Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaise
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-09 13:28
Ik ben nu bijna klaar met m'n niveau 3 Medewerkeer IT beheer. Een BBL opleiding. Ik werk nu 3.5 jaar in de ICT en run nu in m'n eentje de eerste lijn bij een nonprofit bedrijf van 700 man. Voor mijn gevoel weet ik relatief weinig. (thank God for Goooogle).
Maar, ik ben dus bijna klaar met de opleiding. Wat zou ik doen? Doorgaan naar niveau 4? Of kijken of ik gelijk HBO kan doen? Zo ja, welke studie?
Of zou ik gaan werken en cursussen doen en zo omhoog klimmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 14:52
Wat zou je zelf willen? Als je altijd eerste lijns wil blijven, dan zit je goed ;)

Wil je meer leren, dan doorgaan. Ik weet niet of je van MBO3 direct naar HBO kan. Ga zekers eens bij opendagen van MBO/HBO scholen met relevante opleidingen kijken.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaise
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-09 13:28
Ik ben heel nieuwsgierig, en wil veel leren. ;) Alleen ik ben absoluut geen schooltype. Ik kan niet zo even een boek open slaan en daar een avond uit leren. Maar kan bijvoorbeeld wel een avond met wireshark lopen ouwehoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:24
In je verhaal herken ik mij zelf (helaas), een drie jaar geleden heb ik gekozen na het behalen van mijn diploma om te gaan werken. Hoewel ik nu redelijk goed terecht ben gekomen heb ik toch spijt dat ik toen niet de keuze hebt gemaakt om die 1,5 / 2 jaar voor mijn niveau 4 papiertje te gaan.

Zelf heb ik mij doormiddel van gemotiveerd werken, wat cursussen Microsoft etc wat omhoog kunnen werken. Maar als je de kans heb pak hem !!!!

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ben nu net begonnen met ITSM (Hogeschool Saxion variant van ICT-beheer HBO). Dit is opzich goed te doen zonder voorkennis(MBO) en met voorkennis ook goed te doen, er moet wel MBO4 gehaald zijn. Verwacht dat ja als je HBO wilt gaan doen je toch zeker 400-500 pagina's per kwartiel moet lezen/leren, naast de rapportages, verslagen en assessments.

Ik denk dat ik je toch zou aanraden om MBO4 te gaan doen en dan vanaf daar verder te gaan kijken naar een studie of te gaan werken, genoeg werkgevers die ook zelf cursussen willen aanbieden.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 14:03
Persoonlijk denk ik niet dat MBO niveau 4 een meerwaarde is vergeleken met MBO niveau 3. De enige reden welke ik zie om niveau 4 te doen is als je na je MBO nog HBO wilt gaan doen. (En nu nog niet in aanmerking komt hier direct op in te stromen).

Persoonlijk denk ik dat een jaar werkervaring (+aanvullende certificaten zoals MCSA en/of VCP) meer waarde biedt dan een jaar school + niveau 4 diploma. En na je eerste werkervaring wordt er sowieso meer gekeken naar werkervaring/certificaten dan naar de vooropleiding.

Wilde altijd al iets over computers weten

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 16:08
[knip]

[ Voor 99% gewijzigd door silentsnake op 27-06-2020 12:21 ]

Pagina: 1