Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vreemde Netflix ervaring

Pagina: 1
Acties:
  • 1.335 views

• Psdmd
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-01-2024
Ik probeerde gisteren een trial te krijgen bij Netflix met een prepaid card, ik heb in het verleden al een trial gehad, maar met een andere kaart en andere naam (wel via dezelfde proxy). Ondanks voldoende krediet op mijn kreeg ik een foutmelding ivm betaling. Een telefoontje naar Netflix leerde dat het maandbedrag 2x op mijn kaart moet staan, 1x pre-authorization die iets later terugkomt en 1 maal het maandbedrag. Toen ik de werknemer erop wees dat bij een trial het maandbedrag pas op het einde van de maand aangerekend werd kreeg ik te horen:

vanuit jouw huis is al een trial aangevraagd en met meerdere toestellen ingelogd.Hij wist me ook een van m’n andere email adressen te zeggen, nochtans is deze niet aan de account gelinkt!

Nu vraag ik me al de hele tijd af hoe dit kan. Ik heb wel dezelfde laptop gebruikt om de registratie te voltooien, en waarschijnlijk ook dezelfde Nederlandse proxy, maar een compleet andere naam en een andere prepaid card. Tenzij ze Mac adressen controleren kan niemand toch weten dat ik het ben?

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Psdmd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:56:
Ik probeerde gisteren een trial te krijgen bij Netflix met een prepaid card, ik heb in het verleden al een trial gehad, maar met een andere kaart en andere naam (wel via dezelfde proxy). Ondanks voldoende krediet op mijn kreeg ik een foutmelding ivm betaling. Een telefoontje naar Netflix leerde dat het maandbedrag 2x op mijn kaart moet staan, 1x pre-authorization die iets later terugkomt en 1 maal het maandbedrag. Toen ik de werknemer erop wees dat bij een trial het maandbedrag pas op het einde van de maand aangerekend werd kreeg ik te horen:

vanuit jouw huis is al een trial aangevraagd en met meerdere toestellen ingelogd.Hij wist me ook een van m’n andere email adressen te zeggen, nochtans is deze niet aan de account gelinkt!

Nu vraag ik me al de hele tijd af hoe dit kan. Ik heb wel dezelfde laptop gebruikt om de registratie te voltooien, en waarschijnlijk ook dezelfde Nederlandse proxy, maar een compleet andere naam en een andere prepaid card. Tenzij ze Mac adressen controleren kan niemand toch weten dat ik het ben?
Cookies?

• Psdmd
Ik gebruik click&clean, elke keer ik m'n browser sluit zou alles gewist moeten worden.. Bovendien kijk ik nooit op deze laptop maar op de iMac. Het zou me dus verwonderen dat het hieraan ligt..

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

(wel via dezelfde proxy)
?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Psdmd
Eigenlijk VPN maar goed, er zijn nog tientallen mensen die dat IP adres gebruiken, die kunnen ze toch niet als 1 gebruiker beschouwen?

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-10 00:53
Ik denk 1 IP = 1 huishouden = 1 keer trial

• Psdmd
Ik kan dit eigenlijk moeilijk geloven, dit wil zeggen dat er per internet cafe of per VPN provider maar 1 persoon een trial kan aanvragen terwijl er misschien wel duizenden mensen dat IP adres gebruiken?

[ Voor 37% gewijzigd door Psdmd op 16-09-2014 22:38 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Psdmd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:56:
En hoe stream je de content op al je devices? Via dezelfde VPN?

Los daarvan, misschien doen ze wel aan browser fingerprinting. Lijkt me dat ze er in ieder geval genoeg belang bij hebben om te voorkomen dat mensen misbruik maken van de trial.

