Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Bouwmanier
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15-12 22:32
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een krachtig systeem hebben waarmee ik Flight Simulator X (die erg CPU-frequency happy is) wil gaan draaien. Verder gebruik ik hem niet voor games, maar staan er wat foto's op en wordt er geļnternet.

Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
FSX en verder huis-tuin-en-keukenwerk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Maximaal rond de EUR 1.100,- Ik moet ook een nieuw scherm hebben. Ik haal het zelf op bij Alternate, die zit bij mij om de hoek, dat is handig.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Alleen de kast!

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
- Snelste processor, ik denk aan de i7 4790K (hoewel ik niet zelf ga overklokken
- Midrange videokaart, moet wel NVIDIA zijn (want voorkeur FSX)
- Stabiel systeem!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Geen voorkeur, hoewel de uitdrukking Military Grade bij MSI me op een of andere manier wel aanspreekt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Mijn eisen zijn: zonder poespas, wel asociaal snel. Een soort Volvo turbo: het ziet er degelijk uit (en dat is het ook) maar het gaat wel loeihard. Overigens: ik hoef geen hoge resolutie te draaien dan 1980x1024.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Niet overklokken, ik vind de specs van de nieuwe 4790K er al leuk genoeg uitzien. Wie weet in de toekomst.

Vragen:

- De K schijnt enkele procenten snelheidswinst (niet overgekookt) te geven. Vind ik wel belangrijk ivm FSX, wie heeft er ervaring met de overstap van de 4790 naar de -K?

- Is de boxed cooler goed of liever een andere?

- Geheugen: goeie keuze of zijn er, in ongeveer dezelfde prijsklasse, betere producten

- is een voeding van 430 W een goede keuze of moet dat meer of minder zijn?

- Die videokaart, werkt die nou op 16x PCIE of niet? Ik heb dat nooit goed gesnapt. Moet ik de duurdere versie hebben om volledig van de snelheid van de bus gebruik te maken?

O ja, en wat ook niet onbelangrijk is: wie weet wat ik in de toekomst allemaal wil gaan doen, vandaar dat toekomstbestendigheid en uitbreidbaarheid belangrijke uitgangspunten zijn geweest bij mijn keuze.

Ik denk hieraan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 294,90€ 294,90
1MSI Z97 GAMING 5€ 121,50€ 121,50
1MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming€ 212,-€ 212,-
1Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 PC3-12800€ 82,94€ 82,94
1be quiet! Pure Power L8 430W CM€ 54,99€ 54,99
1Crucial MX100 256GB€ 90,95€ 90,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 857,28

Bouwmanier wijzigde deze reactie 16-09-2014 20:29 (34%)

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bijna goed!

Het is wel de bedoeling dat je met een eigen lijstje/voorstel komt.
En hoe maak je nu zo'n leuk lijstje?

De Best Buy Guide is een goed uitgangspunt.

Succes!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

• Aleksej
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 13-12 14:52
I geef voor jouw wel ff een gil voor het lijstje: :o
Is FSX al een beetje multithreaded, anders is een i7 wel een beetje zonde.....

Mr & Mrs Foritain YouTube, Discord, Instagram, Twitter, Reviews.

• Bouwmanier
Het is nog steeds niet multithreaded, je hebt daar dus weinig voordeel van.
Het zijn puur de GHz'en waardoor ik de i7 verkies boven de i5.

• BeefHazard
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22-10 10:43
Ik zou dan ook gelijk voor P3D gaan, multithreaded en al.

Oh, en never judge a book by its cover. Never judge a CPU by its clockspeed.

BeefHazard wijzigde deze reactie 16-09-2014 21:44 (41%)

80D | EF-S 18-135 IS USM | EF-S 10-18 IS STM | EF 70-300 IS USM | EF 50mm f/1.8 | ZBook Studio G3 | 27UD88-W (4K)

• Bouwmanier
Ja, ik begrijp alleen dat de licentiekosten vrij hoog zijn. En over de stabiliteit tov FSX hoor ik ook niet alleen positieve dingen. Maar... mocht P3D aantrekkelijker worden, dan ben ik er hardwarematig klaar voor in elk geval..!
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True