kan halen en dan als remote kunt gebruiken.
Zijn er zulke behuizingen of is er iets mogelijk met de ipad om die als full remote te gebruiken.

Alvast bedankt.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:24
Je kan natuurlijk zonder enig probleem de iPad als remote gebruiken met XBMC. Gewoon de app downloaden.
Wil je een behuizing aanschaffen met tablet-achtige optie, dan is de Hummin' 3.03 misschien wel iets voor je.

iRacing Profiel

• deky
Is een mooie kast,alleen is het afneembaar scherm toch beperkt dus geen volledige bediening van de htpc.
Het moet echt als 2 de scherm te gebruiken zijn.
Misschien is er een app voor de ipad die de htpc volledig kan bedienen.

Verwijderd

Bij The Tek hebben ze simpelweg het scherm van een iPad gemonteerd op een monitorarm en die aangestuurd met een HTPC :+

• deky
kroegtijger schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:23:
Je kan natuurlijk zonder enig probleem de iPad als remote gebruiken met XBMC. Gewoon de app downloaden.
Wil je een behuizing aanschaffen met tablet-achtige optie, dan is de Hummin' 3.03 misschien wel iets voor je.
Nog even over de hummin ik zie hem bij geen enkele nederlandse shop en ook niet in het buitenland.
Ben wel benieuwd wat hij kost.

De Soundgraph FingerVU 1016 Wireless Monitor Set is die ook te gebruiken met elke htpc?
Dat zou wel mooi zijn want de behuizing vindt ik niet echt mooi.

[ Voor 13% gewijzigd door deky op 18-09-2014 06:53 ]

• kroegtijger
deky schreef op donderdag 18 september 2014 @ 06:37:
[...]

Nog even over de hummin ik zie hem bij geen enkele nederlandse shop en ook niet in het buitenland.
Ben wel benieuwd wat hij kost.
http://www.caseking.de/sh...TX-Case-black::17317.html
en een review
http://www.techpowerup.co...Hummin_303_FingerVU_1016/
De Soundgraph FingerVU 1016 Wireless Monitor Set is die ook te gebruiken met elke htpc?
Dat zou wel mooi zijn want de behuizing vindt ik niet echt mooi.
http://soundgraph.com/fingervu1016sw-feature-en/
FingerVU 1016D Wireless USB Connection: In case of using any other home theater PC rather than Hummin’ 3.03, FingerVU 1016W Wireless Monitor can be used when FingerVU 1016D Docking Station is connected to the home theater PC through USB, and FingerVU WUD Wireless USB Dongle Set is connected to FingerVU 1016D Docking Station and FingerVU 1016W Wireless Monitor.
Dus ja, het kan maar dan heb je wel een 1016D en een FingerVU WUD nodig.
De shop is nu helaas niet bereikbaar, maar de kleine versie, de FingerVu 706, kost zo'n $270,- dus ik denk dat je alles bij elkaar al gauw een 400,- of meer kwijt bent.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deky
Bedankt kroegtijger hier kunnen iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deky
Ik kom er toch nog een keer op terug zijn er geen alternatieven.
Misschien is het mogelijk om een 10 inch Touchscreen Monitor erbij te hangen als tweede scherm en die dan als remote te gebruiken.
Ik heb ze wel gezien over usb maar niet draadloos via dock ofzo of is usb ook draadloos te maken en is dan de snelheid nog hoog zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Wat wil je nou precies bereiken? Want helemaal duidelijk is het me niet eigenlijk. Je hebt kennelijk een iPad en een HTPC, en wilt de HTPC met de iPad bedienen? Installeer dan gewoon een van de vele apps op je iPad voor XBMC, zet in XBMC de webserver aan en configureer de verbinding op je iPad en bedienen maar.... Ik zie niet helemaal in wat je probeert te bereiken eigenlijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deky
Sorry dat ik niet helemaal duidelijk ben.
Ik heb nog geen htpc maar die wil graag aanschaffen.in die htpc wil ook een ziggo module hebben.
Ik weet dat je heleboel apps hebt voor htpc.
Maar ik wil mijn htpc bedienen met een touchscreen scherm vanuit de luie bank de htpc volledig bedienen
dus niet alleen xbmc.Dus mijn vraag was is dit mogelijk met een tweede scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tja dan heb je gewoon zaken als air display etc.
Je resultaat zal zijn dat het je een bak geld kost en je niet helemaal tevreden zal zijn.... Die integratie is er gewoon nog niet helemaal tussen Windows en andere devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:05

