Nieuw Alles in 1 ADSL of toch Ziggo Z2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:16
Ziggo Z2 abonnement klinkt ideaal maar is dat het ook?

Even een verhaal:
Ik heb al Interactieve TV van KPN sinds het bestaan ervan. Hiervoor had ik Digitenne. De laatste tijd begint de schoen te wringen op de volgende punten:
-Alsmaar stijgende kosten
-Upload is erg beperkt.

Ik ben dus op zoek naar een goedkoper abonnement met de volgende uitgangspunten:

-Op 1 tv interactief kunnen kijken en één (of twee) programma's kunnen opnemen
-op andere tv wat kunnen zappen (wordt niet veel gebruikt maar is belangrijk voor de WAF!)
-Upload die hoger is dan de huidige 5 mbit
-Lager maandbedrag

-Telefoon is niet meer nodig omdat ik hier enkel op wordt gebeld door reclamebureau's en in bezit ben van mobiele telefoons.

Ik heb gebeld met KPN of ze wat met mijn huidige abonnement kunnen doen, dat kan: Als ik overstap naar een nieuw Alles in 1 abonnement (standaard) dan kost dat de eerste 6 maanden 35 euro en daarna 59 euro.
Ik heb dan dus tijdelijk de "Alsmaar stijgende kosten" onderdrukt maar komen erna keihard terug. En ik heb nog steeds dezelfde upload.

Ik kan ook een Alles in 1-instap met uitbreiding naar 80/8 mb kiezen en aanvullend Opnemen pakket, dan betaal ik de eerste maanden 45 euro en daarna 55 euro.

Alle andere (Telfort/Tele2/Vodafone/etc) ADSL aanbieders gaan maximaal tot 5mbit up. (Ik twijfel dus ook aan het gegeven dat ik de 8 mbit upload ga halen als ik naar het duurdere abonnement van KPN ga.)

Omdat ik al geruime tijd bij KPN zit en daarvoor Digitenne, heb ik het Digitenne abonnement er "gratis" bij en volgens de klantenservice behoud ik dit ook. Dit is een duidelijk pluspunt omdat ik dan maar 1 ITV ontvanger nodig heb en geen kabels hoef te trekken. Nadeel van digitenne is de belabberde beeldkwaliteit maar voldoet aan eis nr2.

Een andere optie is overstappen naar Ziggo. Een ziggo Z2 abonnement kost 50 euro per maand en heb dan de 90/9 mbit internet. Een HD ontvanger met opname functie krijg ik er bij en de tweede tv zou ik dan opnieuw moeten aansluiten op een coax kabel. Dus wederom: klinkt ideaal maar is dat het ook? Wat heb ik over het hoofd gezien?

Voordeel KPN:
-ITV app voor Surface RT
-Apparatuur is aanwezig
-Digitenne inclusief

Nadeel KPN:
-Oplopende kosten voor 80/8 mbit

Voordeel Ziggo:
-Lagere kosten (5-9 euro per maand)
-Hogere upload

Nadeel Ziggo:
-Coax kabel trekken (gaten in plafonds/routes zijn bekend)

Vragen die ik heb die jullie misschien kunnen beantwoorden:
-Hoe "open" is de modem/router van Ziggo? Kan ik wat poortjes forwarden naar mijn Synology Nas?
-Hoe vast is het dynamische IP adres van ziggo?
-Wat zijn de opstarttijden van de HD ontvanger
-Hoe werkt de HD ontvanger überhaubt? Snel/langszaam/buggy/etc
-Standby verbruik HD ontvanger?
-Hoe is het Wifi bereik van de standaard modem
-Werkt Netflix soepeltjes
-andere rare fratsen?

Ik heb verder wel het idee dat Ziggo een premium dienstverlening heeft net als KPN.

Ik hoop op iemand die zo'n stap ook recentelijk heeft ondergaan en hier ervaring mee heeft, wat hem is opgevallen zowel positief als negatief.

Om een voorbeeld te noemen: ik heb ooit bij KPN een HD ontvanger met opname functie gekocht voor 100 euro. Aangezien ze nu alles in de Cloud opslaan is de ontvanger waardeloos geworden. Beetje jammer. De Ziggo ontvangers hebben allemaal een harde schijf.

Oh ja: er is geen glasvezel bij ons in het dorp en dat is ook de eerste 5 jaar niet te verwachten.
En: mijn KPN email gebruik ik niet dus ben daar niet aan gehecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

wmeester schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 18:35:
[...]
Vragen die ik heb die jullie misschien kunnen beantwoorden:
-Hoe "open" is de modem/router van Ziggo? Kan ik wat poortjes forwarden naar mijn Synology Nas?
Port forwarden moet lukken. Wil je om enige reden meer dan hun modem/router kan, dan kun je met belletje naar helpdesk ding in bridge mode laten zetten en eigen router gebruiken.
-Hoe vast is het dynamische IP adres van ziggo?
Zolang je modem niet lang van stroom laat (>week) en er geen werkzaamheden zijn om netwerk uit te breiden hou je gewoon zelfde. Maar hoe vaak die werkzaamheden zijn... geen peil om op te trekken. Soms jarenlang zelfde IP, soms in 2 weken 3 IPs.
-Wat zijn de opstarttijden van de HD ontvanger
-Hoe werkt de HD ontvanger überhaubt? Snel/langszaam/buggy/etc
-Standby verbruik HD ontvanger?
Kijk zelf geen TV, dus kan ik weinig over roepen, maar doe om te beginnen stapje terug: heb je wel een decoder nodig? Als je een redelijk recente TV hebt met mogelijkheid voor CAM/CA+ module kun je gewoon module/kaart erin steken en zo zonder losse decoder de content kijken. Los daarvan kun je het basispakket FTA ontvangen zonder CA+-module.
-Hoe is het Wifi bereik van de standaard modem
Verkeerde vraag. De vraag is waar de coaxkabel je huis binnenkomt en of dat een handige locatie is voor een WiFi-AP. Zo ja: komt wel goed. Zo nee (lees: in meterkast ver weg van woonkamer of andere kamers waar je het nodig hebt) moet je rekening houden met andere AP.
-Werkt Netflix soepeltjes
Netflix gebruikt max 3Mbps download. Je hebt het over >80Mbps abo.
-andere rare fratsen?
Tja, niet dat ik 1-2-3 kan verzinnen.