Ik zou ze gewoon netjes betalen ipv. proberen ze om de tuin te leiden. Dat, of je content elders zoeken.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:04
Er zal wel een uniek kenmerk per player per device zijn oid? Of je cliënts hebben niet van de VPN gebruik gemaakt? Ik vind het iig prachtig dat ze je hebben gesnapt :D
Los daarvan, ontzettende Hollander :p

CISSP! Drop your encryption keys!

• Psdmd
Het betalingsprobleem met Netflix is intussen opgelost hoor, ik vraag me enkel af hoe ze aan die informatie komen.

Mijn andere pc was wel nog ingelogd op netflix via dezelfde VPN, dat zou het dus wel kunnen zijn, maar dan nog kan ik die redenering niet volgen. Stel nu dat dit ip adres van een school of internet cafe is, dan is het nog onterecht dat ze die accounts aan elkaar linken.

• Psdmd
laurens0619 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:48:
Er zal wel een uniek kenmerk per player per device zijn oid? Of je cliënts hebben niet van de VPN gebruik gemaakt? Ik vind het iig prachtig dat ze je hebben gesnapt :D
Los daarvan, ontzettende Hollander :p
Wie zegt dat ik geen gierige Belg ben ;)

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Toevallig een tablet of telefoon gebruikt voor netflix? Dan weet je meteen wat al die machtigingen waar de meeste mensen niet naar kijken allemaal weggeven.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Psdmd
Nee, enkel een Macbook en een iMac..

• FastPinguin
Psdmd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:32:
Ik kan dit eigenlijk moeilijk geloven, dit wil zeggen dat er per internet cafe of per VPN provider maar 1 persoon een trial kan aanvragen terwijl er misschien wel duizenden mensen dat IP adres gebruiken?
Ja klopt, anders kan je onbeperkt trial accounts aan gaan maken.

Ik heb nu thuis al een keer een trial gehad. Volgens jou zou ik dus nu nog een trial mogen starten als ik alleen mijn naam aanpas?" Ja mijn vriend wil bij mij thuis zijn eerste trial starten". Die vriend moet dan maar lekker thuis starten want op jou IP is al een trial account geactiveerd geweest. Ik denk dat dit de gedachte is van Netflix. 1 IP = 1 trial account.

Hoe willen ze anders voorkomen dat je onbeperkt trial account kan aanmaken. Huisadres is ook geen optie, omdat ik zo mijn hele straat kan misbruiken. Of zie ik nu iets over het hoofd?

• Psdmd
Het gaat me niet om het 'recht op meerdere trials' als je het zo wil stellen, mijn punt is dat Netflix niet kan weten of mijn IP adres prive is of niet. Dat ze vervolgens op basis daarvan accounts gaan linken gaat er echt niet in bij mij. Dit zou teveel problemen geven met mensen die Netflix gebruiken op reis, of vanop een openbare plaats.

Ik bedoelde overigens niet om enkel de naam te veranderen, ik betaalde deze keer met een visa kaart ipv mastercard, die ook nog eens op een andere naam stond

• FastPinguin
Als ik jou verhaal lees hebben ze alleen je IP om te linken. Ik denk ook daadwerkelijk dat ze dit gedaan hebben. Netflix tijdens de reis gebruiken is geen probleem in dit geval, tenzij je daadwerkelijk een trial account wil gaan starten in het hotel/onderweg. Zolang het account gestart word op een plek waar het nog niet gedaan is, zal het geen probleem zijn. Daarna kan je inloggen waar je wilt zonder problemen.

• Psdmd
Hmm, er is inderdaad een verschil tussen kijken vanaf een bepaald IP adres of een trial aanvragen van een bepaald IP adres.

Maar..

Ik heb bij wijze van test even een bekende Amerikaanse proxy gebruikt en daarmee slaag ik er wel in om een gratis trial aan te maken.. Zou me sterk verwonderen dat ik de eerste ben die het doet via die proxy..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vraag het aan Netflix zou ik zeggen.
Ik vind dit geen discussie voor NT, zeker niet gezien de aanleiding ..

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.