Toon posts:

Specifiek BSSID verbinden MBP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier in huis een router en twee range extenders (werken via stopcontact). Allemaal leuk en aardig maar mijn MBP connect niet fatsoenlijk met die range extenders. Vanaf mijn werkplek heeft één van de range extenders een iets hogere RSSI. Omdat de router en de extenders paired/bridged zijn connect de laptop dus automatisch met een extender ipv het router (welke ook voldoende RSSI heeft voor een stabiele/goede connectie).

Probleem: bridged WiFi met drie devices, laptop verbindt altijd met die extenders i.p.v. het router.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij alleen verbindt met de router en niet met een extender? Is dus hetzelfde SSID maar een ander BSSID :'). Airport ziet alles natuurlijk alles als één netwerk maar ik moet er dus voor zorgen dat hij force connect met de router met een specifiek BSSID.

Na enig Google werk iets gevonden om via de terminal te verbinden, maar wil het liefst een zo simpel mogelijke oplossing. Verder werkt

/System/Library/PrivateFrameworks/Apple80211.framework/Resources/airport -A'NETWORKNAME' BSSID='00:11:22:33:44:55' password='PASSWORD'

(op een ander forum gezien)

Niet op 10.6 blijkbaar..

Ik weet overigens alle BSSID's van alle devices. Ik weet dat ik dit misschien kan oplossen door het mac address van mijn MBP te blokkeren in de range extenders maar zoek liever een simpelere oplossing.

Iemand?

10.6.8. trouwens..

Verwijderd

Topicstarter
-

• Zeg
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 16:44

Zeg

Het enige wat ik zo snel kan vinden is inderdaad dat je via dat airport bash geen --associate option meer kan uitvoeren omdat dat sinds 10.6 'deprecated' is.

Je zou kunnen proberen om de volgende guide te volgen (proberen om via de uitgebreide Wi-Fi Scan met de goede BSSID te verbinden):

http://hanxue-it.blogspot...utilities-in-mac-osx.html