SSD formatteren zodat hij in nieuwe desktop kan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakehh
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-06 17:41
Hey!

Ik ga morgen een desktop pc in elkaar zetten en wil de SSD gebruiken die ik laatst had gekocht voor in mijn laptop (dus hij heeft een paar weken in mijn laptop gezeten i.p.v. de hdd die er nu weer in zit).

Nu is mijn vraag, hoe kan ik de SSD formatteren/wissen zodat ik hem kan gebruiken in mijn desktop?

Ik heb dus nu de SSD NIET meer in mijn laptop zitten, ik heb wel zo'n apparaat waarmee ik hem kan aansluiten via usb.

Ik heb al even gegoogled en kwam eerst uit op Parted Magic, echter kreeg ik dit niet helemaal werkend en las ik ook nog dat het aantal GB wellicht minder wordt.

Kan iemand mij adviseren wat ik het beste kan doen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je hem in de nieuwe desktop doet, zal je er windows opnieuw op moeten zetten. Als je het instalatieprogramma van windows start, zal deze de optie voorstellen de hele ssd te formateren waarna windows gaat instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakehh
Reepje schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:37:
Als je hem in de nieuwe desktop doet, zal je er windows opnieuw op moeten zetten. Als je het instalatieprogramma van windows start, zal deze de optie voorstellen de hele ssd te formateren waarna windows gaat instaleren.
Oh oke! Dankjewel dan hoef ik nu nog niks te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:53
de optie voorstellen
Nouja "voorstellen"... Je moet de "advanced driver options" eerst laten zien, daarna de partities wissen. En dan pas gaat hij een format doen.
Verwijder je de "oude" C partitie niet dan verplaatst hij de inhoud daarvan naar C:\Windows.old\

Met betrekking tot de bootloader (de kleine partitie) is het gunstig om geen enkele andere schijf actief te hebben op het moment van de setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
jeroen3 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:45:
[...]

Verwijder je de "oude" C partitie niet dan verplaatst hij de inhoud daarvan naar C:\Windows.old\
Eigenlijk is dat inderdaad wel net zo handig. Mocht je wat vergeten hebben te backuppen, heb je het mooi bij de hand. Ook handig om je programmas in de vorm van downloads gewoon uit de map downloads te trekken.
Als je zeker weet dat je de oude windows en zijn programmas niet meer nodig hebt, verwijder je windows old (door schijfopruiming te draaien, optie verwijder oude installatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakehh
jeroen3 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:45:
[...]

Nouja "voorstellen"... Je moet de "advanced driver options" eerst laten zien, daarna de partities wissen. En dan pas gaat hij een format doen.

Met betrekking tot de bootloader (de kleine partitie) is het gunstig om geen enkele andere schijf actief te hebben op het moment van de setup.
Dan ga ik even goed opletten zodat ik er zeker van ben dat ik alle partities wis want ik heb die oude niet meer nodig omdat ik de eventuele bestanden nog op mijn laptop heb staan.

Dank je wel voor je aanvulling
Pagina: 1