LS,
Mijn huidige pc is een jaar of 6 oud en na het overlijden van 1 van de 2 gecross-firede Radeon 4850's is het toch wel karig gamen. Tijd voor een upgrade
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem hoeft maar 1 ding te kunnen: gamen. Tegenwoordig is het world of tanks, maar mocht valve ooit tot 3 kunnen tellen, dan moet half-life ep3 of half-life 3 gedraaid kunnen worden.
Ik prefereer speelbaarheid boven graphics. Ik hoef WoT dus niet op de ubermax-superWOW settings te draaien. Maar wil wel graag een videokaart die in de toekomst mee kan komen. Eventueel een crossfire zou kunnen, maar is geen pré.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Dit is waar de catch 22 opdoemt: max 600€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kast: Coolermaster
Voeding: 750 Watt, OOOODIN
Monitor
Muis+keybord
Fans
1x raptor schijf, 76 GB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU
GPU
mamaplank
geheugen
SSD, voor OS: windows
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet noodzakelijk, maar mn eerste idee is AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ga je overklokken?
Overklok is leuk voor erbij, maar niet de eerste opzet.
Als eerste opzet kom ik met deze:
Uitleg van de keuzes:
Mamaplank: CPU en mamaplank moeten elkaar leuk vinden / passen. Qua socket zou dit moeten kunnen, maar de rest. Ik weet niet goed wat de impact is van het verkeerd kiezen van een moederbord.
De voorgestelde CPU heb ik uit meerdere bronnen naar voren zien komen als goede deal
De voorgestelde GPU is gebaseerd op het idee dat de AMD onderdelen goed met elkaar moeten werken. Ik kies niet de allerbeste videokaart van het moment vanwege budget.
Geheugen: dit is aangeraden uit de BBG
Harde schijf: SSD voor snelheid. 120 GB lijkt me genoeg. Ik ben vrij zuinig met ruimte en downloaden, ik bedoel, tijdelijk binnenhalen van al betaalde spullen, ga ik niet met deze boy doen. Ik zet weinig spellen tegelijk op de schijf. Je kan immers maar 1 game per keer spelen.
Note dat de 76 GB raptor als een soort van dataschijf gaat dienen. In mn huidige configuratie is dit de windows driver.
Mijn huidige pc is een jaar of 6 oud en na het overlijden van 1 van de 2 gecross-firede Radeon 4850's is het toch wel karig gamen. Tijd voor een upgrade
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem hoeft maar 1 ding te kunnen: gamen. Tegenwoordig is het world of tanks, maar mocht valve ooit tot 3 kunnen tellen, dan moet half-life ep3 of half-life 3 gedraaid kunnen worden.
Ik prefereer speelbaarheid boven graphics. Ik hoef WoT dus niet op de ubermax-superWOW settings te draaien. Maar wil wel graag een videokaart die in de toekomst mee kan komen. Eventueel een crossfire zou kunnen, maar is geen pré.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Dit is waar de catch 22 opdoemt: max 600€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kast: Coolermaster
Voeding: 750 Watt, OOOODIN
Monitor
Muis+keybord
Fans
1x raptor schijf, 76 GB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU
GPU
mamaplank
geheugen
SSD, voor OS: windows
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet noodzakelijk, maar mn eerste idee is AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ga je overklokken?
Overklok is leuk voor erbij, maar niet de eerste opzet.
Als eerste opzet kom ik met deze:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | ASRock FM2A88X Extreme4+ | € 57,56 | € 57,56 |
| 1 | Club3D Radeon R9 270X royalQueen 2 fan | € 156,95 | € 156,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 90,95 | € 90,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 442,36 | |
Uitleg van de keuzes:
Mamaplank: CPU en mamaplank moeten elkaar leuk vinden / passen. Qua socket zou dit moeten kunnen, maar de rest. Ik weet niet goed wat de impact is van het verkeerd kiezen van een moederbord.
De voorgestelde CPU heb ik uit meerdere bronnen naar voren zien komen als goede deal
De voorgestelde GPU is gebaseerd op het idee dat de AMD onderdelen goed met elkaar moeten werken. Ik kies niet de allerbeste videokaart van het moment vanwege budget.
Geheugen: dit is aangeraden uit de BBG
Harde schijf: SSD voor snelheid. 120 GB lijkt me genoeg. Ik ben vrij zuinig met ruimte en downloaden, ik bedoel, tijdelijk binnenhalen van al betaalde spullen, ga ik niet met deze boy doen. Ik zet weinig spellen tegelijk op de schijf. Je kan immers maar 1 game per keer spelen.
Note dat de 76 GB raptor als een soort van dataschijf gaat dienen. In mn huidige configuratie is dit de windows driver.