Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game laptop, max 700 euro. HP Pavilion 17-f035nd?

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 19:45

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Voor een vriend ben ik aan het kijken naar een betaalbare laptop die vooral gebruikt zal worden om op te gamen. Het hoeft niet full hd of op ultra, zolang het goed loopt en op de native resolutie draait is het al dik in orde.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal voornamelijk gebruikt worden op te gamen, denk aan League of Legends, Dota2 en wat krachtiger Wildstar (wat een vrij stevige game is).

Wat is je budget?
Max budget is 700 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee hoeft niet heel mobiel te zijn, de laptop zal een aantal keer per jaar mee moeten naar Denemarken, maar in dagelijks gebruik blijft die thuis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Op het moment heb ik deze op het oog, pricewatch: HP Pavilion 17-f035nd dit omdat er een Geforce 840M kaart in zit en een Hybride SSD. Ook lijkt me de Intel i5 een prime keuze, i7 valt niet echt in de prijsklasse en doet qua gamen ook niet veel meer. Ook is 8GB geheugen voor nu meer dan zat.

Al met al lijkt me deze laptop een uitstekende keuze, (ook krijgt het goede reviews), maar wellicht zijn er tweakers met betere/andere ideeën.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

Je linkt trouwens de verkeerde. Deze heeft wel een 1080p scherm: pricewatch: HP Pavilion 15-p035nd Een alternatief is deze laptop: pricewatch: Acer Aspire V3-772G-54208G50Mamm

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik link niet de verkeerde ;). Het hoeft geen full HD scherm te zijn, dan liever iets groter qua ... grootte. Tevens heeft die HP 15" geen Hydrid HDD, maar een standaard HDD.

Die Acer ziet er ook goed uit, full HD op een 17.3" met een 750M die volgens http://www.notebookcheck....raphic-Cards.13849.0.html beter scoort dan een 840M. En een hogere CPU kloksnelheid. Maar dan een gewone HDD, wat toch wel behoorlijk vervelend is.

[ Voor 7% gewijzigd door MrVegeta op 16-09-2014 16:33 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

Je zou dan zelf een SSD kunnen toevoegen. Die V3-772G zou voldoende ruimte moeten hebben. Bij notebookcheck hebben ze uit deze serie een notebook bekeken: http://www.notebookcheck....321-Notebook.93916.0.html Er is ruimte voor een extra HDD en een mSATA SSD. Ik zou voor dit geld sowieso wel FHD nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2014 17:03 ]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Het viel ons op dat deze laptops allemaal dual cores zijn, denk je dat dat nog heel veel gaat uitmaken komende ~3 jaar? Ik vind het zelf wat moeilijk om te zeggen aangezien gaming toch vooral belastend is voor de GPU. Ik kan me geen moment herinneren dat een CPU de bottleneck was bij mijn systemen.

[ Voor 43% gewijzigd door MrVegeta op 17-09-2014 00:25 ]

Verwijderd

Waarom niet de V5-573G-542118G50aii ?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Omdat die niet te koop is? Spelfoutje? Als je deze bedoeld, pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii omdat die 100 euro over het budget gaat.

[ Voor 71% gewijzigd door MrVegeta op 17-09-2014 09:57 ]

Verwijderd

Ik had bij mijn vorige HP veel koelproblemen met gamen.
Verder is de processor een low voltage cpu, wat ik ook niet aan zou raden.

Verwijderd

De Acer die ik linkte heeft momentele de beste papieren lijkt me :). Momenteel ook nog goedkoper bij Modern dan bij de andere verkopers, scheelt toch 50 euro.
Pagina: 1