Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 13:58
Hoi,

Ik wil waarschijnlijk overstappen van mijn Online provider naar Ziggo provider. De reden is dat ik mijn internet snelheid nu nog steeds aan de lage kant zit. Ik heb Online klantenservice al paar keer gebeld of zij dit konden verhelpen. Sneller dan 1,4 mb/s gaat mijn snelheid niet. Toch zou ik de snelheid net iets sneller willen zien.

Ik gebruik internet voor het online gaming en het binnenhalen van *#%.

Nu heb ik blijkbaar (heb er nooit bij stil gestaan) een Ziggo TV abonnement , dat voor mij betaald wordt. Als het goed is kost dit 17 euro per maand. Zie Ziggo website. Maar moet het nog navragen.
Het verschil tussen wat ik nu aan Online betaal (20 euro) en het Ziggo Z1 pakket (40 euro )is zo klein dat ik liever voor Ziggo Z1 wil kiezen. De meeste mensen hebben namelijk een Ziggo abonment.

Als ik voor Ziggo Z1 ga, zal het mij waarschijnlijk: 40 - 17 = 23,- kosten.
Als ik voor Online Extra ga kost dit mij 25 euro.

Ziggo mag dan zijn uitgeroepen tot beste Internetprovider 2013/2014. Maar ik wil geen gezeik hebben met verbindingen die verbreken of signaal verlies ect.

Vraag:
Is het nog mogelijk bij een Ziggo Z1 pakket om voor een analoge modem te kiezen?
Ik wil absoluut geen digitale tv of draadloze internetmodem.
Krijg ik met de analoge modem meer problemen dan met digitaal? Vanwege dat de meeste mensen op digitaal zijn overgegaan.

Op de Ziggo site staat dit:
'Analoge televisie krijgt u automatisch als u Televisie van Ziggo met een digitale ontvanger bestelt. TV Standaard is het basisabonnement van Ziggo. Met het TV Standaard abonnement ontvangt u ongeveer 60 digitale zenders. Hiervan kunt u er ongeveer 25 in analoge kwaliteit kijken'.

Wat is wijsheid?
Overstappen naar Ziggo Z1 of overstappen naar Online Extra?
Online Extra heeft nu een aanbod. Eerste 12 maanden 10 euro.

Afgezien van de relatieve lage internetsnelheid bij Online heb ik geen problemen met Online.
Behalve dat zij mij geen nieuwe modem willen geven.

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:16
Er zijn geen “analoge” modems bij Ziggo. Je krijgt een modem voor internet, voor TV verandert er eigenlijk niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:30

heuveltje

KoelkastFilosoof

Waar komt die online extra optie opeens vandaan :?
Als online maar 1.4mb/s kan leveren, en je sneller wilt zul je niet veel andere keuze hebben dan kabel vermoed ik. (of glasvezel moet beschikbaar zijn)

En wat precies bedoel je met analoge modem. want dat is een beetje een onmogelijke term :)

[ Voor 12% gewijzigd door heuveltje op 16-09-2014 15:24 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:58
Er is vrijwel geen merkbaar verschil qua 'internet' als je overstapt. Daarnaast hoef je je ook niet druk te maken over het modem want ook daar zul je geen problemen mee krijgen.

Als je toch al TV hebt zou ik voor ziggo kiezen, op de kabel heb je namelijk hogere uploads en vaak ook hogere downloads. Als je echter ook VDSL kan krijgen dan is Online het makkelijkst qua 'gedoe' want het enige wat ze gaan doen is in de centrale even regelen dat je vanaf nu ook sneller internet 'mag' en je krijgt een nieuwe modem want hij moet wel VDSL compatibel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Check wat voor snelheid er mogelijk zou zijn via de koper lijn:

http://kpndotcom.fpi-info.fourstack.nl/

Als dit hoger kan dan ~11.2, even Online bellen dan valt er wat te doen, is die ongeveer gelijk. Wellicht naar de Ziggo overstappen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-10 08:24
Zodra je internet via Ziggo afneemt zal er niets aan je analoge TV veranderen, je moet dus niet opeens verplicht via digitale TV gaan kijken als je dat soms denkt... ;)

Ik zou wel ff checken hoe het precies zit met je huidige Ziggo kabel abo, omdat je aangeeft dat iemand anders dit betaald? Check bijv. of er wel een hoofdaansluiting van Ziggo (AOP) in je woning aanwezig is, of dat dit mogelijk elders in het pand waar je woont wordt verdeeld...