Ik heb verder wel het idee dat Ziggo een premium dienstverlening heeft net als KPN.

Ik hoop op iemand die zo'n stap ook recentelijk heeft ondergaan en hier ervaring mee heeft, wat hem is opgevallen zowel positief als negatief.

Om een voorbeeld te noemen: ik heb ooit bij KPN een HD ontvanger met opname functie gekocht voor 100 euro. Aangezien ze nu alles in de Cloud opslaan is de ontvanger waardeloos geworden. Beetje jammer. De Ziggo ontvangers hebben allemaal een harde schijf.

Oh ja: er is geen glasvezel bij ons in het dorp en dat is ook de eerste 5 jaar niet te verwachten.
En: mijn KPN email gebruik ik niet dus ben daar niet aan gehecht.
[/quote]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:03
+1 voor kabel

Vind Ziggo een coulant bedrijf en als je binnenhuis bekabeling op orde is ook storingsvrij.
Daarbij zal KPN nooit effectief 80 Mbit/s leveren in 99% van de gevallen.

Het enigste minpuntje is hun huidige HD recorder van Samsung deze start traag op (bijna 1 minuut). Daarom zou ik als welkomsactie de korting kiezen en zelf een Humax decoder aanschaffen, nieuw of tweedehands.

Wil je opnemen? Neem de Humax 5200C. Enkel TV kijken en interactief kijken? Neem de Humax 5300C. Laatstgenoemde tik ik vaak op de kop voor 5 tientjes op Marktplaats (ongebruikt).

edit: nog een voordeel is dat het modem in bridge kan en je alles kan doorzetten naar een eigen router. Als je hoofdaansluitpunt in de woonkamer is voldoet de standaard (dual band!) modemrouter.

Als je aansluitpunt ongunstig ligt (meterkast, kelder etc) adviseer ik een losse router of acces point. Maar dit advies telt eigenlijk voor elke provider wel.

[ Voor 121% gewijzigd door andy88 op 16-09-2014 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:16
De korting is zo'n 120 euro. Als je een recorder voor 6 tientjes kan scoren is dat inderdaad voordeliger. Ik zal mp eens bezoeken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo is niet slecht, als het werkt. Alleen o wee wanneer je storingen hebt, want het ligt volgens Ziggo altijd aan je binnenbekabeling. Dat is ook vaak zo want het Ziggo signaal is uit eigen ervaring ontzettend storingsgevoelig voor 4G zendstraling en andere interferenties. Resultaat is dan blokkerig beeld en uitvallend geluid.

Ik zou vooral eens informeren in de buurt die ook Ziggo hebben.

Verder heb je met KPN er natuurlijk ook Spotify Premium er gratis bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20
dion_b schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:26:
Als je een redelijk recente TV hebt met mogelijkheid voor CAM/CA+ module kun je gewoon module/kaart erin steken en zo zonder losse decoder de content kijken. Los daarvan kun je het basispakket FTA ontvangen zonder CA+-module.
CI+ bedoel je ws. En bij Ziggo is ook het basispakket versleuteld, enkel NL1, wat info zenders en regionalen zijn FTA.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:03
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:53:
Ziggo is niet slecht, als het werkt. Alleen o wee wanneer je storingen hebt, want het ligt volgens Ziggo altijd aan je binnenbekabeling. Dat is ook vaak zo want het Ziggo signaal is uit eigen ervaring ontzettend storingsgevoelig voor 4G zendstraling en andere interferenties. Resultaat is dan blokkerig beeld en uitvallend geluid.

Ik zou vooral eens informeren in de buurt die ook Ziggo hebben.

Verder heb je met KPN er natuurlijk ook Spotify Premium er gratis bij.
Het Ziggo netwerk is goed afgeschermd tegen LTE interferentie. Als je fatsoendelijke kabels gebruikt is er niks aan de hand. Dat dit bij bepaalde klanten niet op orde is (o.a. Grasfluiter blijkbaar) kan Ziggo weinig aan doen.

Kwestie van goed afgeschermde coax connectoren (1,50 per stuk) gebruiken en juist monteren.

Edit: sla je slag en bied 25€ :P
http://m.marktplaats.nl/a...tale-ontvanger-5300c.html

[ Voor 17% gewijzigd door andy88 op 17-09-2014 01:16 ]

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
En mocht je binnenkomend signaal onvoldoende zijn bij Ziggo kan je nog altijd een (retoursgeschikte) versterker kopen ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Pagina: 1