Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 621454

Topicstarter
Ik ben laatste jaars economie student en zoek specifiek een trainee/analyst functie bij ING, RABO of ABN binnen Corporate Finance. Mijn achtergrond sluit goed aan.

Ik vraag me af wat voor startsalaris en bonus ik mag verwachten? Ik hoor veelal 3200 maar het lijkt me per bank wel te verschillen, zeker bv de bonus. edit: op www.jobdat.com kom ik ook 3200 tegen. Is het echt zo dat alle banken dit +- gelijktrekken / onderling hebben afgesproken?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 621454 op 16-09-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:35
google, eerste hit: http://www.loonwijzer.nl/...heck?job-id=2413010000000
Tussen de €2500 en €3000 voor een financieel analist zonder werkervaring.

En de bonus hoop ik dat je moet verdienen door goed werk te leveren dus lijkt me niet dat je die vantevoren al weet.. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door MuddyMagical op 16-09-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 621454

Topicstarter
Ja ik had dus ook even gegoogled en kwam hier http://jobdat.com/searchresult.php?s=ing

2500-3000 lijkt me wat weinig voor CF bij deze banken, maar zal een gemiddelde zijn, thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-02 23:38
Anoniem: 621454 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:12:
Ja ik had dus ook even gegoogled en kwam hier http://jobdat.com/searchresult.php?s=ing

2500-3000 lijkt me wat weinig voor CF bij deze banken, maar zal een gemiddelde zijn, thx.
Lijkt me ook. De corporate finance tak van de big four betaalt starters rond de 2500-2700 maar dan krijg je nog een leaseauto erbij die je privé mag gebruiken. Ik denk dus dat bij banken het salaris wat hoger ligt aangezien je geen leaseauto krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-06 08:19
Later kom je hopelijk er nog achter dat niet alles om geld draait, want zo komt je post nu wel heel erg over.

Ik zou eerder kijken welk traineeship je daadwerkelijk wat te bieden heeft. En een bonus moet je verdienen... Maar dat terzijde, de startsalarissen zijn wel licht gedaald tov van vorige jaren.

http://www.nrc.nl/carrier...ers-met-361-euro-gedaald/

Ik zou me er nu niet blind op staren. Goede mensen groeien goed door in salaris en dan kan je beter bij de juiste partij zitten dan bij degene die nu toevallig het hoogste bied. Je begint net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Freezerator schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:52:

Ik zou me er nu niet blind op staren. Goede mensen groeien goed door in salaris en dan kan je beter bij de juiste partij zitten dan bij degene die nu toevallig het hoogste bied. Je begint net.
Dat.

Als bankier wil je uberhaupt niet in NL zitten trouwens, maar goed.

* kamstra zwaait vanuit Londen ;)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Wat voor voor opleiding heb je overigens? (WO of HBO?)

Dit topic gaat waarschijnlijk ook wel exact aangeven wat er mis is in deze maatschappij
kamstra schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:02:
[...]

Dat.

Klopt, in Nederland word je inderdaad slechts 80% 'overbetaald' vergeleken met een doorsnede van de economie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

ow nice, deze gaat meteen van het padje af....

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-06 08:19
GoldenSample schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:12:
Wat voor voor opleiding heb je overigens? (WO of HBO?)

Dit topic gaat waarschijnlijk ook wel exact aangeven wat er mis is in deze maatschappij

[...]

Klopt, in Nederland word je inderdaad slechts 80% 'overbetaald' vergeleken met een doorsnede van de economie.
Juist, iedereen moet hetzelfde verdienen want alle arbeid is hetzelfde. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Freezerator schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:19:
Juist, iedereen moet hetzelfde verdienen want alle arbeid is hetzelfde. :+
Arbeiders alle landen, verenigt u. ;)

Maar om weer on topic te komen, ik neem aan dat als je solliciteert op een functie de salarisschaal erbij staat of je deze kan opvragen door te bellen met personeelszaken.

Ik weet in ieder geval dat de bankiers van ABN Amro onder een CAO vallen, mogelijk dat je die ergens kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Salarisverschillen zijn een vinding van het kapitaal om middels een verdeel en heers strategie het proletariaat er onder te houden. Hier op het forum zie je dat dat goed werkt. :Y)

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Anoniem: 621454 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:12:

Dat zou nog steeds betekenen dat het de best betalende afstudeerrichting is buiten orthodontie, dus lijkt me niet dat dat onrealistisch laag zou zijn.
kamstra schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:02:
[...]

Dat.

Enige nadeel dat het maar de vraag is of je het overleeft of vanwege de werkdruk zelfmoord pleegt. Maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Sissors schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 18:51:
[...]

Dat zou nog steeds betekenen dat het de best betalende afstudeerrichting is buiten orthodontie, dus lijkt me niet dat dat onrealistisch laag zou zijn.

[...]

Enige nadeel dat het maar de vraag is of je het overleeft of vanwege de werkdruk zelfmoord pleegt. Maar goed.
Nou idd, want zeker 90% van de bankiers in the City pleegt zelfmoord vanwege werkdruk :z :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

kamstra schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:52:
Nou idd, want zeker 90% van de bankiers in the City pleegt zelfmoord vanwege werkdruk :z :D
Wij hebben wel aardig wat expat finance mensen zitten die gillend londen zijn verlaten en god danken dat ze in nederland mogen werken :) Niet alles is slecht hier. Het loon is wel lager idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
kamstra schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:52:
[...]

