Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IP camera, geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• wesleyw1996
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-11 08:48
Hallo mede Tweakers,

Ik heb voor het eerst een probleem waarvoor ik zelf geen oplossing heb, vandaar dat ik jullie raadpleeg!

Ik heb een IP935IW netwerk (beveiligings)camera die middels een LAN-kabel op mijn thuis netwerk is aangesloten. Het netwerk bestaat uit een hoofdrouter (Cisco modem/router van UPC) en een TPLINK router welke dienst doet zijnde een bridge. De camera is aangesloten en geïnstalleerd, ik heb o.a. de mogelijkheid om de camera te benaderen via zijn IP-adres (http://192.168.x.x:x) om vervolgens bijvoorbeeld de camera van positie te veranderen. Dit alles werkt. Het enige dat niet werk, en wat wel handig is voor een beveiligingscamera, is de beelddoorvoer. Het beeld blijft namelijk zwart. Ik dacht eerst aan een probleem met een plugin of incompatibele webbrowser, echter zowel de Android als iOS app kunnen geen verbinding maken met de camera terwijl hij WEL aangeeft dat deze online is.

Bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,
Wesley

P.s. ik heb de camera ook rechtstreeks met de hoofdrouter verbinding laten maken omdat ik weet dat IP camera's wel eens moeilijk doen wanneer de DHCP-functie van de router is uitgeschakeld.

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
- Misschien eens switchen van MJPEG naar H.264, of vice versa ?
- Sluit die camera rechtstreeks aan op een pc/laptop en kijk of je dan beeld hebt.

[ Voor 41% gewijzigd door EverLast2002 op 16-09-2014 21:32 ]

• Marc van AliB
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-01-2024
Ik heb een soortgelijk probleem, live zijn de beelden te zien. Maar opnames via Synology NAS zijn vanaf bepaald tijdstip alleen zwart. Blijkbaar gaat er iets mis in de wireless IP-verbinding. Te zwak signaal of een andere oorzaak? Wie weet raad?? Uitschakelen van de camera en opnieuw inschakelen geeft wel weer tijdelijk beeld.

• EverLast2002
Eventueel ergens een energy save optie die aangaat na x minuten inactiviteit ?

• Marc van AliB
Nee, dat is het helaas niet. Dan zou het bij alle camera's moeten zijn en het is juist bij de meest actieve camera.

• EverLast2002
Marc van AliB schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 15:06:
Nee, dat is het helaas niet. Dan zou het bij alle camera's moeten zijn en het is juist bij de meest actieve camera.
Als die specifieke camera een webgui heeft, staat daar wellicht iets meer in m.b.t. Standby settings ?
Wanneer is dat "bepaalde tijdstip" als de camera op zwart gaat, is dat altijd op dezelfde tijd of willekeurig ?

• Marc van AliB
Nee, is willekeurig en ook niet altijd dezelfde Zmodo camera op de Synology NAS214

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12

lordsnow

I know nothing

Is de videostream ingesteld op H.264 of M-JPEG, op de camera?

Werkt een van de volgende URLs?

http://192.168.x.y/videos...[USERNAME]&pwd=[PASSWORD]

http://192.168.x.y/videos...ORD]&resolution=32&rate=0

Anders laatste software eens proberen?:
http://www.estcctv.com/services/download-center.html

[ Voor 70% gewijzigd door lordsnow op 28-10-2014 01:02 ]

• EverLast2002
Marc van AliB schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 00:17:
Nee, is willekeurig en ook niet altijd dezelfde Zmodo camera op de Synology NAS214
Je schreef eerder dat het steeds dezelfde cam betrof, en nu gaat het om willekeurige cams....of begrijp ik je verkeerd ?
Het kan zijn dat de videostream je wifi "platlegt" , icm een switch die zich verslikt. Vergis je niet in de hoeveelheid bandbreedte die een cam opeist. Probeer eens de instellingen van beeld en geluid een tandje lager in te stellen, en wat ik al eerder schreef, wissel eens van type stream.
Eventueel kan het zijn dat die nas het niet kan bolwerken qua cpu load. Check de logfiles daarvan eens.
Pagina: 1