Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Gaisor
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-03-2021
Beste Tweakers,

Ik wil een europese firmware op mijne US Samsung S5 zetten. Op het internet wordt dit niet aangeraden, maar ik wil het toch proberen. De grote vraag is natuurlijk: wat als het fout gaat, kan ik dan terug naar de originele firmware?

Het probleem wat ik momenteel met mijne S5 heb is dat ik geen WiFi Tethering kan doen omdat je in de US hier voor moet betalen. Ik heb wel een app gevonden die dit omzeilt, maar daarvoor moet ik een VPN open zetten naar die mannen, dat doe ik toch liever niet.

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:17
Ik denk dat je vrij snel een gebrickt toestel overhoudt als je de verkeerde firmware erop zet. Je kunt eens kijken op xda of er aangepaste custom roms zijn voor jouw type s5, die wel de juiste functies hebben

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 17:49
Ik zou het ook niet doen, de kans dat je onherstelbare schade toebrengt aan je S5 is echt heel groot.

Inderdaad zoek op XDA, alleen als jouw S5 qua hardware echt helemaal gelijk is aan de EU versie zou het een kans van slagen hebben.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• Gaisor
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-03-2021
Inderdaad, dat was mijn gedacht ook al. Waarschijnlijk is die Backend niet volledig hetzelfde.
Maar ik weet van vroeger bij een Nokia N8 dat men indien het niet lukt nog altijd kon terug flashen naar de originele rom.

Is dat ook niet mogelijk bij android?

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-11 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Je moet goed kijken naar de processor. Samsung wil nog wel eens een andere processor in amerika er in zetten.

Ze hebben hun eigen exenos(of zo iets) processors, maar omdat ze daar niet genoeg productiecapaciteit voor hebben om de wereld te bedienen, gebruiken ze voor sommige regio's qualcom cpu's. Grote kans is dus dat de Nederlandse en Amerikaanse versie verschil hebben, dit betekend dus andere drivers, dus een andere ROM.
Ze hebben niet voor niets een aparte US firmware.

Xbox: Gulpener88

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 17:49
Gijsen schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:47:
.....

Is dat ook niet mogelijk bij android?
Het ligt eraan HOE je gaat flashen, ga je ODIN gebruiken dan is de kans dat je daarna een baksteen overhoudt erg hoog.

Ga je flashen via een custom recovery (TWRP of CWM), dan is de kans aanwezig dat het gaat werken
(omdat je hiermee alleen de ROM flashed en verder niets).

Welk model heb je nu ?
Heb je al op XDA gekeken ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Pagina: 1