Toon posts:

Sims 2. geen met directX 9.0c compatibele grafische kaart.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wou laatst de sims 2 weer eens spelen, maar mijn laptop is de nieuwste niet meer en ik kreeg deze melding:

Geen met DirextX 9.0c compatibele grafische kaart gevonden op deze computer, zorg ervoor dat je over een grafische kaart beschikt die compatibel is met DirectX 9.0c en dat je de meest recente stuurprogramma's hebt geinstalleerd. het programma word nu afgesloten.

Ik ben op dit gebied echt een leek, hoe kom ik erachter wat voor een grafische kaart ik nu heb, en welke wel goed is voor mijn computer?
wat kost zoiets, en is het dat nog waard aangezien de laptop al wat ouder is ?

Heb trouwens een Dell inspiron (1501?)

Kan iemand me hier bij helpen?
bedankt alvast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:33

Nemesizz

Untouchable

Als het goed is zit er een Radeon 1150 Xpress chip in (videochip). Drivers vinden zul je waarschijnlijk bij Dell moeten zijn ondanks dat er een Ati/AMD chip in zit (veel laptop videochips willen alleen de driver van de fabrikant van de laptop en dus niet de driver van de fabrikant van de chip).

Die melding kun je krijgen als je bijvoorbeeld (of iemand anders) je PC opnieuw geinstalleerd hebt.
Waarschijnlijk heeft Windows zelf wel een soort 'default' driver, je hebt dan beeld, maar daar houdt het vaak ook mee op (de default driver kan niet het maximale uit je videochip halen en bepaalde programma's kunnen dan een foutmelding geven).

Als het goed is moet hier: http://www.dell.com/suppo...uct/inspiron-1501/drivers
Je drivers te vinden zijn, en dan onderin bij het tabje 'video' staan drivers voor je videochip.
Al zou ik voor de zekerheid alles downloaden, want vroeg of laat gaat de support pagina van die laptop een keer op zwart (had nu al een paar keer dode links als ik zocht naar die laptop).

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 08:21
En vergeet niet de power settings aan te passen naar Hoge Prestatie/High Performance. Dan moet het goed komen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!