Ik zou zeker adviseren een SSD erbij te pakken, minimaal 120GB. Deze kosten tegenwoordig niet meer dan 70 euro.
War wil je met de pc allemaal kunnen doen? Als het alleen gamen en office gebruik is kun je eventueel besparen op de CPU door bijvoorbeeld een i3 te pakken. Wil je echter zwaardere processen zoals bijvoorbeeld foto of video bewerking kunnen uitvoeren dan adviseer ik de i5.
Wel is zeker dat een pc met een SSD en een i3 prettiger werkt dan een systeem met een HDD en i5. Ben je budget gebonden en wil je graag de i5 dan zou ik adviseren om later een SSD te kopen wanneer dit financieel haalbaar is.
De snelheidswinst van een SSD zit vooral in de accestimes zoals te zien in de bijgevoegde afbeeldingen, let wel op dat de foto's rechstreeks van google komen maar hierop zie je wel het verschil in acces times.
het bovenste screenshot is gemaakt met een SSD en deze heeft een accestime van 0,2ms terwijl de hdd een accestime heeft van 15.6ms ook is te zien dat de prestatie van de SSD veel constanter is dan die van de HDD