itsalwaysme

Graast voor DB

Is dan een draadloze muis en toetsenbord oid dan niet handiger?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
deky schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:01:
Sorry dat ik niet helemaal duidelijk ben.
Ik heb nog geen htpc maar die wil graag aanschaffen.in die htpc wil ook een ziggo module hebben.
Een DVB-C tuner dus, met ofwel een CAM (AlphaCrypt) ofwel een smartcard-reader en sotwarematige CAM. Dat verandert niets wezenlijks aan de systeem-eisen behalve dan dat je rekening met de ruimte en aansluitingen dient te houden, en je qua OS-keuze even na moet gaan wat je eisen en wensen zijn van je HTPC. Alles is mogelijk maar niet alles is altijd even eenvoudig
Ik weet dat je heleboel apps hebt voor htpc.
HTPC is een algemeen begrip (home theater personal computer), en zegt dus verder helemaal niets over os, interfacing etc. Ik neem aan dat je XBMC bedoelt dus.
Maar ik wil mijn htpc bedienen met een touchscreen scherm vanuit de luie bank de htpc volledig bedienen
dus niet alleen xbmc.
En dat kan niet vanaf een tablet omdat wat precies? Met tools als TeamViewer, TightVNC etc kan je remote control vanaf je tablet doen, dus dat is geen enkel probleem. Wel vraag ik me af wat je dan precies wilt doen dat niet via XBMC kan. Vrijwel alles is erin te integreren. Ook hier geldt weer dat het niet altijd even eenvoudig is, of native beschikbaar is, maar de handige knutselaar kan het extreem ver doorvoeren. Of dat nu games, media-content, of domotica-toepassingen zijn, via XBMC is het allemaal mogelijk. Er zijn honderden (zo niet duizenden) addons beschikbaar voor allerlei doeleinden, (denk aan youtube, spotify, maar ook sickbeard, couchpotato etc. Daarnaast hebben releases van Frodo 12 en later al standaard de PVR-addons beschikbaar voor Live-TV) dus ik zou daar eerst maar eens in gaan zitten rommelen. Waarschijnlijk neemt dit al voor 99% de noodzaak weg om remote op je machine te komen. Als alles goed is ingesteld hoef je ook helemaal daar niet op te komen (en dat maakt ook de meest gebruiksvriendelijke omgevingen).
Zelf vind ik in de praktijk een tablet of smartphone voor bediening niet praktisch om de eenvoudige reden dat ik naar mn TV-scherm wil kijken, en niet naar mn tablet of telefoon. Daarom geef ik dan ook met afstand de voorkeur aan CEC zodat je de remote van je TV of receiver kan gebruiken om de machine over te nemen. Slechts in sporadische gevallen maak ik gebruik van TightVNC om remote de machine over te nemen. Dat gebeurt eigenlijk alleen maar dan via TightVNC (de apps voor XBMC zijn niet nodig dan natuurlijk) en puur voor bijvoorbeeld installaties uit te voeren. De drives zijn gewoon via het netwerk te benaderen, evenals de services, eventlog etc. dus heel veel configuratie kan gewoon op de achtergrond plaatsvinden door middel van de XML-bestanden.
Dus mijn vraag was is dit mogelijk met een tweede scherm.
Dan blijft over wat je dan precies verstaat onder een 2e scherm… Een tablet of telefoon? Een echt scherm die je rechtstreeks aan de HTPC koppelt? Een FingerVU-achtig device? Alles is mogelijk maar alles heeft ook andere oplossingen die ervoor beschikbaar zijn en andere kosten-plaatjes.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 15:24

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Ik heb de vingerFu. Zit te overwegen om hem te verkopen. Heb hem eigenlijk nooit gebruikt.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Pagina: 1