De kosten van het internet abo worden waarschijnlijk wel verrekend bij de degene die nu al het Ziggo 'analoge' kabel TV pakket voor je betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:03
Zodra je internet via Ziggo afneemt zal er niets aan je analoge TV veranderen, je moet dus niet opeens verplicht via digitale TV gaan kijken als je dat soms denkt... ;)
Bovenstaand is 100% juist
Ik zou wel ff checken hoe het precies zit met je huidige Ziggo kabel abo, omdat je aangeeft dat iemand anders dit betaald? Check bijv. of er wel een hoofdaansluiting van Ziggo (AOP) in je woning aanwezig is, of dat dit mogelijk elders in het pand waar je woont wordt verdeeld...
Hier heb je een punt maar waarschijnlijk heeft hij een collectieve aansluiting. Dat betekend dat iemand anders (huurbaas, woningbouw etc) het TV abonnement betaald en dat de klant zelf de extra diensten afrekent. Je hebt dan wel gewoon je eigen AOP.

Je zal een WiFi modem krijgen waarbij je de WiFi uiteraard kunt uitschakelen. Je hebt dan 4 lan poorten ter beschikking. Je kan natuurlijk ook de routerfunctie in het modem compleet uit laten zetten (zgn bridge mode) en je eigen router aankoppelen.

Hoe dan ook zal je er 100% op voor uit gaan. Waarschijnlijk dat je na een maand of twee zelfs voor een tientje extra overstapt naar het 90 mbit/s pakket (Z2 daar haal je ca 10 MB per seconde mee). Met Z1, 30 mbit/s, moet 3,5 MB per seconde geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:54

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, ziggo modems kun je in bridging mode laten plaatsen, het resultaat is dat het "gewoon" een modem is die jou één ethernetpoortje met een extern IP-adres via DHCP aanbied. Veel mensen zetten zelf een router/switch/nat/accesspoint-combo apparaat daar aan.

Wat TV betreft verandert er niks, sterker nog: je KAN er meer uit halen. Door een CAM module in je TV te zetten (als hij CI+ ondersteunt), en een Ziggo smartcard, dan kun je met je bestaande pakket digitaal kijken. Dat heeft een paar voordelen:

* VEEL beter beeldkwaliteit, zelfs voor niet-HD uitzendingen
* EPG (weg papieren gids).
* Digitale kabel neemt in tegenstelling tot DSL/glas geen bandbreedte weg; het is DVB-C, geen IPTV.

In feite verandert er niks dus voor je. Ja: een ubee modem KAN ook een nat/switch/router/accesspoint zijn, maar nee: het HOEFT niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Als je moet kiezen voor een ADSL-provider (Online in dit geval) of een kabel-provider (Ziggo), zou ik in bijna elk geval voor een kabel-provider kiezen.

Bij kabel: download wordt voor de 99,9% gehaald (afstand van de centrale maakt niet uit), tv is beter (geen afgeknepen stream, althans een stuk minder) en op kabel zit nog aardig wat rek. Bij koper (ADSL en ook VDSL) is de rek er uit, dus zit je iets te ver van de centrale dan zit er een hele grote kans bij ADSL dat je niet hoeft te verwachten op een hogere snelheid.

Glasvezel is leuker als je ook een mooie upload wilt, dat is bij ADSL/VDSL/kabel niet gelijk aan je download, maar glasvezel is nog steeds meer plaatsen niet beschikbaar dan wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Zombymario op 16-09-2014 16:10 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Pagina: 1