Dat was meer het uiterste geval. Maar het gebeurd wel.

En als ik dan lees dat bankiers daar compleet idiote salarissen krijgen, maar wel dat ze 80+ uur per week moeten 'werken' (tussen aanhalingstekens, want ik geloof niet dat je werk waarbij je zou moeten nadenken zoveel continue kan doen), dan ben ik echt geen moment jaloers. Wat heb je aan al dat geld als je het niet kan uitgeven? Ja aan een appartement waarbij je een fortuin in Londen betaald om een beetje fatsoenlijk iets te hebben.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dat zijn van die omgevingen waar als je om 7 uur begint, gevraagd wordt of je de ochtend vrij was.... :')
Op zich best stoer als je dat een tijdje doet maar uiteindelijk moet je er niet te lang inzitten anders word je besmet.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Zoijar schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:07:
[...]

Wij hebben wel aardig wat expat finance mensen zitten die gillend londen zijn verlaten en god danken dat ze in nederland mogen werken :) Niet alles is slecht hier. Het loon is wel lager idd.
Nou inderdaad. Maatje van mij werkt in NYC, natuurlijk een zeer hoog salaris maar ook dito werkdruk. Ik ben er niet jaloers op, je leeft praktisch op kantoor en de enige mensen die je buiten kantoor kunt zien zijn dezelfde collega's die je ook op kantoor al ziet, omdat je natuurlijk 's avonds ook nog met die figuren naar de kroeg moet. Daar zou ik dus voor bedanken. De tijd dat die salarissen en werkdruk ook respect opleverden, is ook wel voorbij.

[ Voor 5% gewijzigd door nare man op 17-09-2014 12:24 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:00
Bij de meeste bank en verzekeraars heb je standaard een 13e maand en jaarlijks een eenmalig bonus (PM) voor je functioneren. Dit is dan % over je basis jaarsalaris. Daarnaast krijg je korting op je hypotheek en verzekering. Door deze secundaire voorwaarden wordt je ook "gegijzeld". Door deze voordelen wordt de drempel hoger om een stap zetten naar een andere werkgever.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:38
Doen ze wel slim dan ;) Kan me trouwens niet voorstellen dat starterssalarissen van net-afgestudeerden op € 3.200,- p/m liggen in de bancaire wereld. Voor sommige individuele uitblinkers misschien, maar als starter, no-way

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Waarom niet? Startsalarissen in de top tien-advocatuur waren in 2006 ook al makkelijk 3k voor net-afgestudeerden zonder één dag werkervaring. Ik zie niet in waarom dat acht jaar later voor corporate finance anders zou zijn.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ga eens als afgestudeerde bij ASML naar binnen, afhankelijk waar je instroomt daar zit je ook al boven de 3k.

Totaal andere sector, maar t kan zeker wel.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:48
Anoniem: 621454 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:51:
Ik ben laatste jaars economie student en zoek specifiek een trainee/analyst functie bij ING, RABO of ABN binnen Corporate Finance. Mijn achtergrond sluit goed aan.

Ik vraag me af wat voor startsalaris en bonus ik mag verwachten? Ik hoor veelal 3200 maar het lijkt me per bank wel te verschillen, zeker bv de bonus. edit: op www.jobdat.com kom ik ook 3200 tegen. Is het echt zo dat alle banken dit +- gelijktrekken / onderling hebben afgesproken?
Trainee verdient bij de banken niet meer dan 3k bruto/mnd maar je zou snel kunnen klimmen. Startende financieel analyst wellicht iets meer dan 3k maar wrs minder steil carrierepad. Dat is een puur gemiddelde

Standaard arbeidsvoorwaarden: 13e maand en 8% vakantiegeld. Bonus: wrs max 10% van je jaarsalaris. Als starter val je gewoon onder de CAO voorwaarden van de bank. Verderop in je carriere kom je in salarisschalen/functies die bonusregelingen hebben buiten het CAO.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 17:53

Ardana

Moderator General Chat

Mens

TS heeft zich speciaal geregistreerd om deze vraag te kunnen stellen en gezien zijn reactie gisteren om 15.12 lijkt het me niet meer dat hij gaat reageren.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

nare man schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:24:
Nou inderdaad. Maatje van mij werkt in NYC, natuurlijk een zeer hoog salaris maar ook dito werkdruk. Ik ben er niet jaloers op, je leeft praktisch op kantoor en de enige mensen die je buiten kantoor kunt zien zijn dezelfde collega's die je ook op kantoor al ziet, omdat je natuurlijk 's avonds ook nog met die figuren naar de kroeg moet. Daar zou ik dus voor bedanken. De tijd dat die salarissen en werkdruk ook respect opleverden, is ook wel voorbij.
Precies de verhalen die ik hoor inderdaad. Toch klinkt het soms wel aantrekkelijk. Zag laatst weer een bod voor dezelfde baan die ik hier doe, 80k GBP p/j +100% performance bonus, 2 ton, wel lekker en een stuk meer dan hier :)
Pagina: 1