Toon posts:

probleem met abit ka7-100

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
snik snik

denk ik jippie krijg ik een ka7-100 in de plaats van de normale, heb ik er alleen nog maar pech mee gehad.

hij wil niet normaal samenwerken met men geluidskaart en ook een heel klein beetje met de geforce. als ik opstart met geluidskaart dan crasht de comp zodra ik iets met geluid ga gebruiken ( bijvoorbeeld winamp) zodra dat een keer is gebeurt crasht hij daarna al bij het afspelen van het windows opstart geluidje =((

volgens mij is de pci 128 geluidskaart niet kapot want precies hetzelfde gebeurt als ik voor de geforce nieuwe drivers wil instaleren.

ik weet dat je speciale moederplank drivers moet installeren en dat heb ik oook al gedaan maar ik heb nog steeds last van hetzelfde probleem.

( als ik de kaart eruit haal doet hij het wel en vandaar dat ik hier kan posten)

heeft iemand advies????????

ik hoop het

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Kijk eens naar je IRQ settings. En probeer een ander slot. Zelf heb ik ook een Abit KA7-100 en mijn geluidskaart is een 1024 of ook wel Live genoemd.

verder:
VIA 4 IN 1 versie 4.22
AGP 4.03
DirectX 7a
Powerdesk 6.0 (voor Matrox G400 Dual Head)

Het geheel loopt als een speer :)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Topicstarter
dat zal ik nog ff proberen,

het is echt frustrerend ik ben al twee volle dage bezig en het schiet niet op =((

ik krijg er echt de pest in

je hoort wel of het lukt

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ik heb precies hetzelfde gehad met SB 128PCI en KA7 (gewone), maarja, wou toch al upgraden naar Live en die deed het wel goed :D

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 22:36
Dat probleem had ik ook met een KA7-100 + SB pci128! Nadat ik de Netwerkkaart (3COM 905C-TX) had vervangen voor een 3COM isa netwerkkaart werkte alles (min of meer) onder win2000. Nu werkt het geluid, maar als de CPU een beetje laad, dan begint het geluid te kraken. Niet dat dat echt boeit, want het is een office pc/home-server.

Onder Win98se heb ik trouwens geen problemen gehad.

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Dat probleem had ik dus ook met de 'normale' KA7... eerst met m'n SB 64 PCI en toen ging win98 keihard op z'n bek bij de hardware detectie. Heb hem toen vervangen door een SB 128 PCI. Werkte ook niet!! Beetje baggergeluid onder win2k en zo. Heb hem nu verangen door een SB Live! 1024 op aanraden van anderen en dat werkt rocks. :)

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 22:36
Ik heb ook de SB pci128 omgeruild voor een sb pci64, maar bij mij bleven ook de problemen bestaan :(

• DSmarty
  • Niet online
Ik vermoed IRQ problemen, net als ik had met mijn Abit KA7-100
Ik heb de slots nu zo ingedeeld:

AGP - Geforce2
PCI1 - Netwerkkaart (3C 905C-TX-M)
PCI2 - Leeg (cardblower)
PCI3 - Realmagic Hollywood+
PCI4 - Leeg (cardblower)
PCI5 - SB Live! Platinum
pci6 - Adaptec 2940U2W SCSI kaart

Wat voor jou belangrijk is: NIC op pci1 en sb op PCI5

En toen waren mijn problemen over.

Verwijderd

Topicstarter
mijn netwerkkaart is isa (van chello)

maar ik heb het al gevonden maar en nieuw probleem =((

de geluidskaart doet het weer als je in de bios memory hole van disabled op 15m-16m zet, dan doet hij het weer maar dan kan de comp de proxy van chello niet meer vinden en doet internet het niet meer. =((

weet iemand wat dat memory hole precies doet en hoe ik dit op kan lossen

• DSmarty
  • Niet online
Ehmz.. waarom heb jij een ISA kaart van Chello, ik kreeg gewoon een PCI kaart? (okay, moest er wel spec. om vragen)

Verwijderd

Topicstarter
had ik toen niet aan gedacht :(

maar weet er nu iemand nog iets nieuws wat ik nog niet heb geprobeert????????

ik weet het echt niet meer :(

;( ;(

• DSmarty
  • Niet online
Jawel, kijk maar ff op: http://go.to/ka7faq

Daar staat nog een stukje tekst over de INT settings, heb je die netwerkkaart wel IRQ gelockt?

Verwijderd

Topicstarter
:) :) :) :) :)

Yes het is gelukt ik heb het zo gedaan voor degene die er nu nog problemen mee hebben:

eerst gewoon met de geluidskaart erin naar de bios gaan daar moet je zoeken naar memory hole die stond bij mij uit. die moet je zetten op 15m-16m. dan kun je gewoon opstarten en de geluidskaart doet het gewoon.

toen kwam het volgende probleem internet deed geen ene moer meer. er worden geen conflicten of iets gemeld hij doet het gewoon niet.
dan moet je gewoon ff het in/uitvoer bereik veranderen en kiken of het helpt, bij mij deed hij het ineens wel weer. :) :)

nu draait alles soepel :) :)
Pagina: 1